US flag
  • US flag +1 646 844-80-75
  • Український прапор +380 44 333-9-321

Як ChatGPT вплине на SEO та копірайтинг?

Злата Пустовалова
Злата Пустовалова
3 Березня 2023 | 6 хв. читання

“ChatGPT іноді пише правдоподібні, але неправильні або безглузді відповіді” — заявляють OpenAI

Великого резонансу набувають будь-які новини, пов’язані з ChatGPT. Ця хвиля популярності не оминула і SEO-ком’юніті, бо постає питання: як ШІ вплине на контентну оптимізацію та написання текстів. Нижче розповімо, чому не все так райдужно в перспективі. 

На думку наших спеціалістів, повсюдне використання текстів, згенерованих ШІ, без пильного контролю і дотримання суворих правил може в перспективі 6 – 12 найближчих місяців призвести до негативних наслідків. Серед них потрапляння під спам-апдейти, значне зниження органічного трафіку та довготривалі спроби повернути результат. Чому так?

Роздивимось, як ChatGPT може порушувати правила, встановлені пошуковими системами:

  • Авторське право. Використання ChatGPT може призвести до порушення авторського права у випадках, коли ШІ надасть вам захищений контент без отримання дозволу в оригінального автора або власника. Алгоритми ChatGPT наразі не можуть визначити, чи є контент публічним і, чи дозволено його використання третіми особами, особливо в комерційних цілях.  
  • Неетичність. ChatGPT лише обробляє людські знання, компонуючи з них релевантну відповідь для вас. Однак “розуміння” ШІ недостатньо для того, щоб надати вам правдиву інформацію, яка буде відповідати реальності. Нещодавні прецеденти показують, що ChatGPT може згенерувати для вас список з вигаданих книг, написати неправдиві фінансові новини тощо. Це ставить під загрозу споживача інформації, його життя, здоров’я, психологічну стабільність, фінансовий статок.

Більше про загрози впливу ChatGPT можна дізнатися з дослідження:

«Для користувачів неочевидно, що відповідь ChatGPT є «випадковою». Якщо ви використовуєте генератор випадкових відповідей, ви знаєте, що робите. Здатність наводити аргументи разом із відсутністю усвідомлення випадковості робить ChatGPT більш переконливим»”.

Саме тому ще з 2019 року Google впровадив алгоритм EAT-факторів (з 2022 — EEAT), які націлені на аналіз компетентності, надійність і авторитетність наданої інформації та автора матеріалу. Особливо важливими ці фактори є для сайтів тематик YMYL (Your Money Your Life) — сайтів, інформація на яких може вплинути на здоров’я та життя людини. 

Як бачите, неетичність ШІ прямо порушує правила пошукових систем, що для нас формує питання: як на людство вплине використання браузера з використанням ChatGPT для пошуку?

  • Спам. Позиція Google та інших пошукових систем однозначна: більше якісного, унікального контенту з високим рівнем експертизи автора. У офіційній довідці Google зазначає, що “Використання інструментів автоматизації, в тому числі штучного інтелекту, для створення контенту, націленого в основному на керування рейтингом у результатах пошуку, є порушенням наших правил щодо спаму”. Це значить, що найближчим часом на нас чекає шалене зростання сайтів на основі ШІ-контенту, а потім анонс чергового апдейта Google, який анулює цей трафік одномоментно. 

Якщо ви не бачили, як стрімко і суворо може вплинути апдейт на результати в пошуку, наводжу приклад клієнта, який звернувся до Livepage на аудит після December 2022 Google Link Spam Update:

  • Неактуальність. ChatGPT обмежений подіями, які відбулися до 2021 року. Тому, якщо ви бажаєте бути творцем трендів у контент-маркетингу й описувати актуальні події та новини у своїй індустрії, від використання ШІ доведеться відмовитися. 

Чи значить все це, що ChatGPT та інші ШІ — це зло, якого потрібно уникати? 

Ні, безперечно, технології у світі розвиваються і будуть ставати кращими з кожним днем. Наразі ми б рекомендували не йти сліпо за новим трендом, а все ж аналізувати та критично осмислювати свої кроки в маркетингу. Краще звернутися до професіоналів, які вміють використовувати інструменти ШІ. 

Але технологія ШІ має велику перспективу, і її оновлення з великою ймовірністю може стати безпечним інструментом для щоденного використання широким загалом. 

Також поточні сумніви не мають бути причиною повної відмови від тулів з використанням ШІ. Digital-маркетинг — сфера з надшвидким темпом змін, ігнорування нових трендів може призвести до вибування з перегонів за ТОП видачі. 

Все ж таки чи може ChatGPT замінити SEO-спеціаліста або копірайтера? 

Вкотре новітні технології підіймають обговорення “похорону” SEO-індустрії.

На цю мить можна точно відповісти — ні, точно не на поточному етапі розвитку ШІ. Наразі ШІ не може замінити людську експертизу, життєвий досвід, можливість мислити та підходити з унікальним рішенням до нових проблем і викликів. Сприймайте ChatGPT як інструмент, а не як готове рішення.

Як Livepage реагує на популярність ChatGPT?

Звісно, ми з командою не могли не змінити деякі процеси в компанії. Ми й досі слідкуємо за розвитком ШІ, щоб швидко адаптуватися до змін. 

На цю мить ми:

  • Залишаємо створення контенту для клієнтів за допомогою копірайтерів, бо несемо відповідальність за якість контенту, розкриття експертизи клієнта у кожній статті. Для нас важливо не лише отримати позиції та трафік, а й створити цікавий, унікальний контент, який буде лідогенерувати для бізнесу.
  • Перевіряємо всі тексти, які написані за SEO ТЗ, на їхнє генерування ШІ. Щоб уникнути санкцій за спамний контент у майбутньому, перевіряємо всіх копірайтерів і нашу команду, а також спеціалістів на стороні клієнтів. 

Виявилось, що ChatGPT використовує “невидимі вотермарки” для маркування контенту, згенерованого ШІ, й продовжує поліпшувати цю систему для того, щоб було значно складніше видати ШІ-контент за той, який написаний реальною людиною.

Це значить, що тексти, згенеровані ChatGPT, вже зараз можна виявити за допомогою AI detecting сервісів, яких вже доволі багато, серед них:

  1. https://contentatscale.ai/ai-content-detector/?fpr=penguin
  2. http://gltr.io/dist/index.html
  3. https://writer.com/ai-content-detector/ 
  • Використовуємо ШІ-інструменти для роботи SEO-спеціалістів, наприклад для аналізу пошукових запитів, аналізу попиту аудиторії в ніші тощо. 

Залишити коментар

Ваша ел. пошта не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *

Ваш коментар*
Ваше ім'я та прізвище*
Ел. пошта*
Адреса сайту

Отримуйте більше користі!
Анонси кращих статей про інтернет-маркетингу та просуванні сайтів, новини області, знижки на заходи та інші бонуси - тільки для передплатників!