Просування програмного забезпечення для інтернет-магазинів
У сегменті B2B існує безліч програмних продуктів, які можуть спростити роботу інших підприємств, але про їхнє існування не здогадуються потенційні покупці. Саме з такою проблемою зіткнувся наш клієнт.
Створивши унікальний продукт для інтернет-магазинів, він зіткнувся з проблемами відсутності правильного позиціонування, конверсійного сайту і лідогенеруючого контент-маркетингу.
В даному кейсі ви дізнаєтеся, як за допомогою грамотної маркетингової стратегії, SEO-оптимізації і редизайну сайту можна в 10 разів збільшити конверсію сайту та підвищити впізнаваність бренду і виростити трафік.
Про проект
Програмне забезпечення для інтернет-магазинів від розробника ElbuzGroup.
Основна опція програми — це комплексна автоматизація інтернет-магазину, тобто «все в одному». Всі необхідні інструменти автоматизації роботи інтернет-магазину в одній програмі:
- CRM для інтернет-магазину
- SaaS платформа
- CMS для інтернет-магазину
- автоматичне додавання товарів з картинками і описом
- моніторинг постачальників і цін конкурентів, автоматична актуалізація прайсу
- створення баз даних
- комплексна техпідтримка сайтів
- парсинг товарів з сайтів постачальників і багато іншого.
Монетизація проекту: оренда програми і продаж ліцензії, комплексна техпідтримка сайту інтернет-магазину.
Цілі клієнта: отримання заявок з сайту від цільової аудиторії (власників інтернет-магазинів, розробників та веб-агентств, що надають послуги зі створення інтернет-магазинів).
Стратегія просування програмного забезпечення для інтернет-магазинів
Проблеми, з якими зіткнувся бізнес перед співпрацею з Livepage
Проблема 1. Просували сайт статтями, але результату не було
На старті просування на сайті вже була велика кількість статей, які безпосередньо чи опосередковано відносилися до продукту. Але вони не приносили трафік і конверсії.
Просування сайту без стратегії і комплексного підходу призвело до того, що написані статті не ранжувалися.
Важливо! До співпраці з Livepage на сайті було більше 4 сотень статей, написаних під запит “створити інтернет-магазин”, які не мали позицій навіть у ТОП-100 і не отримували трафіку.
Проблема даних статей — відсутність цінності для користувача і контенту, який допомагає закривати “біль” клієнта.
Крім відсутності фокусу на закритті потреб читача, статті були написані без урахування семантики й угрупування пошукових запитів, конкуренції (кількість символів у статтях конкурентів, медіаконтент та інші “фішки” в статтях), техніки подачі інформації за допомогою підзаголовків, списків і виділень стилями у тексті.
Читайте далі, щоб дізнатися, як команда Livepage вирішила проблему неефективного контент-маркетингу.
Проблема 2. Мало запитів і трафіку в ніші = немає продажів
Сайт у складній тематиці вимагає великого обсягу робіт з семантичним ядром. Для проекту з унікальним продуктом немає стандартних запитів, типу “купити туфлі”, які однозначно можна трактувати як конверсійні запити. Люди не шукають товар, про існування якого вони не підозрюють.
Супутні проблеми:
- Бренд не розкручений, цільова аудиторія не підозрює про існування програми.
- Високочастотні запити, які “гуглять” потенційні клієнти, дуже і дуже висококонкурентні. За ними потрапити в ТОП 1 — це дорого і довго.
- “Гарячі” клієнти відразу “гуглять” конкретний брендовий запит конкурентів.
Відповідно, потрібно створити маркетингову стратегію і залучати цільових клієнтів, не розраховуючи в перші роки на ТОП за високочастотними запитами. Знайти конверсійні запити з більш низькою конкуренцією. Визначити, як “гуглять” потенційні покупці програми.
Читайте далі, щоб дізнатися, як нашій команді вдалося знайти конверсійні запити для проекту Elbuz і залучити цільових клієнтів.
