Як дізнатися, які креативи використовують ваші конкуренти
Завдяки сучасним технологіям та інструментам аналіз реклами конкурентів став більш доступним і зручним, ніж будь-коли раніше. Ще кілька років тому доступ до інформації про рекламу конкурентів був обмеженим і потребував значних фінансових вкладень у спеціалізовані сервіси, такі як Semrush, SpyFu або Google Ad Preview, які зазвичай покладаються на вибіркові дані й часто не дають вичерпних результатів.
Однак тепер завдяки прагненню рекламних платформ до підвищення довіри користувача до рекламних оголошень ми можемо використовувати безпосередньо їхні дані. Google запустив Центр прозорості реклами, у Meta є Бібліотека реклами — сервіси, що постійно оновлюються, мають актуальні дані та доступні всім. Це скарб для власників бізнесу та маркетологів. Ці інноваційні інструменти надають змогу відстежувати рекламні кампанії конкурентів, аналізувати їхні стратегії та бюджети. Це відкриває перед бізнес-власниками нові перспективи для вивчення ринку, визначення тенденцій та вдосконалення власних маркетингових стратегій.
Аналіз реклами конкурентів є важливою складовою успіху, що допомагає бізнесам приймати обґрунтовані рішення та підвищувати ефективність власних рекламних кампаній. Саме тому в цій статті ми розповімо, як користуватися цими інструментами, яку інформацію там можна знайти та на що слід звернути увагу, щоб отримати максимум користі для свого бізнесу.
Центр прозорості реклами Google Ads
Що кажуть Google?
“Довіра користувачів до продуктів і сервісів Google має для нас найбільшу цінність. Ми хочемо надавати користувачам інформацію для обґрунтованих рішень щодо реклами, яка показується їм у мережі…
Ми перевіряємо особу або компанію рекламодавця на наших платформах і включаємо примітку з його ім’ям (або назвою компанії) та місцеположенням у рекламу, що показується через Google Ads”.
Що це дає для аналізу конкурентів?
Завдяки політиці Google ми можемо, крім оголошень у пошуковій видачі, побачити інформацію про те, хто є рекламодавцем, які типи оголошень вони використовують, переглянути рекламні тексти, креативи та країни, на які налаштований таргет.
Як користуватися Центром прозорості реклами?
1. Для початку введіть у пошуковому рядку запит, що вас цікавить, та наведіть курсор на піктограму “гамбургер” (три крапки біля URL) поруч із рекламними оголошеннями.
2. Потім натисніть на “Перегляньте інші оголошення, які цей рекламодавець показав у Google”.
3. Вас перенаправить у Центр прозорості реклами. Тут ви матимете можливість використовувати фільтри за часом показу оголошення, країною націлювання та форматом оголошення (текстове, графічне чи відео).
Яку корисну інформацію ми тут отримуємо?
- Тексти оголошень. Ви побачите різноманітні варіанти оголошень з використанням різних заголовків, описів і додаткових розширень, які використовує або колись використовував ваш конкурент. Це допоможе вам зрозуміти, на які послуги або товари зроблено акцент у просуванні, з якими перевагами конкурент намагається підійти до клієнта тощо.
- Графічні креативи. Google покаже Вам, які банери використовує рекламодавець, які фото у товарних оголошеннях показуються найчастіше, а також тексти й описи до таких оголошень.
- Відеокреативи. Тут ви зможете переглянути всі можливі варіанти відеореклами, які використовувалися або використовуються зараз конкурентом.
Ці всі дані надають значну кількість інформації для аналізу й подальшого розуміння стратегії просування конкурента. А також це допомагає виділити цікаві ідеї для вашого бізнесу, піймати натхнення, запозичити ідеї.
Чи є мінуси?
Ми поки відзначили для себе два недоліки цього інструменту:
- Центр прозорості реклами показує оголошення лише тих рекламодавців, які пройшли верифікацію від Google. Через це, можливо, буде доступна інформація не за всіма вашими конкурентами. Та з розширенням кількості верифікованих акаунтів збільшується й обсяг інформації, тому це справа часу.
- Ваші оголошення конкуренти також можуть побачити. Так, це побічний ефект відкритості реклами. Не лише ви бачите інформацію інших, а й вони вашу. Проте це сприяє здоровій конкуренції у бізнес-середовищі та зменшує ризики ведення проти вас недобросовісних кампаній, що є плюсом.
Бібліотека реклами Мета
Бібліотека реклами Meta (або Meta Ad Library) дозволяє переглядати рекламу, яку показує будь-яка сторінка Facebook або акаунт в Instagram, у будь-який момент часу. За допомогою цього інструменту ви можете переглядати рекламу будь-якого бізнесу, починаючи від ваших прямих конкурентів і закінчуючи компаніями, з якими ви хотіли б конкурувати в майбутньому.
