SEO для IT: як просувати аутсорс та SAAS-бізнес у 2023 році
Зміст
- Чим відрізняється просування української компанії на англомовні ринки від просування нейтівів?
- Discovery-аналіз конкурентів та ніші
- Технічна оптимізація сайту
- Як і за рахунок чого отримувати трафік та нових клієнтів для IT-бізнесу?
- Особливості роботи з контентом для IT-бізнесу: про що писати та хто для цього потрібен?
- Як знайти ключі для просування та конверсійні ключі без Ahrefs?
- Link Building
- Які помилки роблять фахівці під час просування і що краще не робити взагалі?
- Tools
У цій статті наш SEO Team Lead Антон Даліба ділиться секретами SEO-просування IT-компаній на західні ринки.
Гайд створено на основі реальних кейсів та багаторічного досвіду роботи з різними проєктами. Варто зазначити, що для кожного проєкту наші спеціалісти розробляють унікальні стратегії просування з урахуванням особливостей бізнесу, але є базові речі, яких варто дотримуватись для всіх проєктів. Далі в статті про них розповідає Антон Даліба.
Чим відрізняється просування української компанії на англомовні ринки від просування нейтівів?
Перше, на чому варто наголосити, — це різниця в просуванні української компанії на західні ринки від просування західної компанії на ті ж ринки.
Західні компанії здебільшого розуміють:
- свою цільову аудиторію,
- типи компаній, з якими хочуть працювати,
- розміри компаній (small, mid, enterprise),
- країни, штати, міста, в яких хочуть отримати клієнтів,
- іноді аж до конкретних типів додатків.
Українські компанії здебільшого не сегментують таким чином клієнтів. Я часто бачу на сайтах IT-компаній 5-7 різноманітних індустрій, при тому, що у розділі Case Studies немає жодної сторінки кейсу, а сам розділ має дуже загальний напрям. На прохання “Розмістіть, будь ласка, індустрії в порядку пріоритетності, починаючи з найпріоритетнішої” часто можна почути відповідь: “Ми можемо все і працюємо з усіма клієнтами”.
Варто зазначити, що ці відмінності мають місце здебільшого на старті просування. У міру SEO-робіт та отримання результату українські компанії також дуже чітко починають сегментувати типи клієнтів, які їх цікавлять, та концентрують зусилля в конкретних індустріях.
Як діяти?
Будьте особливо уважними на старті робіт з українським бізнесом. Чітко виділіть пріоритети щодо індустрій / сервісів / рішень на старті просування. Не раджу одночасно ставити цілі та просувати більше двох індустрій/сервісів. Досягніть результатів по 1-2 індустріям, налагодьте стабільний потік заявок і нових клієнтів у них, а потім ставте цілі та беріть у роботу наступні 1-2 індустрії/сервіси.
Приклад
Один із кейсів у портфоліо, коли до нас зайшла IT-компанія з класичним набором послуг (Web App Dev, Testing, UI/UX, Big Data & Analytics) та з експертизою в 6 індустріях:
- eCommerce
- Logistic & Transportation
- Healthcare
- Human Resources
- Finance
- Marketing
На самому початку робіт разом із клієнтом довго вибирали, з якої індустрії почати, тому що було по 1-2 кейси по всіх індустріях. У результаті зупинилися на Finance, тому що виявилося, що в цій індустрії найбільш маржинальні та тривалі проєкти.
З компанією працюємо вже понад рік і нещодавно оновили шаблон сайту, на якому видалили всі окремі сторінки індустрій, помістивши їх просто на 1 сторінку, і залишили лише Finance як окрему сторінку. Ми настільки якісно підійшли до створення контенту та просування цієї індустрії, що клієнт просто не хоче розвивати інші 5 індустрій. У клієнта були хороші ліди, кілька з яких конвертувалися в проєкти.
Discovery-аналіз конкурентів та ніші
Тільки після визначення пріоритету просування необхідно вибирати конкурентів і аналізувати конкурентні сторінки.
Детально вивчіть посадкові сторінки конкурентів у пріоритетній для Вашого клієнта індустрії або послузі. Вивчіть на самій сторінці:
- метадані,
- які ключі вище в тексті на сторінці,
- які ключі в заголовках,
- скільки всього ключів на сторінці,
- скільки контенту за обсягом,
- які нагороди є,
- які текстові блоки на сторінці,
- посилання на які статті блогу вказані в перелінкуванні,
- де та як розташовані CTA-форми та кнопки,
- які незвичайні та цікаві фішки присутні на сторінці.