Як вдалося вирішити проблеми бізнесу
Проаналізували потреби ЦА і знайшли, як достукатися до них
Насамперед ми проаналізували конкурентів і провели брейншторм. Вивчили нішу і продукт. Уявили себе на місці цільового клієнта, тобто покупця програми. Склали список проблем, з якими стикається потенційний покупець.
На підставі цих дій визначили, як і що шукає цільова для бізнесу аудиторія, і трансформували знайдену інформацію в пошукові запити.
Наприклад, програма для автоматизації роботи інтернет-магазину цікава користувачам, які “гуглять”:
- “як наповнити сайт товарами”
- “опис товарів”
- “порівняння прайсів постачальників”
- “автоматична обробка прайс-листів “
Для досягнення ТОПу за вибраними запитами ми створили контент, який розкривав тему і давав максимально повну відповідь на запит користувача, тобто ніс цінність для читача.
Контент швидко вийшов у ТОП за всіма цільовими запитами. Як результат, ми отримали збільшення трафіку і значне підвищення конверсій завдяки переходам по “потрібним” для бізнесу запитам.
Створили й оптимізували нові сторінки під кожен запит
- Розробили нову структуру сайту. Створили 12 нових лендінгів, що продають.
- Оптимізували нові сторінки під семантику за запитами, які “гуглить” потенційний покупець програми, навіть не підозрюючи про існування програми.
В результаті з нових лендінгів Elbuz почав отримувати більшу частину конверсій:
Вирішили проблему “канібалізації”
Канібалізація — це коли під одну групу запитів на сайті підходить кілька сторінок і алгоритм пошукової системи “кидається” від однієї сторінки до іншої у спробах визначити, яку сторінку показати користувачеві.
Окрім наявності на сайті декількох сторінок під одні пошукові запити, контент був переспамлений ключовими словами.
Відповідно, потрібно було провести оптимізацію “з нуля”.
Переписати тексти всіх статей, які перетиналися за запитами з основними сторінками. Деякі статті, які дублювали контент Головної сторінки, довелося видалити з перенаправленням на Головну.
Виконавши всі потрібні дії, ми отримали підвищення позицій і трафіку сайту. Користувач став потрапляти на сторінку, яка відповідає його пошуковому запиту. Отримуючи всю необхідну інформацію на одній сторінці, потенційний покупець набагато частіше став залишати свій контакт для зв’язку з менеджерами Elbuz.
Поліпшили якість посилальної маси сайту
Проблема неякісних посилань була вирішена за допомогою сервісу відхилення посилань і ручної роботи з “видобутку” посилань з “жирних” тематичних сайтів.
Наприклад, посилання з блогу сайту TemplateMonster — платформи для створення сайтів, що має велику відвідуваність і авторитетність у мережі:
Ще приклад: сайт Spark “Тусовка технологічних проектів”, також тематичний авторитетний проект з великою відвідуваністю:
Додатково ми розмістили посилання в статті на сайті Livepage і отримали гарні показники менш ніж за 2 місяці.
Далі наша команда перейшла до високорівневої бізнес-задачі — підвищення конверсії.
Підвищення конверсії для продукту Elbuz
На старті просування цільових конверсій не було. Що було не так з сайтом? Основні фактори, які ми визначили після глибокого аналізу:
- На сторінках сайту був тільки текст і 1 кнопка для заявки. У користувача, який заходив на сайт, не з’являлося бажання затримуватися на ньому.
- Відвідувач сайту не міг візуально отримати всю необхідну інформацію про продукт, не напружуючи зір для прочитання “полотна” тексту;
- На лендінгу не було УТП (унікальної торгової пропозиції), яка “чіпляла” з першого погляду й провокувала залишити заявку;
- Відсутність унікального дизайну сайту, що важливо для продукту: його репутації, авторитетності, впізнаваності;
Інформація на сайті на старті просування була унікальною та інформативною, але “нечитабельною”. Велика кількість тексту на білому фоні погано “читається очима”. Текст потрібно було скорочувати, форматувати в блоки, виділяти важливе іншими стилями.
