7 переваг SEO для малого та великого бізнесу
У сучасному світі бізнесу digital-маркетинг є чи не найефективнішим способом залучення нових клієнтів та збільшення прибутку. Суттєву роль у цьому процесі відіграє й пошукова оптимізація сайтів (SEO). Використання SEO у маркетинговій стратегії може бути корисним різним видам компаній – від маленьких стартапів до великих титанів індустрій, які вже давно у бізнесі.
У цій статті ми поговоримо про переваги пошукової оптимізації для вашого бізнесу, незалежно від його розміру, а також окреслимо недоліки цього виду просування.
7 основних переваг SEO для малого та великого бізнесу
SEO надає усім різновидам бізнесу – мікро-, малому, середньому та великому – можливість збільшити свою видимість в інтернеті, залучити нових клієнтів через органічний трафік, підвищити рівень конверсій, покращити впізнаваність бренду, отримати більшу довіру від юзерів. SEO має й інші переваги, які ми розглянемо нижче.
Висока видимість
Сенс пошукової оптимізації полягає в тому, аби покращувати позиції сайту у видачі (іншими словами – впливати на ранжування). Цей процес вимагає чималих зусиль, часу і терпіння та передбачає реалізацію таких дій:
- Збір та кластеризація ключових слів. Насамперед виконується один з найбільш кропітких процесів у SEO – це кластеризація семантики. Він охоплює пошук та групування ключових запитів з метою їхнього подальшого впровадження на сторінки. Чим краще семантика буде кластеризована на різних цільових сторінках, тим більше ймовірність, що Google визнає їх релевантними (тобто відповідними) запиту користувача, а отже, вони будуть отримувати більше трафіку.
- Створення якісного контенту. Пошуковим системам важливо, щоб високі позиції у видачі займали сторінки з якісним контентом. Регулярна публікація інформативних та цікавих статей, відео та інфографік дає можливість залучати на сайт більше юзерів, котрі потенційно можуть стати вашими лідами. Крім того, якісний контент мотивує користувачів довше залишатися на сайті, зменшуючи показник відмов та збільшуючи CR (коефіцієнт конверсій).
- Побудова лінкбілдинг-стратегії. Розміщення посилань на трастових ресурсах не тільки покращує ранжування певної сторінки або сайту в цілому завдяки підвищенню авторитетності, але й допомагає залучити реферальний трафік.
- Технічна оптимізація сайту. Цей процес є важливим і для пошукових ботів (краулерів), і для ваших користувачів. Технічне SEO має дві сторони: першу, яку бачать тільки краулери (наприклад, правильна внутрішня перелінковка, наявність канонікалів, заборони на сканування та індексацію тощо) та другу, яка також доступна і звичайним користувачам (зокрема, швидкість завантаження, структура сайту, коректність роботи контактних форм та ін.). Те, наскільки ваш сайт є правильно оптимізованим відповідно технічних вимог, напряму впливає на його позиції в пошуку.
Таргетований трафік
Завдяки оптимізації сторінок під релевантні ключові слова, SEO сприяє залученню юзерів, зацікавлених у ваших послугах чи продуктах, та з більшою ймовірністю конвертуватиме їх у лідів.
Важливо зазначити, що органіка досі залишається одним з найбільших джерел трафіку для бізнесу. Безсумнівно, цей показник також залежить від індустрії, але загалом органіка складає 60% від усіх джерел трафіку для вебресурсів малого, середнього та великого бізнесу.
За результатами досліджень маркетингових агенцій коефіцієнт конверсій для SEO складає 14,6%, для інших каналів – в середньому 1,7%.
Високий ROI
Серед різних способів залучення аудиторії, пошукова оптимізація має один з найвищих показників ROI. Ця абревіатура означає окупність інвестицій та показує, який прибуток або збитки отримав бізнес від тих чи інших вкладених інвестицій.
На зображенні нижче ви можете побачити, що SEO – це один з таких каналів, який може забезпечити вашому бізнесу найбільшу рентабельність інвестицій порівняно з іншими напрямами.
