6 правил хорошого вебдизайну, що стимулює продажі
Перш ніж прочитати цю статтю, сформулюйте для себе відповідь на питання «Що я вважаю хорошим дизайном сайту?». Радимо записати відповідь – ми повернемось до цього наприкінці статті.
Думаємо, що ви погодитесь, що часто саме від вигляду сайту залежить перше враження клієнта про компанію. Однак для бізнесу важливо, щоб він не лише приваблював, але й сприяв продажам. Саме тому сьогодні ми розглянемо шість основних принципів вебдизайну, які допоможуть перетворити відвідувачів на покупців.
Важливість дизайну сайту для стимулювання продажів
Згідно з опитуванням, 61,5% користувачів покидають сайт через погану навігацію та 38,5% через застарілий дизайн сайту.
Тож перше враження та користувацький досвід визначають, чи залишиться відвідувач на сайті. Саме ці два елементи формують основу будь-якого успішного вебресурсу і безпосередньо впливають на конверсію. Розглянемо їх детальніше.
Перше враження
Перші кілька секунд перебування на сайті критично важливі. У цей момент відвідувач підсвідомо вирішує, чи довіряти компанії, чи продовжувати перегляд сайту.
Для 83% опитаних важливий гарний та сучасний дизайн.
Навіть круті продукти/послуги, якісна SEO-оптимізація, цікаві й зрозумілі тексти не будуть помічені, якщо користувач покине сайт у перші ж секунди. А це може статися через застарілий дизайн, хаотичне розміщення елементів, незручну навігацію, дисонанс між візуальним стилем сайту та нішею бізнесу. Натомість професійний і сучасний дизайн допоможе сформувати позитивне враження та замотивує користувача продовжити перегляд.
Варто наголосити, що перше враження про сайт формується на тій сторінці, на яку потрапив користувач. А це не завжди головна сторінка. Якщо ваша стаття або сторінка продукту/послуги генерує трафік, але не подобається вашій цільовій аудиторії – вона не буде ефективною.
Користувацький досвід (UX)
Користувацький досвід – це основа, яка впливає на зручність і задоволення від взаємодії з сайтом. Зручний UX забезпечує логічний та інтуїтивний шлях користувача від першого кліку до оформлення замовлення. Якщо відвідувачу легко знайти потрібний товар або інформацію, а процес покупки зрозумілий і швидкий – імовірність завершення угоди зростає.
94% опитаних (а це 575 людей з 612) високо оцінюють важливість легкої навігації по сайту.
Дизайн має відповідати потребам аудиторії:
- проста навігація: користувач має швидко орієнтуватися на сайті та знаходити потрібні товари чи послуги без зайвих кліків;
- мінімум відволікаючих елементів: надмірна кількість зайвих анімацій і блоків або складні форми замовлення та зворотного звʼязку можуть призвести до втрати клієнта;
- мобільна адаптивність: сайт має коректно відображатися на всіх пристроях, щоб забезпечити комфортний доступ із будь-якого пристрою.
Але як створити хороший дизайн сайту, щоб перетворити користувачів у клієнтів? Для цього важливо дотримуватися низки принципів, які ми розберемо далі у статті.
6 ключових принципів ефективного дизайну сайту
Як маркетингова агенція ми допомагаємо у створенні сайтів, де ціллю є залучення лідів та продажів. Тож всі зазначені нижче принципи сформовані нашою командою на основі власного досвіду в розробці дизайну сайтів.
1. Чітко сформульована мета сайту
Ефективний дизайн сайту – це той, що виконує свою мету. Сайт створюють для різних цілей: продаж послуг/товарів, презентація компанії, перемога у конкурсі тощо. Аби він дійсно «працював» та виконував свою задачу, необхідно чітко сформувати мету та донести її до команди, яка буде працювати над сайтом. Це перший і дуже важливий принцип хорошого дизайну сайту.
Може здатися, що це банально і всі це розуміють. Однак, спираючись на особистий досвід, можемо сказати, що це поширена та найстрашніша помилка, яка запускає ланцюжкову реакцію і впливає на:
- терміни роботи;
- вартість розробки;
- якість кінцевого результату.
2. Вчасне залучення спеціалістів
Уявіть: ви щойно закінчили верстку нового дизайну і звернулись до фахівців, які будуть займатись його просуванням (маркетолог, SEO, PPC), а вам кажуть, що сайт треба повністю переробити. Це поширена ситуація. Так відбувається не тому, що не подобаються кольори чи шрифти, а через те, що сайт не відповідає обовʼязковим вимогам. Якщо не виправити ці помилки, просування сайту не принесе бажаних (а частіше жодних) результатів. Тож доведеться перероблювати сайт або звертатись до інших фахівців, які все одно вимагатимуть змін. Це призводить до значних фінансових витрат.
Щоб запобігти цьому, після формулювання цілі, під яку ви створюєте сайт, проконсультуйтеся зі спеціалістами, що далі будуть над ним працювати. Це важливо, бо наступні принципи дизайну сайту будуть повʼязані з залученням всіх сторін.