Яке рішення запропонувала команда Livepage:
Відділ маркетингу та контенту Livepage вивчив продукт клієнта, конкурентів і нішу та знайшов меседжі, які коротко і максимально інформативно передають важливу інформацію про програму.
Також спільно з клієнтом було прийнято рішення зробити редизайн сайту для підвищення конверсії.
Якісний контент + User-friendly дизайн = Збільшення конверсії і продажів
Порівняння старого і нового дизайну:
Що дав редизайн?
- Контент став читабельним, за 3-5 секунд у користувача чітко формується перше враження про продукт завдяки якісному дизайну і УТП в заголовках.
- Унікальний дизайн сайту додав авторитетності й унікальності продукту, підвищив його цінність в очах користувачів.
- Форми зворотного зв’язку почали приносити конверсії відразу після оновлення дизайну.
Як результат, конверсія сайту підвищилась на 1000%.
Результати на червень 2020
В результаті просування трафік сайту виріс на 250%, а конверсії — більш ніж на 1000%. Сайт почали відвідувати потенційні клієнти. За нашими даними, цільових користувачів стало в 4 рази більше після початку співпраці з Livepage.
Результати з видимості сайту в ТОП-1:
Апдейт кейса грудень-лютий 2021
Кейс оновлений через 6 місяців після випуску.
Основним досягненням за цей період стало виведення в ТОП статей і лендінгів, пов’язаних з парсингом сайтів, за якими півроку тому не було видимості навіть у ТОП-50.
При складанні стратегії наша команда не ставила собі за мету швидко потрапити в ТОП-5 за такими високочастотними запитами, як «парсинг сайтів», тому що програма Elbuz розрахована тільки на парсинг інтернет-магазинів, а не всіх типів сайтів. Робили ставку на запити більш точні: «парсинг інтернет-магазинів» і подібні.
Наші конкуренти за запитами — біржі фрілансу, дошки оголошень про роботу і habr.com.
Для досягнення результату ми щомісяця шукали ідеї і доповнювали лендінг новим контентом та корисною для потенційного клієнта інформацією. Контент сторінки прагнули зробити максимально інформативним як для цільової аудиторії, так і для алгоритму Google. Відповісти на всі питання, що стосуються парсинга сайтів і програми від Elbuz.
Разом вийшло майже 32 000 символів контенту.
Далі ми перейшли до наступного етапу стратегії. Підібрали найбільш підходящі по URL сторінки (нагадаю, що одна з проблем на старті — це тисячі неоптимізованих сторінок-статей без видимості навіть у ТОП-100) і дооптимізували їх. А саме, зібрали список найпопулярніших маркетплейсів в Україні, проаналізували їхні SEO-стратегії та реалізували поліпшену версію на сайті Elbuz.
В результаті отримали ТОП за позиціями і збільшення конверсій за рахунок запитів «парсинг Хотлайн», «парсинг Пром юа», «парсинг з/на Опенкарт», «парсинг з/на Тильду» і т. д. Ці запити — не основна задача програми наших клієнтів Е trade jumper. Але в цьому і сенс — писати корисні статті на «сусідні» тематики. Коли потенційний клієнт за допомогою нашої статті вирішує свою проблему, то пропозиція в кінці із закликом до дії з більшою ймовірністю його зацікавить.
Останньою дією ми підготували ТЗ на створення сторінок по парсингу для російських маркетплейсів і wordpress. Вся інформація за результатами буде в наступних апдейтах!
Проміжний результат співпраці:
Хочете отримувати більше продажів онлайн? Команда Livepage може допомогти з маркетингом для програмного забезпечення, застосувавши успішний досвід просування 100+ проектів.