Пояснити цей факт досить просто – SEO залучає на ваш сайт «гарячих» клієнтів, які вже знають про ваш продукт чи послугу і зацікавлені у ваших пропозиціях. До того ж, отримуючи органічний трафік, вам не треба за нього платити, як, наприклад, за умов залучення PPC або таргетованої реклами у соціальних мережах.
Більша довіра юзерів
Сайти, котрі займають високі позиції у видачі, сприймаються користувачами як такі, що заслуговують на довіру. Це пояснюється двома факторами:
- Видимість й авторитет. Поява сайту у топі видачі пошукових систем для споживача є індикатором вагомості й надійності ресурсу. Водночас це покращує впізнаваність бренду і впливає на коефіцієнт конверсій. Здебільшого рішення про здійснення покупки приймається з огляду на те, чи знайомий людині бренд.
- Репутація і досвід. Перші позиції у результатах пошуку часто засвідчують, що сайт має довгу історію і гарну репутацію. Зазвичай це означає наявність великого досвіду й експертності сайту у своїй галузі, що підвищує користувацьку довіру.
Довгострокові результати
Головна мета SEO – зробити так, аби ваш сайт ранжувався високо і залучав органічний трафік з результатів пошуку. Для досягнення цієї мети необхідно багато часу. Залежно від різних факторів (як-от: складність тематики, конкуренція, наявність попередньої оптимізації сайту тощо) поява перших значних змін у трафіку може зайняти від 3–6 місяців до року. Але, попри це, такі зусилля зумовлюють довгострокові результати.
На відміну від таргетованої реклами, яка залучає клієнтів тільки тоді, коли ви платите гроші, добре оптимізований сайт буде отримувати трафік з видачі й той період, коли ви вже перестанете вкладатися у просування. Проілюструємо це на скриншоті нижче: сайт одного з наших клієнтів продовжив приносити трафік навіть після завершення робіт із SEO-оптимізації.
Покращений UX
SEO чинить безпосередній вплив на user experience (користувацький досвід) ваших потенційних клієнтів. Пошукова оптимізація полягає не тільки в тому, аби зробити сайт ідеальним крізь призму пошукових ботів, але й має на меті справити загальне позитивне враження користувачів від вебресурсу.
Так, під час технічного аудиту сайту SEO-спеціаліст видає рекомендації щодо покращення швидкості завантаження сайту, а також мобільної оптимізації – наскільки ваш сайт адаптований під мобільні пристрої. Виконання цих завдань значно пришвидшує завантаження сторінок зі стаціонарних комп’ютерів та будь-яких гаджетів. Отож, вам більше не доведеться чекати вічність для того, щоб подивитися одну сторінку каталогу.
Не менш важливу роль у забезпеченні гарного UX на вашому ресурсі відіграє якість контенту. Контент для SEO-спеціаліста – це інструмент залучення трафіку на сайт та отримання конверсій. А тому одна з основних цілей SEO – правильна оптимізація контенту: він має бути якісним, повним і доступним для користувачів.
Крім того, одним із нагальних завдань SEO є побудова продуманої, зрозумілої структури сайту зі зручною навігацією. Завдяки цьому користувачі матимуть змогу легко орієнтуватися на сайті, швидко знаходити й переходити на сторінку, яка їм потрібна.
Отже, SEO сприяє не тільки поліпшенню позицій вашого сайту, але й робить його більш привабливим, корисним та зручним для користувачів.
Можливість залучати локальний трафік
Для малого та великого бізнесу, націленого на локальний трафік, SEO має суттєве значення у просуванні. Оптимізація сайту під локальні запити, створення сторінок бренду в локальних директоріях, налаштування профілю у Google My Business, створення контенту, актуального для конкретної території – усе це дає можливість залучати клієнтів з певної місцевості та в її межах робити ваш бренд популярним і впізнаваним.