Вивчіть за допомогою сервісу:
- кількість трафіку та його динаміку (зростання, пряма, стагнація),
- кількість посилань, типи та їхню якість (звертайте увагу тільки на високоякісні посилання на сторінку, скільки їх, які це домени).
Також вивчіть:
- Скільки в конкурента кейсів у цій тематиці?
- Скільки статей у блозі на цю тематику?
- Як часто розміщується контент у блозі на цю тематику?
У результаті у Вас має скластися загальна картина про те, який контент повинен бути на сторінці, які елементи на майбутній сторінці потрібно додати, скільки в середньому посилань потрібно та якої якості + цікаві фішки, які можна доопрацювати та використовувати (калькулятор на сторінці, фото команди розробки тощо).
Ресерч ніші
Окремим і дуже важливим моментом під час аналізу ніші варто відзначити пошук ключових слів із нижчою конкуренцією, але в тому ж кластері.
- software development company
- bespoke software development company
Це дуже важливе завдання, яке дозволить швидше досягти результатів для проєкту та швидше отримувати нових клієнтів.
Технічна оптимізація сайту
Ось так “стріляє” технічно оптимізований сайт з якісним контентом:
3,5 місяці ми з командою розробників технічно впорядковували сайт нашого клієнта. Коли роботи було завершено, сталося те, що Ви бачите на графіку з GSC. Сайт вистрілив.
Ось так це починалося:
Сайт має бути технічно готовий до ТОП-1 позиції в органічному пошуку, інакше всі Ваші зусилля можуть не дати тих результатів, на які Ви розраховуєте.
Як і за рахунок чого отримувати трафік та нових клієнтів для IT-бізнесу?
Я не дарма раніше говорив про вибір 1-2 індустрій/послуг для концентрації зусиль саме на них. Для того щоб привести на сайт нових клієнтів, необхідно спочатку створити потік цільового трафіку на сайт. Для того щоб пошукова система надала Вам потік такого трафіку, Вам потрібно показати експертність та авторитетність у цій (цих) тематиці(ах).
Що робити?
Основна ідея полягає в тому, щоб створити критичну масу комерційного та інформаційного контенту щодо певної індустрії на сайті. По суті, алгоритми пошукових систем мають пов’язати експертизу в індустрії з сайтом Вашого клієнта. Необхідно всебічно описувати послуги та рішення лише в цій індустрії.
Для цього на сайті обов’язково потрібно створити:
- посадкову сторінку індустрії / послуги / рішення / технології,
- мінімум 2 кейси в цій тематиці (чим більше, тим краще),
- сторінка автора з досвідом і кваліфікацією в цій індустрії / сервісі / рішенні / технології,
- багато статей у блозі, пов’язаних із цією індустрією / сервісом / рішенням / технологією (скільки? поки клієнт не буде задоволений результатом).
Для початку створюємо посадкову сторінку (на підставі раніше проведеного аналізу ніші).
Створюємо сторінки кейсів:
Далі готуємо контент-план із темами з нашої індустрії (детальніше далі).
Готуємо ТЗ для копірайтера та починаємо писати статті в блог. Від якості контенту багато що залежить.
Створюємо (якщо немає) сторінку автора. На сторінці автора мають бути посилання на соц. мережі, в яких має бути релевантний цій індустрії контент – пости, новини тощо.
Тільки в такій зв’язці та комбінації сторінок отримуємо потрібний нашому клієнту результат:
Позиції посадкової сторінки:
Клієнт задоволений результатами:
І ми продовжуємо розвивати цей напрям:
Комбінація цих дій з більшою ймовірністю принесе Вам цільовий трафік і конверсії.
Коли в несезон клієнт не встигає обробляти потік нових клієнтів!)
Особливості роботи з контентом для IT-бізнесу: про що писати та хто для цього потрібен?
Робота в конкурентних нішах
Насамперед хочу почати з конкуренції. Багато початківців SEO-фахівців, а іноді й фахівці з досвідом, сильно переоцінюють KD по Ahrefs.
Можна і потрібно працювати у висококонкурентних нішах. І досягти в цих нішах успіху Вам допоможе якісний контент. Ось приклади того, як працює експертний контент, написаний кваліфікованим автором для людей, із правильною SEO-оптимізацією:
І, до речі, робота з посиланнями в цих прикладах не велася взагалі. Просто за рахунок якісного контенту кілька авторитетних видань посилались на ці статті.
