Копірайтери vs ChatGPT: усі за і проти
ChatGPT, розроблений наприкінці 2022 року компанією OpenAI, вразив світ швидкістю та легкістю створення текстів на різні теми. Спочатку більшість людей просто розважалися, використовуючи платформу для генерування текстового контенту. Проте до лютого 2024 року використання ChatGPT значно змінилося: 20% всіх користувачів почали послуговуватись ресурсом для розв’язання різних робочих завдань.
Для яких же професійних цілей використовується ChatGPT? За статистикою найпопулярнішими сферами використання ChatGPT є розробка програмного коду та копірайтинг.
Чи означає це, що люди поступово програють битву між ChatGPT і копірайтерами? Можливо, ми станемо свідками занепаду цієї професії? Хто ж буде створювати блоги, списки товарів, описи, метатеги, пости для соцмереж, заклики до дії та інший SEO-контент у майбутньому: копірайтери чи ChatGPT?
У цій статті ми порівнюємо потенціал та можливості ChatGPT і копірайтерів, щоб допомогти роботодавцям під час вибору інструменту для створення контенту. Почнемо з аналізу переваг і недоліків роботи копірайтерів.
Переваги залучення копірайтерів
Розглянемо сильні сторони, які притаманні авторам текстів.
Творчий підхід до розробки ідей
Копірайтинг – це творча робота, де фахівці пропонують нестандартні ідеї та нові підходи до пошуку оптимальних рішень. Якщо самостійно придумати щось нове складно, то мозкові штурми з колегами обов’язково принесуть декілька оригінальних концептів для реалізації.
Адаптивність та персоналізація
Люди майстерно пишуть тексти для конкретного бізнесу з унікальними продуктами, цільовою аудиторією, голосом бренду, позиціонуванням, цінностями та корпоративною культурою. Копірайтери адаптують результати свої роботи відповідно до бізнес-вимог компанії, коригуючи їх залежно від тактичних і стратегічних завдань за кожної зміни в підходах до маркетингу та продажів. Крім того, вони враховують місцеві особливості та культурні контексти, впроваджуючи їх у контент.
Комунікація та співпраця
Аби виправдати очікування замовника, копірайтери спілкуються із зовнішніми та внутрішніми зацікавленими сторонами: клієнтами, маркетинговою командою, рекламним відділом, бренд-менеджерами, дизайнерами тощо; узагальнюють їхнє бачення та використовують отриманий зворотний зв’язок для створення захопливого контенту.
Емоційний зв’язок
Автори здатні вибудовувати емоційний зв’язок із цільовою аудиторією, розуміючи її поведінку, психологічні особливості та соціальні нюанси. Вони створюють натхненні, мотиваційні історії, які захоплюють та знаходять відгук у клієнтів.
Недоліки залучення копірайтерів
Втім, залучення копірайтерів до вашої команди має два основні недоліки.
Обмеження за часом
У динамічному світі швидкість роботи та миттєва реакція на ринкові зміни є конкурентними перевагами для компаній з амбіціями. Якими б компетентними не були копірайтери, вони не можуть створити текст за мить, особливо якщо важлива його якість. Захопливий текст вимагає часу, щоб «дозріти» і постати у завершеній формі.
Вартість
Послуги професійного та досвідченого копірайтера коштують дорого. Однак більшість компаній готові платити чималі гроші за якісний текст, який приверне увагу аудиторії та мотивуватиме її купувати саме у цього бренду.
Обмежені можливості
Зазвичай копірайтери професійно створюють якісний текст однією, рідше двома мовами. Тому компанії, які прагнуть охопити міжнародну аудиторію, змушені наймати окремого фахівця для кожної мови, якою їм потрібен контент. А утримувати кількох копірайтерів у штаті влетить у копієчку (дивіться пункт вище).
Потреба в навчанні
Люди роками вдосконалюють свої навички та опановують мистецтво створення текстів, використовуючи метод спроб і помилок. Якщо ваш стартап залучив до роботи групу новачків у цій сфері, навіть ентузіазм та робоча етика не перетворять цих людей на кваліфікованих професіоналів за одну ніч. Тож поки їхня майстерність досягне бажаного рівня, вам слід запастися терпінням і працювати з текстами, які далекі від ідеалу.
Тепер проаналізуємо переваги та недоліки ChatGPT для створення контенту.
Переваги використання ChatGPT
Які переваги отримують компанії, використовуючи ШІ для створення контенту?
Швидкість роботи
У цьому аспекті ШІ, безумовно, кращий за людину. Він може швидко і постійно генерувати контент у будь-якій кількості.