Основні недоліки SEO-просування для малого і великого бізнесу
Потребує багато часу
SEO – це не про швидкі результати. Здебільшого, щоб побачити перші плоди пошукової оптимізації, необхідно зачекати від декількох тижнів до 1–2 місяців. Однак значний приріст трафіку слід очікувати щонайменш за 3–6 місяців, а в окремих випадках цей процес може затягнутися до року. Все залежить від того, в якому стані вебресурс перебував на початку роботи, включаючи такі характеристики:
- вік;
- конкуренція в ніші;
- якість та кількість контенту;
- технічний стан;
- зовнішні посилання.
Крім того, варто враховувати, що результати пошукової оптимізації у багатьох аспектах залежать від Google або іншої пошукової системи, під яку оптимізується ресурс. ПС необхідний час на те, щоб знайти, просканувати, зрозуміти зміст контенту та проіндексувати його. Це природний процес, на який складно впливати.
На додаток, виконання рекомендацій SEO-спеціаліста також забирає неабияку кількість часу. Переважно найдовше впроваджуються технічні рекомендації для програмістів, на другому місці – створення якісного контенту (написання статей, підготовка графічного, аудіо- та відеоматеріалу), а вже після цього йдуть різноманітні невеликі технічні завдання. Також важливо не забувати, що і робота SEO-спеціаліста займає деякий час.
Неможливо точно спрогнозувати результати
Результати пошукової оптимізації складно спрогнозувати через декілька причин:
- Зміни в алгоритмах ПС. Пошукові системи постійно вдосконалюють та оновлюють свої алгоритми ранжування. Це робиться для боротьби зі спамом, а також для покращення користувацького досвіду юзерів. Такі апдейти часто змінюють результати видачі, знижуючи одні сайти та підвищуючи інші, тому передбачити їхні результати майже неможливо.
- Конкуренція. Нам невідомо напевне, яку SEO-стратегію мають конкуренти та наскільки багато у них ресурсів для її втілення. Але, на жаль, наші результати залежать і від них також. Якщо конкуренти активніше впроваджують SEO-рекомендації та працюють над покращенням сайту, природно, що вони будуть займати вищі місця у топі.
- Поведінка користувачів. Як ми вже зазначали, основна ціль ПС – це надати користувачам якісний та релевантний контент, що буде відповідати їхньому інтенту (наміру). Тому не викликає сумніву, що саме такі метрики, як CTR, показник відмов і час, проведений на сайті, впливають на ранжування вебресурсу.
Необхідна експертиза
Цей пункт, безперечно, не унікальний для SEO. Кожен вид маркетингу потребує певних знань та експертності для того, аби проаналізувати поточний стан проєкту, провести дослідження ніші, цільової аудиторії та конкурентів, а також розробити стратегію просування на декілька місяців наперед.
Для правильної розробки SEO-стратегії необхідна компетенція, котра уможливлює розуміння того, які чинники заважають сайту зайняти високі позиції у видачі, дає змогу виокремити перелік необхідних робіт для їхнього усунення, а також порядок здійснення – спочатку найбільш критичні, невідкладні завдання, потім – менш термінові, які можна відкласти.
Висновок
У світі, де цифрова присутність стає невіддільною частиною успішного бізнесу, SEO є одним з ключових інструментів для забезпечення видимості та конкурентоспроможності в онлайн-середовищі. Як для малого, так і для великого бізнесу інвестування в пошукову оптимізацію має низку переваг – від підвищення трафіку та збільшення конверсій до покращення впізнаваності бренду та залучення локального трафіку.
Важливо усвідомлювати, що SEO – це інвестиція у майбутнє, яка потребує часу, зусиль і експертності. Якщо ви прагнете досягти успіху в онлайн-просуванні вашого бізнесу, агенція Livepage може допомогти вам у цьому. Наші SEO-спеціалісти підготують та реалізують ефективну стратегію для вашого вебресурсу, яка підвищить його видимість у пошукових системах, забезпечить стабільне зростання трафіку та покращить результативність бізнесу.