Серія однотипних статей в одній тематиці:
Краще зробити одну якісну та експертну статтю, ніж 2-3 статті без опрацювання та експертності. Ваш контент має бути найкращим та гідним ТОП-1!
Про що писати?
У попередньому розділі я розповідав про те, що потрібно підготувати контент-план. І ось саме від того, які теми в ньому будуть, і залежить кількість трафіку та його конверсійність.
У нас вже є розуміння індустрії, яку просуватимемо, і, відповідаючи на запитання “Про що писати?”, я завжди говорю – йдіть у розділ “Case Studies”. На базі кейсів Ви зможете створити найекспертніший контент з усіх можливих тематик. Вивчіть кейси та деталізуйте їх, тобто розкладіть на складові.
Що я маю на увазі стосовно деталізації? Наприклад, Ваш клієнт розробив фітнес-додаток для відстеження результатів тренувань, показників життєдіяльності, програми тренувань тощо.
Так, першою темою у Вас може бути “How to Develop a Fitness App…”, але далі Вам потрібно зрозуміти, з яких модулів складається ця програма. Ну тобто в додатку може бути модуль time tracking. Напишіть статтю про те, як працює цей модуль та які функції він дозволяє запропонувати користувачеві. Вам потрібно розкласти цю програму на складові, зрозуміти, як вона працює і з чого складається. І потім уже шукати попит або створювати його.
Важливо розуміти, що не завжди відсутність частотності згідно з сервісом (наприклад, Ahrefs) означає відсутність трафіку. Ось, наприклад, стаття була написана з ключовими словами, частотність яких 0:
Протягом місяця стаття приносить 30 користувачів:
І що найголовніше — конверсії!!
Де взяти більше кейсів?
Ще один важливий момент при підготовці контент-плану на базі кейсів — у тому, що зазвичай на сайті у Вашого клієнта лише частина кейсів. У будь-якому разі є кейси, про які не можна говорити та писати (з підписаним NDA), а також які просто не додали на сайт. Дуже рекомендую провести зустріч із клієнтом, на якій дізнатися про всі розробки.
А про що ще писати?
Пам’ятайте, що завдання контенту — це вирішення якоїсь проблеми або болю користувача, який читатиме цей контент. У статті потрібно максимально переконати користувача, що компанія має досвід вирішення подібної проблеми. І якщо у Вас вийде користувача переконати — це Ваш новий клієнт.
Саме тому я не люблю статті на загальні тематики (Awareness), які просто розповідають про якийсь аспект індустрії, але не вирішують проблему. Топ найкращих книг, тренди на 2022 рік, добірки тулзів для розробки.
Перш ніж шукати теми для контент-плану, Ви повинні на 100 % розуміти цільову аудиторію. Кого Ви бажаєте привести на сайт? Хто ваш клієнт? Яку проблему або біль користувача Ви хочете описати та допомогти розв’язати? Навіть якщо Ви пишете контент, не прив’язаний до кейсів, то все одно Ви маєте орієнтуватися на цільову аудиторію проєкту, що просувається Вами.
Наприклад, на сайті, який пропонує послугу розробки дизайну для веб-сайтів, я часто бачу статті на тему “UI/UX Books that Are Absolute Designer’s Gold”.
А хто цільова аудиторія для цієї статті? Кого вона приведе на сайт?
З більшою ймовірністю почитати статтю прийдуть:
- дизайнери-початківці, які шукають цінну літературу для апгрейду свого скілу,
- досвідчені дизайнери, які шукають нові фішки в дизайні або також намагаються постійно покращувати свій скіл,
- підприємці з невеликим бюджетом, які хочуть власними силами оновити або створити новий дизайн додатку/сайту.
Так, ця стаття приносить трафік на сайт:
Ну а як із конверсіями? На цю статтю Ваш клієнт витратить час, сили та гроші. Що він отримає в результаті?
Під час підготовки контент-плану не женіться тільки за трафіком. Звичайно, Ви можете писати статті на загальні тематики, але питання в тому, що цих статей має бути не більше ніж 30% від загальної кількості.
Хто потрібен для генерації контенту?
Є кілька вдалих комбінацій:
- Ідеальний варіант: Нейтів-копірайтер із досвідом у ніші.
- Варіант 2: UA-копірайтер із досвідом у ніші + пруфрідер.