Як потрапити?
Існує декілька способів, як побачити рекламу конкурентів у Бібліотеці реклами Мета. Перший з них — це віднайти сторінку конкурента у Facebook. Перейдіть на бізнес-сторінку конкурента, у меню зверху натискаєте на “Інформація”. Клікаєте на “Прозорість сторінки”.
У мобільному додатку ви знайдете її під панеллю “Про компанію”.
Натисніть “Переглянути все” і прокрутіть панель донизу. У розділі “Реклама на цій сторінці” ви можете побачити, чи показується зараз на сторінці реклама. А натиснувши кнопку “Перейти в бібліотеку реклами”, ви зможете побачити більше.
Інший варіант — перейти безпосередньо за посиланням https://www.facebook.com/ads/library
Інтерфейс інструменту доволі простий. У нас є кілька розділів:
- Бібліотека реклами;
- Звіт Бібліотеки реклами;
- АРІ Бібліотеки реклами;
- Брендований контент.
Розглянемо кожен з них.
Розділи Meta Ads Library
1. Бібліотека реклами. Це база даних, у якій зібрані всі креативи, що були на рекламі протягом останніх 5 років. Для початку ви можете вибрати країну, в якій була показана реклама, її тип (уся або соціально-політична) та ввести пошуковий запит. Як пошуковий запит можна використовувати назву компанії-конкурента або ж певне ключове слово чи фразу. Вже в отриманих одразу результатах ви зможете побачити креативи, що використовують конкуренти, рекламні тексти, дату запуску реклами та платформи, на яких показуються оголошення.
Тут також доступні цікаві й корисні фільтри для додаткового аналізу.
Ви можете вибрати:
- мову реклами;
- оголошення певних рекламодавців (дуже зручно, що Facebook одразу складає список тих, хто показує рекламу, повʼязану з вашим запитом);
- платформу (Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger);
- тип медіафайлу. Доступні до вибору зображення (з малою кількістю тексту або без нього), меми (зображення з вашим ключовим запитом), відео та лише текстові;
- статус “У мережі”. Завдяки цьому фільтру ви можете вибрати активну рекламу або ж ту, що показувалась раніше;
- покази за датою — тут вибираєте бажаний діапазон, але лише за останні 5 років.
2. Звіт бібліотеки реклами. Цей розділ присвячений рекламі соціально-політичного напряму, і його основна задача — підвищити прозорість такої реклами. Тут ви можете знайти всіх рекламодавців, що показували рекламу такого типу, та дізнатися їхні рекламні витрати. Для аналізу конкурентів ми не знайдемо тут нічого корисного.
3. АРІ бібліотеки реклами. Заповнивши анкету тут і отримавши дозвіл від Facebook, ви зможете отримати більше даних про рекламу і за довший період (7 років).
4. Брендований контент. Це новий сервіс від Meta, який запустили цього літа. Він дозволяє відстежувати кампанії брендованого контенту в бібліотеці оголошень, надаючи більше інформації про те, як конкуренти співпрацюють з інфлюенсерами у Facebook та Instagram. Ви можете ввести платформу, яку хочете знайти, діапазон дат (доступно з серпня 2023, коли сервіс було запущено), а потім знайти будь-якого користувача за його іменем. Доволі цікавий інструмент, але корисний більше для аналізу реклами в тих країнах, де блогери та бренди використовують мітку “Брендованого контенту”.
Завдяки Бібліотеці реклами Мета ви можете отримати значну кількість інформації про рекламні кампанії конкурентів просто і безкоштовно. Подібно до Центру прозорості Google, тут доступна інформація про тексти, фото та відеокреативи компаній. Та, на відміну від Google, тут ви зможете знайти інформацію про всіх конкурентів, які запускали рекламні оголошення, а не лише верифікованих. І, авжеж, зручні фільтри.
Підсумки
Отже, за допомогою безкоштовних сервісів, наведених у цій статті, ви можете провести повноцінний аналіз конкурентів у вашій ніші. Виявити тенденції й тренди, зрозуміти, на чому акцентують увагу ваші конкуренти та як ведуть свої рекламні кампанії, відзначити їхні слабкі й сильні сторони. Це також може бути справжньою скарбницею ідей для поліпшення вашої власної реклами та внесення нових ідей для покращення їхньої ефективності.
А за глибшим докладним аналізом, розробкою стратегії просування, допомогою у створенні та веденні ваших рекламних кампаній ви можете звертатися до спеціалістів Livepage. Наша команда готова вам допомогти досягти бажаних результатів у рекламі.