Ключові слова з довгим та коротким хвостом: відмінності, переваги та недоліки для SEO
Правильно підібрані ключові слова — це основа ефективної та успішної пошукової оптимізації. Чим краще ви зберете семантичне ядро для вашого сайту, тим більше у нього шансів зайняти ТОП-позиції в пошуку та отримати релевантних лідів. І зробити це неможливо без розуміння різниці між ключовими фразами з “довгими хвостами” (long-tail keywords) та ключовими фразами з “короткими хвостами” (short-tail keywords).
Читайте нашу статтю, аби зрозуміти, чим ключі з long tail відрізняються від ключів із short tail, а також які з них принесуть вашому бізнесу кращі результати.
Що таке ключові слова з коротким хвостом?
Ключові слова з “коротким хвостом” зазвичай складаються з одного або трьох слів, наприклад, “buy car” чи “dress”. Як правило, такі ключові слова мають більшу частотність та вищу конкурентність.
- Частотність ключового слова — це показник, який показує, скільки разів у середньому користувачі здійснюють його пошук.
- Конкурентність, або складність ключового слова — це показник Ahrefs, який показує, наскільки складно вашому сайту буде зайняти ТОП-10 за цим запитом.
Як бачите, для запиту “buy car” показник складності складає майже 97 балів (зі ста можливих), що означає, що молодому сайту або сайту без великої кількості зовнішніх посилань, а також якісного контенту та правильно виконаної технічної оптимізації зайняти ТОП буде неможливо. При цьому частотність цього запиту — 16 тисяч, чималенька сума, чи не так?
Незважаючи на те, що короткі ключові слова можуть привести на ваш сайт більше трафіку, це зовсім не означає, що весь цей трафік буде релевантний вашому сайту або окремим сторінкам.
Це, своєю чергою, призведе до збільшення кількості повернень назад у пошук та зниження рівня конверсій, що негативно вплине на подальше ранжування.
Крім того, видача за короткими ключовими словами, як правило, зайнята великими гравцями (старими брендами з прокачаними сайтами та авторитетністю з боку пошукових систем).
Переваги та недоліки ключових слів з коротким хвостом
Серед основних переваг коротких ключових слів ми можемо виділити лише те, що вони мають більшу частотність у порівнянні з довгими ключовими словами. А ось недоліків у них набагато більше, серед них:
- Високий рівень конкуренції. Як ми вже казали, видача за такими запитами, як правило, вже зайнята сильними гравцями. Тому, наприклад, якщо ви захочете просувати свій сайт за допомогою ключа “skincare”, то вам доведеться конкурувати з такими відомими брендами, як Sephora, Ulta, Amazon.
- Не мають достатньо конкретики. Короткі ключові слова занадто загальні й не відображають суті того, що насправді хоче знайти людина. Наприклад, коли користувач вводить запит “skincare”, він може хотіти купити засоби для догляду за шкірою, знайти інформацію про те, як правильно доглядати за шкірою, або почитати відгуки про найпопулярніші продукти для шкіри.
- Низький рівень конверсії. Як правило, чим більшу частотність має ключ, тим менше користувачів переходить за ним на сайт. І навіть з тих, хто перейшов, ви отримаєте набагато менше лідів, ніж у разі використання довгих ключів.
Що таке ключові слова з довгим хвостом?
Ключові запити “з довгим хвостом” — це ключові фрази, які складаються з чотирьох і більше слів. Вони менш популярні, ніж короткі ключові запити, але при цьому приводять на сайт більш цільовий трафік. Довгі ключові фрази мають меншу частотність, ніж короткі. Наприклад, обравши запит “skincare routine for oily skin” замість “skincare”, ви зможете отримати користувачів, які з більшою ймовірністю перетворяться на лідів, адже вони перейдуть на сторінку, яка на 100% відповідає їхньому запиту.
Переваги та недоліки ключових слів з довгим хвостом
Головний недолік long-tail ключів — це трафік. Як правило, він значно нижче, ніж у short-tail ключів. За такими ключами на сайт перейде набагато менше користувачів, але при цьому цей факт може бути й перевагою, адже, на відміну від коротких ключових запитів, які працюють на широку цільову аудиторію, long-tail ключі залучають саме цільовий трафік, який зацікавлений у ваших послугах/товарах.
Крім того, досить часто довгі ключові запити складно органічно вписати в контент на сторінці, що ускладнює їхнє використання. Наприклад, на скриншоті нижче ви можете побачити довгі ключові запити (виділені блакитним), які копірайтер не зміг нативно й органічно вписати у текст.
При цьому довгі ключові запити мають і важливі переваги:
1. Низька конкуренція. Так, показник конкурентності для ключової фрази “skincare for reactive sensitive skin” дорівнює 3, тому просунути таку сторінку в ТОП буде нескладно. За наявності якісного контенту на сторінці та гарної технічної оптимізації вам, скоріше за все, навіть вдасться зробити це без посилань.
2. Гарний показник конверсій. Конверсія довгих ключових запитів завжди набагато більша, ніж конверсія коротких ключових запитів, через їхню конкретність та точну відповідність інтенту користувача (простими словами, інтент — це внутрішній намір/мотив користувача).
Як знайти ключові слова з довгим хвостом?