3. Збір рекомендацій/вимог та формування спільного бачення
Найчастіше розробкою сайту займається декілька людей чи команд, які переслідують свої цілі та мають певні вимоги до сайту:
- власник бізнесу прагне, щоб сайт був сучасним та розкривав його бізнес повною мірою;
- SEO фахівці очікують чітку структуру та блоки, які можна буде наповнити контентом та ключами;
- маркетолог мріє про помітні CTA (Call to action або заклик до дії) на сторінках;
- розробник – про простий дизайн й анімації, які можна буде легко зверстати.
Створення сайту – це комплексний процес, який вимагає підключення цілої команди. Саме тому важливо не тільки донести до всіх фахівців мету розробки сайту й вчасно їх залучити до роботи, але й зібрати чіткі вимоги та рекомендації, проговорити всі деталі та досягти єдиного бачення. Будьте готові до великої кількості зумів, мітів і повідомлень у робочому чаті, бо на першому етапі майже неможливо одразу зібрати всі вимоги та досягти повного порозуміння між усіма членами команди.
4. Пряма комунікація між фахівцями
Створення сайту – творчий процес, тому в роботі можуть зʼявлятись нові ідеї, які не задовольняють певні вимоги, виникнути нерозуміння важливості тої чи іншої рекомендації або будь-які інші проблеми. Найкраще рішення для цього – пряме спілкування всіх фахівців.
Тож, якщо ви не маєте особистого помічника, або розробкою вашого сайту не займається агенція, яка виділила вам проєктного менеджера, будьте готові мовчки просидіти весь дзвінок, на якому 40 хвилин SEO-фахівець розказує, чому ця сторінка сайту обовʼязково має бути 1500 слів і не менше, або розробник 10-й раз пояснює, чому на додавання нового фільтру необхідно 2 тижні. Але не засмучуйтесь. Те, що різні фахівці спілкуються між собою та не бояться перепитати й уточнити якісь деталі – це однозначно плюс, а не мінус.
5. Створюйте структуру та контент, а потім дизайн
Може здатись, що ця порада негативно впливає на терміни створення дизайну та подовжує процес, але практика показує, що саме такий підхід економить час і пришвидшує розробку сайту.
Для запобігання перероблень і постійних кіл правок, розбивайте процес створення сторінок на такі етапи:
- Створення структури сторінки.
- Перевірка структури.
- Додавання контенту в структуру.
- Перевірка контенту.
- Створення дизайну сторінки.
- Фінальна перевірка готової сторінки.
Так вам не доведеться переписувати контент, для якого просто не вистачає місця на сторінці, або додавати нові блоки у вже створений і зверстаний дизайн. Насправді важливість цього принципу дуже важко зрозуміти, допоки самі не стикнетесь із цією проблемою.
6. Використання та повторення блоків
Скільки відсотків сторінки переглядає переважна більшість користувачів? 90%, 80%, 50%? Якщо у вас є сайт та встановлений Heat Map, радимо переглянути, який у вас відсоток середнього скролу. Зазвичай більшість користувачів переглядає перші 50% сторінки, і лише 10% від всього трафіку доходять до кінця. Це означає, що блоки можна й треба повторювати.
Людина, яка зайшла та прочитала лише перші 2–3 екрани, і та, яка прочитала сторінку майже повністю, мають різні патерни поведінки та різні цілі. Саме тому не лише можна, а й треба повторювати важливі блоки: заклик до дії, переваги вашої компанії/послуги, кейси та відгуки. Звісно, це не має бути повний повтор. Необхідно змінити меседж, візуальний складник блоку, замінити кейси. Але якраз вдале повторення блоку з правильним меседжем – це те, що робить вебдизайн хорошим.
Висновки
На початку статті ми просили вас записати відповідь на питання «Що я вважаю хорошим дизайном сайту?», аби ви могли зафіксувати різницю до та після цих порад. Чи змінилась ваша думка про хороший дизайн?
Вебдизайн – це не лише робота дизайнера. Ефективність не залежить виключно від нього. Маркетолог, проєктний менеджер, SEO та PPC фахівець, копірайтер, верстальник – всі вони теж впливають на фінальний результат й відповідно мають бути залучені до процесу. Користувач сприймає дизайн комплексно. Якість тексту, зручність навігації, швидкість завантаження сторінки та контенту на ній – на все це він дивиться як на єдину картину та на основі цих факторів приймає рішення покинути сторінку чи залишитися.
Отже, що робить вебдизайн хорошим? Якісна командна робота, де кожну зону відповідальності закриває відповідний спеціаліст. Де знайти таку команду? Ви вже її знайшли. Livepage допоможе вам створити дизайн, розробити сайт та просувати його за допомогою SEO, PPC та інших діджитал-каналів. Ми маємо спрацьовану команду та злагоджені й перевірені на багатьох проєктах процеси.