Доступність
Це основний аргумент у порівнянні переваг і недоліків ChatGPT і копірайтерів, який змушує підприємців зробити вибір на користь продукту OpenAI.
Підписка на ChatGPT Plus – тарифний план, який зазвичай використовують для професійних цілей, – коштує лише 20 доларів на місяць. Чи багато ви знайдете людей, які погодяться працювати за такий гонорар?
Доступність 24/7
Ви можете використовувати ChatGPT цілодобово, без вихідних, відпусток, лікарняних та інших обмежень робочого часу фахівців, щоб отримати матеріал тут і зараз.
Необмежені можливості
Наразі ChatGPT може створювати тексти 80 мовами, і ця кількість лише зростатиме. Такий широкий мовний спектр робить його знахідкою для компаній, які прагнуть розширити коло клієнтів і вийти на міжнародний рівень.
Жодної підготовки для роботи
Для використання ChatGPT вам не потрібно володіти жодними технічними чи іншими компетенціями. Достатньо лише загальних навичок роботи з комп’ютером та цифровими технологіями.
Недоліки використання ChatGPT
Насправді все, за що цінують копірайтерів, не може бути відтворено ШІ.
Обмежені знання ніші
Навчаючись на загальнодоступних даних, ChatGPT не володіє суттєвими знаннями у певній галузі. Саме тому він не має можливості генерувати якісні спеціалізовані тексти.
Погане розуміння контексту
ШІ не може тут конкурувати з людиною, тому що ChatGPT інколи створює недоречні або нерелевантні тексти, сповнені хибних тверджень. Спотворення суті контексту може зачепити почуття людей або спровокувати непередбачувані реакції.
Сумнівна якість контенту
Чи знаєте ви, що Stack Overflow заборонив використання ChatGPT? Чому? Тому що дуже часто він створює «сирі» тексти з граматичними помилками, невідповідностями, скороченнями, дивними лексичними конструкціями, незакінченими реченнями та викривленнями фактів. Як наслідок, тексти, згенеровані ШІ, потребують вичитування наживо, ретельного редагування та контролю якості, що означає великий обсяг роботи відповідного персоналу. Отже, намагаючись заощадити на послугах копірайтерів, ви зрештою ризикуєте витратити значно більше.
Неоднозначна оригінальність і креативність
Моделі генеративного ШІ, які використовує ChatGPT, працюють на основі великих обсягів вхідних даних, комбінуючи їх для виконання певних завдань. Це означає, що вони позбавлені «особистого голосу» і не здатні створювати нічого по-справжньому нового чи оригінального. Ці інструменти обмежені вже наявними темами, мовними шаблонами та банальними ідеями. Окрім того, їх залежність від раніше створених текстових матеріалів може викликати занепокоєння щодо плагіату, що спонукає антиплагіатні платформи впроваджувати функції перевірки контенту, який згенерував ШІ.
Відсутність «людського дотику»
Алгоритми генеративного ШІ стають дедалі складнішими, навчаючись на нових даних, але вони ніколи не стануть людьми. Особистий досвід, справжні емоції, нюанси стилю спілкування та культурні особливості – це те, чого машини не можуть набути, скільки б даних вони не обробили.
Висновок
Ринок копірайтингу зазнав суттєвих змін із появою різних платформ, які використовують генеративний ШІ, спричинивши серйозну конкуренцію між копірайтерами та ChatGPT. Інноваційне рішення від компанії OpenAI дає змогу швидко створювати контент кількома мовами, що робить його економічно ефективним і зручним інструментом та постійно доступною високотехнологічною альтернативою людському персоналу.
Однак механізми ШІ мають обмежене розуміння контексту. Їм бракує ґрунтовної компетенції у спеціалізованих нішах, а згенерований контент не відзначається оригінальністю та потребує ретельного доопрацювання. Такі тексти можуть задовольнити алгоритми пошукових систем, але навряд чи зацікавлять споживачів, які очікують «людського дотику», креативних підходів, персоналізації та емоційного залучення.
Ми у Livepage визнаємо новаторський характер і розширені можливості ChatGPT, проте вважаємо, що у битві копірайтерів vs ШІ останній не може перевершити унікальний контент, реалізований людьми. Наша команда досвідчених копірайтерів, редакторів і пруфрідерів майстерно створює якісні тексти, що розкривають переваги бренду, демонструють його продукти або послуги та залучають широку аудиторію завдяки емоційному зв’язку. Звертайтеся до нас, щоб отримати першокласний контент без використання ШІ, який відповідатиме всім вашим вимогам.