Просування програмного забезпечення
Стратегій маркетингу IT-продукту безліч. Проте висока конкуренція та обмежені ресурси команди на старті проєкту не дозволяють повною мірою скористатися ними. Яку стратегію вибрати для підвищення трафіку на сайті продажу програмного забезпечення?
У цьому кейсі ви дізнаєтеся, чому та завдяки чому SEO може бути відмінним методом просування ПЗ.
Зростання пошукового трафіку за 5 місяців просування NDA-проєкту в ніші софту
Олексій Андрусенко
CEO в Livepage
Основний фактор успіху в SEO-просуванні софту — якісно складена довгострокова стратегія.
При її складанні насамперед слід приділити увагу:
- Розумінню продукту.
- Аналізу конкурентів.
- Складанню контент-плану.
Розуміння продукту
Головна мета — знайти відповіді на запитання:
- Хто цільова аудиторія продукту?
- Які проблеми можна розв’язати за допомогою продукту?
- В яких нішах він може принести користь?
Повне розуміння продукту всіма учасниками — фундамент успішної стратегії SEO-просування програмних продуктів.
Аналіз конкурентів
Головна мета — знайти потрібні точки зростання.
Це досягається за рахунок вивчення досвіду конкурентів та виділення найбільш ефективних точок зростання.
Необхідно знайти найближчого за типом і функціоналом конкурента, який вже має контент, наприклад тематичний блог.
Аналізуємо:
- які статті приносять найбільше трафіку на сайт конкурента;
- шукаємо серед них найрелевантніші нам теми;
- вибираємо серед них найменш конкурентні;
- переконуємось, що обрані теми стимулюватимуть скачування софту.
Аналіз топ-сторінок сайту-конкурента за допомогою Ahrefs
Правильний підхід до аналізу ніші дозволяє скласти маловитратну як за необхідними інвестиціями, так і за часом реалізації стратегію просування.
Контент-план та його реалізація
Цей етап є квінтесенцією двох попередніх.
Олексій Андрусенко
CEO в Livepage
Розуміння, хто є цільовою аудиторією, які у неї проблеми та як продукт може їх усунути, дозволяє створювати контент, що конвертує.
Аналіз ніші дозволяє найефективніше реалізувати контент-план. Найменш конкурентні точки зростання можуть дати можливість швидко та з невеликими витратами отримати перший трафік і конверсію.
Важливо
Іншими корисними джерелами в пошуку цільової аудиторії можуть бути:
- семантика;
- сервіси запитань-відповідей;
- сторінки альтернатив.
Семантика
Дослідження семантики у ніші дозволяє знайти найпоширеніші проблеми, розв’язання яких шукає цільова аудиторія.
Особливості:
- ми отримуємо інформацію, що дозволяє нам створити контент, який конвертує, з потенційно великим трафіком;
- може бути висока конкуренція.
Задача полягає в тому, щоб насамперед виявити та використати частотні, але низькоконкурентні запити.
Наприклад, запит «how to block ads on twitch» має високу частотність 2 000. При цьому його складність, за оцінкою ahrefs, складає 0. Це відмінний ключ, який обов’язково необхідно брати в роботу, якщо ваш софт — блокувальник реклами.
Частота та складність ключового слова «how to block ads on twitch» за даними Ahrefs
Сервіси запитань та відповідей
Аналіз своєї цільової аудиторії в трастових сервісах запитань-відповідей, таких як Quora, дає змогу знайти інформацію для створення конверсійного контенту з мінімальною конкуренцією.
Недоліком при цьому може бути мала «трафіковість» запиту.
Проте якщо ваш продукт розв’язує якусь вузьку проблему, то у разі меншого трафіку конверсія може бути навіть більшою.
Наприклад, для софту, який «прогріває» кеш сайту, тим самим збільшуючи швидкість його завантаження для всіх наступних відвідувачів, можна знайти теми за принципом «як збільшити швидкість завантаження сайту + ЦМС».
Приклад запитання з Quora
Аналізуючи далі, бачимо, що є аналогічні запитання, але для інших версій ЦМС, тобто проблема актуальна.
Приклад запитання з Quora
При цьому нашому софту все одно, на якій версії ЦМС «прогрівати кеш», тобто тему можна об’єднати загалом про збільшення швидкості завантаження сайту на Magento.
Важливо, що ми отримуємо і низькоконкурентний ключ для нашої статті з відносно непоганою частотою запитів.
Частота та складність ключового слова «speed up magento» за даними Ahrefs
У результаті аналізу ми бачимо:
- актуальну проблему, яку здатні розв’язати за допомогою нашого софту;
- низькочастотний, але «простий» для просування ключ.
Ці фактори забезпечать швидкий вихід статті у топ, отримання релевантного трафіку та гарний рівень конверсії.
Альтернативи
Це сторінки порівняння вашого програмного забезпечення з ПЗ конкурента.
У такий спосіб можна залучити потенційного користувача, який шукає альтернативу тому чи іншому софту.
Семантика для сторінок альтернатив на прикладі Evernote
Наприклад, якщо ваш софт є конкурентом Evernote, можна створити сторінку порівняння за функціоналом, цінами та іншими характеристиками:
- Evernote vs Onenote vs Your-Software: which is the best in 2019?
Приклад сторінки альтернатив
Завдяки залученню трафіку за запитами «evernote vs onenote», «evernote alternatives» ваш софт також почнуть впізнавати та скачувати.
Важливо! Просто створити сторінки — цього недостатньо. Потрібно правильно SEO-оптимізувати їх, щоб збільшити шанс на потрапляння до топ пошукових систем.
Структура
Також варто звернути увагу і на розширення структури.
Наприклад, ваш продукт:
- може виконувати певну функцію на різних операційних системах;
- вирішувати певну задачу в різних сферах бізнесу;
- це складний продукт, що містить у собі кілька функцій, які можуть існувати на ринку та окремо.
Це дозволяє створити конверсійні сторінки послуг з конкретним розв’язанням проблеми потенційного клієнта.
Наприклад, за функціоналом на різних операційних системах:
- on Windows;
- on Android.
За сферами бізнесу:
- for SaaS;
- for Financial Services;
- for Healthcare;
- for Media;
- for Retail;
- for Travel;
Комбінація цих підходів дозволила у нашому NDA-проєкті створити контент із конверсією понад 15% з відвідувачів у клієнтів, що є дуже гарним показником.
Результати
Складання довгострокової стратегії просування та грамотна її реалізація дозволили за 5 місяців:
- збільшити кількість скачувань демо-версії ПЗ у вигляді Android-додатка з 0 до 3600+ на місяць;
Зростання кількості завантажень Android-додатка NDA-проєкту
- збільшити кількість скачувань демо-версії ПЗ для Windows з 0 до 860+ на місяць.
Зростання кількості завантажень ПЗ для Windows NDA-проєкту
Застосувавши успішний досвід цього та інших кейсів, команда Livepage може допомогти з маркетингом вашого ІТ-продукту.