Як ChatGPT вплине на SEO та копірайтинг?
“ChatGPT іноді пише правдоподібні, але неправильні або безглузді відповіді” — заявляють OpenAI
Великого резонансу набувають будь-які новини, пов’язані з ChatGPT. Ця хвиля популярності не оминула і SEO-ком’юніті, бо постає питання: як ШІ вплине на контентну оптимізацію та написання текстів. Нижче розповімо, чому не все так райдужно в перспективі.
На думку наших спеціалістів, повсюдне використання текстів, згенерованих ШІ, без пильного контролю і дотримання суворих правил може в перспективі 6 – 12 найближчих місяців призвести до негативних наслідків. Серед них потрапляння під спам-апдейти, значне зниження органічного трафіку та довготривалі спроби повернути результат. Чому так?
Роздивимось, як ChatGPT може порушувати правила, встановлені пошуковими системами:
- Авторське право. Використання ChatGPT може призвести до порушення авторського права у випадках, коли ШІ надасть вам захищений контент без отримання дозволу в оригінального автора або власника. Алгоритми ChatGPT наразі не можуть визначити, чи є контент публічним і, чи дозволено його використання третіми особами, особливо в комерційних цілях.
- Неетичність. ChatGPT лише обробляє людські знання, компонуючи з них релевантну відповідь для вас. Однак “розуміння” ШІ недостатньо для того, щоб надати вам правдиву інформацію, яка буде відповідати реальності. Нещодавні прецеденти показують, що ChatGPT може згенерувати для вас список з вигаданих книг, написати неправдиві фінансові новини тощо. Це ставить під загрозу споживача інформації, його життя, здоров’я, психологічну стабільність, фінансовий статок.
Більше про загрози впливу ChatGPT можна дізнатися з дослідження:
«Для користувачів неочевидно, що відповідь ChatGPT є «випадковою». Якщо ви використовуєте генератор випадкових відповідей, ви знаєте, що робите. Здатність наводити аргументи разом із відсутністю усвідомлення випадковості робить ChatGPT більш переконливим»”.
Саме тому ще з 2019 року Google впровадив алгоритм EAT-факторів (з 2022 — EEAT), які націлені на аналіз компетентності, надійність і авторитетність наданої інформації та автора матеріалу. Особливо важливими ці фактори є для сайтів тематик YMYL (Your Money Your Life) — сайтів, інформація на яких може вплинути на здоров’я та життя людини.
Як бачите, неетичність ШІ прямо порушує правила пошукових систем, що для нас формує питання: як на людство вплине використання браузера з використанням ChatGPT для пошуку?
- Спам. Позиція Google та інших пошукових систем однозначна: більше якісного, унікального контенту з високим рівнем експертизи автора. У офіційній довідці Google зазначає, що “Використання інструментів автоматизації, в тому числі штучного інтелекту, для створення контенту, націленого в основному на керування рейтингом у результатах пошуку, є порушенням наших правил щодо спаму”. Це значить, що найближчим часом на нас чекає шалене зростання сайтів на основі ШІ-контенту, а потім анонс чергового апдейта Google, який анулює цей трафік одномоментно.
Якщо ви не бачили, як стрімко і суворо може вплинути апдейт на результати в пошуку, наводжу приклад клієнта, який звернувся до Livepage на аудит після December 2022 Google Link Spam Update:
- Неактуальність. ChatGPT обмежений подіями, які відбулися до 2021 року. Тому, якщо ви бажаєте бути творцем трендів у контент-маркетингу й описувати актуальні події та новини у своїй індустрії, від використання ШІ доведеться відмовитися.
Чи значить все це, що ChatGPT та інші ШІ — це зло, якого потрібно уникати?
Ні, безперечно, технології у світі розвиваються і будуть ставати кращими з кожним днем. Наразі ми б рекомендували не йти сліпо за новим трендом, а все ж аналізувати та критично осмислювати свої кроки в маркетингу. Краще звернутися до професіоналів, які вміють використовувати інструменти ШІ.
Але технологія ШІ має велику перспективу, і її оновлення з великою ймовірністю може стати безпечним інструментом для щоденного використання широким загалом.
Також поточні сумніви не мають бути причиною повної відмови від тулів з використанням ШІ. Digital-маркетинг — сфера з надшвидким темпом змін, ігнорування нових трендів може призвести до вибування з перегонів за ТОП видачі.
Все ж таки чи може ChatGPT замінити SEO-спеціаліста або копірайтера?
Вкотре новітні технології підіймають обговорення “похорону” SEO-індустрії.
На цю мить можна точно відповісти — ні, точно не на поточному етапі розвитку ШІ. Наразі ШІ не може замінити людську експертизу, життєвий досвід, можливість мислити та підходити з унікальним рішенням до нових проблем і викликів. Сприймайте ChatGPT як інструмент, а не як готове рішення.
Як Livepage реагує на популярність ChatGPT?
Звісно, ми з командою не могли не змінити деякі процеси в компанії. Ми й досі слідкуємо за розвитком ШІ, щоб швидко адаптуватися до змін.
На цю мить ми:
- Залишаємо створення контенту для клієнтів за допомогою копірайтерів, бо несемо відповідальність за якість контенту, розкриття експертизи клієнта у кожній статті. Для нас важливо не лише отримати позиції та трафік, а й створити цікавий, унікальний контент, який буде лідогенерувати для бізнесу.
- Перевіряємо всі тексти, які написані за SEO ТЗ, на їхнє генерування ШІ. Щоб уникнути санкцій за спамний контент у майбутньому, перевіряємо всіх копірайтерів і нашу команду, а також спеціалістів на стороні клієнтів.
Виявилось, що ChatGPT використовує “невидимі вотермарки” для маркування контенту, згенерованого ШІ, й продовжує поліпшувати цю систему для того, щоб було значно складніше видати ШІ-контент за той, який написаний реальною людиною.
Це значить, що тексти, згенеровані ChatGPT, вже зараз можна виявити за допомогою AI detecting сервісів, яких вже доволі багато, серед них:
- https://contentatscale.ai/ai-content-detector/?fpr=penguin
- https://gltr.io/dist/index.html
- https://writer.com/ai-content-detector/
- Використовуємо ШІ-інструменти для роботи SEO-спеціалістів, наприклад для аналізу пошукових запитів, аналізу попиту аудиторії в ніші тощо.