Існує декілька способів пошуку long-tail ключів, серед них:
Використовуйте інструменти для аналізу ключів
На сьогодні існує багато сервісів, які пропонують свої інструменти для аналізу ключових запитів. Ми розкажемо, як швидко знайти ключові слова з довгим хвостом через Ahrefs, але ви можете використовувати будь-який інструмент, який вам до вподоби.
Для того щоб знайти long-tail ключі з вашої теми в Ahrefs, вам необхідно зайти в Keyword Explorer та ввести загальний ключ, що відповідає вибраній вами тематиці. Наприклад, для сайту з косметикою ми можемо використати загальний ключ “skincare”.
Після цього необхідно перейти у розділ Terms Match, де будуть зібрані всі ключові фрази, що містять наш загальний ключ.
Зверніть увагу, що в Terms Match також відображаються і short-tail ключі, тому, аби вибрати саме потрібні нам ключі з довгим хвостом, скористайтеся фільтрами. За допомогою фільтра Word Count ви можете зробити так, аби в списку відображалися ключові фрази від 4 і більше слів.
Ще один гарний спосіб знайти long-tail ключі через Ahrefs — це використовувати фільтри KD (Keyword Difficulty) та Volume. Ключі з довгим хвостом мають низький рівень конкуренції та частотність, тому їх можна легко знайти, поставивши KD від 0 до 20, а Volume — від 0 до 300.
Також ви можете знайти long-tail ключі в Ahrefs за допомогою розділу Questions:
Цей розділ можна використовувати, щоб знайти питання, які хвилюють користувачів. Іноді ці запитання підходять тільки для FAQ в кінці статті або невеликого розділу, але буває, що з них можна приготувати цілу блогову статтю.
Шукайте натхнення в Google Autocomplete
Використання функції автозаповнення пошукового рядка від Google — це не тільки ефективний, але й абсолютно безкоштовний спосіб пошуку ключів з довгим хвостом. Усе, що вам знадобиться — це зайти в пошук і почати вводити ваш основний запит:
Вводячи різні комбінації ключових слів у пошуковий рядок, ви щоразу будете отримувати різні ключові фрази, що допоможе вам зібрати якісне семантичне ядро для вашої сторінки.
Ви також можете спробувати ввести ключ + літеру для того, щоб отримати більше результатів:
Спробуйте Related Searches
Повʼязані пошукові запити — ще один непоганий спосіб знайти ключові запити з довгими хвостами, лише ввівши ваш основний ключ у пошук. Знайти повʼязані пошукові запити ви можете внизу сторінки.
Дивіться, що ще шукають люди у People Also Ask
Схожі запитання — це блок у пошуку, що доповнює видачу додатковими запитаннями, які відповідають запиту користувача. Ви можете використовувати цей блок для того, щоб знайти long-tail ключі у вигляді запитань.
Знаходьте тематичні форуми
Моніторинг форумів на предмет релевантної семантики — це чудовий спосіб знайти ключові запити, яких немає в Ahrefs, Serpstat тощо, але які стовідсотково хвилюють вашу цільову аудиторію.
Щоб знайти релевантні вашій тематиці форуми, необхідно ввести в пошуковий рядок ваш ключовий запит + форум і обовʼязково додати лапки:
У пошуку ви зможете знайти не тільки форуми, а й тематичні гілки на таких відомих ресурсах, як Reddit та Quora.
Перевіряйте Google Search Console
Не менш ефективний спосіб пошуку long-tail ключів — це аналіз Google Search Console. Єдиний недолік такого способу — це те, що для того, аби на сторінці звіту зʼявилася семантика, з якої можна було б вибрати нові ключі, треба, щоб сторінка вже була створена, а також ранжувалася протягом деякого часу (чим довше вона буде в пошуку — тим більше ключових запитів зʼявиться на сторінці звіту).
Для того, аби знайти цей звіт у GSC, вам необхідно спочатку перейти в розділ Performance:
Після цього оберіть фільтрацію запитів за конкретною сторінкою, яка вас цікавить:
Ключові слова з коротким та довгим хвостом: що вибрати?
Для того, аби вам було легше орієнтуватися в плюсах і мінусах кожного типу ключових слів, ми підготували таблицю:
Short-tail ключі | Long-tail ключі | |
Мають високу конкуренцію | ✅ | ❌ |
Приносять багато трафіку | ✅ | ❌ |
Залучають цільовий трафік на сайт | ❌ | ✅ |
Краще конвертують користувача у ліда | ❌ | ✅ |
Не мають достатньо конкретики | ✅ | ❌ |
Як бачите, довгі ключові слова 100% виграють у цьому змаганні, адже вони дозволяють привести на сайт хоч і менше користувачів, але тих, що з більшою ймовірністю конвертуються у лідів та принесуть бізнесу прибуток.
Wrapping Up
Збір семантичного ядра для сайту — це кропітка робота, але ми впевнені, що після прочитання нашої статті ця задача стане для вас трохи легшою. Аби отримати більше цільового трафіку, покращити позиції сторінок сайту у видачі, а також зменшити кількість відмов, сконцентруйтеся у вашій стратегії на використанні long-tail ключів. А якщо ви не впевнені в результаті, то завжди зможете звернутися до нашої команди професіоналів, що допоможуть вам розробити стратегію просування для сайту, зібрати якісне семантичне ядро для кожної сторінки, а також надати рекомендації для їхньої подальшої дооптимізації.