- Варіант 3: Нейтів-копірайтер + консультант клієнта + пруфрідер.
- Варіант 4: UA-копірайтер + консультант із боку клієнта + пруфрідер.
Як знайти ключі для просування та конверсійні ключі без Ahrefs?
Сервіси збору ключових слів не ідеальні та не можуть знати всього. Плюс до того не завжди є можливість використовувати платні послуги, такі як Ahrefs. Але не біда, я розповім, як знайти ключі без сервісів, а також конверсійні ключові слова.
Варіант 1 — Загальний збір ключів у видачі
Ми вже знаємо індустрію / послугу / рішення, яке є пріоритетом для клієнта, та вводимо в нашу послугу. Наприклад, fitness app development services. Пошукова система сама підсвітить релевантні ключові слова, які потрібно помістити на сторінку для просування:
Варіант 2 — Збір ключів на сторінках конкурентів
Після збору ключів у видачі йдіть на сторінки з ТОПу по черзі та досліджуйте контент на сторінці. Тут Ви також знайдете багато ключів для свого контенту:
Варіант 3 — Запитання sales-відділу клієнта
Відмінна дієва ідея для знаходження попиту — це спілкування з sales-відділом Вашого клієнта або з окремою людиною, яка займається продажами. Основне завдання – з’ясувати точки входу клієнтів, тобто з якими запитами вони приходять і що хочуть на початковій стадії. Що зазвичай їм допродується?
Записуємо цей попит та йдемо у видачу. Використовуємо варіанти 1 та 2 для знаходження ключових слів.
Варіант 4 — Технічні тексти від розробників
Також у мене є досвід, який чудово себе зарекомендував. Просимо розробника написати сухий технічний текст із будь-якої розробки. Без коду, просто як працює якийсь модуль, API, інтеграція тощо.
Вичитуємо текст, розбираємося в суті, беремо основні моменти та йдемо у видачу й використовуємо варіант 1 і 2 для збору ключів.
Варіант 5 — Фриланс-сервіси
Вивчаємо пропозиції послуг від фрилансерів, наприклад, на https://www.fiverr.com/. Вибираєте потрібну Вам категорію:
І вивчаєте послуги, які надаються фрилансерами:
Суть у тому, що ці хлопці в назві вказують, що замовляють у них реальні клієнти. Це пряма пропозиція на конкретний попит. Звертайте увагу на кількість відгуків. Чим їх більше, тим популярніша послуга.
Берете ці пропозиції та йдете у видачу. Використовуємо варіант 1 та 2 для пошуку ключів.
Можна чудово обходитися в роботі без сервісів збору ключових слів. Більше того, їхня відсутність дозволить сконцентруватися не на частотності, а на конверсійності ключа. Користуйтесь!
Link Building
Я люблю лінкбілдінг) Люблю якісні посилання та грамотний підхід до роботи з посилальним профілем. І дуже не полюбляю, коли лінкбілдінгом займаються просто тому, що всі так роблять.
Довго не зупинятимуся на цьому розділі, але хочу сказати, що я використовую зовнішні лінки здебільшого для “дотяжки” сторінок у ТОП. Тобто я не купую посилання на сторінку, доки за рахунок контенту я не отримаю ТОП-30-35 за основним ключем. Якщо сторінка не залетіла до ТОП-35, я працюю з контентом та його оптимізацією доти, доки не отримаю мінімально необхідну мені позицію. І лише потім дотягую до ТОПу.
Дотягую виключно якісними спонсорськими посиланнями (вічними) з трастових ресурсів. Вважаю, що краще отримати 1 dofollow посилання з тематичного та трастового дорогого ресурсу, ніж 10, зате недорого і з сайтів середньої якості.
Відстежуючи динаміку за основними пріоритетними сторінками, я розумію, де мені потрібно доопрацювати контент, а де дотискати посиланнями.
Також важливо, який контент Ви розміщуєте на майданчиках. Слідкуйте і за якістю контенту, що посилається на Вас.
Які помилки роблять фахівці під час просування і що краще не робити взагалі?
Статті на загальні тематики без розуміння ЦА
Часто зустрічаю контент заради контенту. Без розуміння цільової аудиторії, без експертизи в статті, без кейсів і структури.
Створення контенту – дуже витратна для Вашого клієнта послуга. Створюючи контент заради контенту, Ви просто витратите гроші клієнта і не досягнете жодних результатів.
Занурюйтеся в індустрію, ставте питання клієнту, витягуйте інформацію для себе, читайте новини та тренди в індустрії, яку просуваєте. Ви повинні бути профі в тому, що просуваєте, оскільки саме Ви рекомендуєте, що робити та як для успіху проєкту!
Просування всіх послуг та індустрій одночасно
Я завжди при виборі та аналізі конкурентів йду в Блог (кейси, about us теж, звичайно ж) і дивлюся, про що пишуть ці хлопці та з якою частотою. Регулярно бачу це бажання бути скрізь у ТОПі одночасно – кожна нова розміщена стаття на нову тематику.
Навіть за наявності бюджету на просування більш ніж 1-2 індустрій Вам потрібен час на опрацювання кожної статті. На визначення цільової аудиторії, розібратися в розробці рішення, про яке Ви хочете написати, підготовці ТЗ, структури, зборі ключів, контролі готової статті тощо. Не робіть створення контенту на потоці як щотижневі телешоу, які обов’язково і на 100% мають вийти в п’ятницю о 19.00, і не має значення, про що буде це телешоу.
Я рекомендую концентрувати зусилля на опрацюванні конкретних індустрій та створенні контенту під цю індустрію. Досягти необхідних результатів щодо генерації нових клієнтів для бізнесу і лише потім перемикатися на інші напрями.
В одній статті намагатися розкрити 2-3-4 теми
Я за вузькоспеціалізовані статті, які всебічно відповідають на конкретний запит та проблему користувача. Не потрібно в одній статті намагатися розкрити кілька тем, хоч і пов’язаних між собою. Зазвичай такі статті виходять не експертними, тому що двома-трьома розділами не вдасться повноцінно розкрити тему та показати рішення. Як наслідок, такі статті менше конвертують клієнтів.
Візьміть краще одну тему і максимально її розкрийте. Це покаже експертизу клієнта та дасть більше конверсій.
Некоректні анкори при роботі з ручним перелінкуванням на сайті
Часто зустрічаю неправильно встановлені анкори при впровадженні ручного перелінкування на сторінках сайту. Перед реалізацією цього завдання будьте впевнені, що розібралися в тому, як це працює. Інакше краще навіть не починати та не робити, бо шкоди буде більше, ніж користі.
Відсутність контролю технічного стану сайту
Якщо сторінки сайту дають 200-й код відповіді сервера, це не означає, що все працює коректно.
Скануйте сайт 1 раз на тиждень щодо помилок у роботі. Постійно моніторте помилки, які виникають у консолі сайту. У разі виникнення помилок намагайтеся максимально швидко їх пофіксити.
Спроба посиланнями запхати в ТОП-10 сторінку, яка знаходиться за ТОП-50
Якщо контент на сторінці не отримав мінімум ТОП-50 органіки, немає сенсу намагатися посиланнями доштовхнути сторінку в ТОП-10. Ви витратите нереальну кількість зусиль і грошей Вашого клієнта та не досягнете потрібних результатів.
Працюйте з контентом доти, доки сторінка не потрапить хоча б у ТОП-50, і лише потім працюйте з посиланнями.
Tools
- Перегляд видачі для різних регіонів — https://valentin.app/
- Класна тулза для роботи з файлами, особливо pdf — https://tinywow.com/
- Візуалізувати структуру сайту — https://miro.com/
- Візуалізувати структуру сайту — https://xmind.app/
- Тулза для пошуку питань у різних країнах та різними мовами — https://answersocrates.com/ (заміна Ahrefs для семантики в блог)
- People Also Ask Tool — https://searchresponse.io/
- Візуалізація метаданих у Google, FB, Twitter — https://metatags.io/ (як має виглядати)
- Емоджі — https://emojipedia.org/
- Ще емоджі — https://getemoji.com/
- І ще емоджі — https://www.emojicopy.com/
- Умовно безкоштовна тулза для збирання ключів — https://neilpatel.com/ubersuggest/
- Перевірка унікальності тексту (для EN-текстів) — https://www.quetext.com/
- Ще перевірка унікальності тексту (для EN-текстів) — https://copywritely.com/ru/
- Якщо потрібно витягнути текст зі скриншоту — https://structurise.com/screenshot-ocr/
- Сервіс-аналіз позицій сайту — https://seranking.com/
- Дати оновлень та оновлення алгоритмів Google — https://moz.com/google-algorithm-change