Просування медичного сайту послуг
Дізнайтеся, як збільшити трафік на сайт медичної клініки у 4 рази за 5 місяців, використовуючи комплексний інтернет-маркетинг медичних послуг.
Медична тематика є досить специфічною. У ній особлива термінологія, складні та часто дуже дорогі послуги, висока конкуренція, що створюється не лише клініками, а й великими медичними порталами. І що робити новій мед. клініці без імені, яка має висококласне сучасне обладнання, персонал з високою кваліфікацією та бажання розвивати свій власний бренд в інтернеті? Про це та інше йтиметься у цій статті на прикладі розробки стратегії просування сайтів медичних клінік широкого профілю.
Особливості сайтів медичних центрів
Типовий сайт медичного центру — це:
- сайт медичної клініки широкого профілю з різноманітними напрямами: від ортопедії до стоматології, або сайт невеликого вузькоспеціалізованого медичного центру;
- регіон просування: насамперед потрібне локальне просування та область, надалі необхідно створити клініці позитивну репутацію по всій Україні, оскільки планується залучати пацієнтів на складні процедури з інших регіонів за пріоритетними напрямами;
- на сторінках послуг клініки зазвичай розміщують стандартні SEO-тексти, іноді є відеовідгуки про успішно проведені складні операції за пріоритетним напрямом.
Цілі інтернет-маркетингу для клініки:
- збільшити цільовий регіональний трафік спочатку в межах міста та області, але з подальшим створенням імені клініки по всій країні;
- збільшення кількості заявок на послуги.
Просування медичних послуг: аналіз ніші
Якщо медична клініка має широкий профіль, аналіз конкурентів потрібно проводити за кожним напрямом клініки окремо, і в першу чергу необхідно аналізувати пріоритетні напрями лікування пацієнтів.
Під час аналізу основний акцент робився на такі моменти у стратегіях конкурентів:
- джерела трафіку;
- особливості структури сайтів: як у клінік вузької спеціалізації, так і у клінік широкого профілю;
- контент на сторінках послуг конкурентів;
- посилальні стратегії.
Джерела трафіку для медичного сайту
Багато регіональних клінік мають хорошу частку переходів з великих медичних порталів і регіональних форумів.
Реферальний трафік із рейтингів на медичних порталах
Мед. портали пропонують розміщення інформації про клініки та лікарів на сторінках свого сайту (наприклад: medinfo.dp.ua, hnb.com.ua та doc.ua), а ціни на подібне розміщення дуже сильно варіюються. Такі портали мають цільові сторінки з рейтингами клінік та лікарів у пошуковій видачі.
Крім того, медичні портали роблять контекстну рекламу, щоб розміщення для клінік було вигідним і вони бачили віддачу. Тому лікарням і лікарям найчастіше вигідно розміщувати інформацію на подібних порталах та залучати цільових клієнтів.
Прямий або брендовий трафік
У цілої низки медичних центрів є брендовий трафік, який у відомих клінік може складати суттєвий відсоток від загального трафіку. Зазвичай подібні клініки або широко відомі й працюють уже давно, або дають офлайн-рекламу для зростання впізнаваності бренду.
Прикладом медичного центру з дуже розвиненим брендом може бути «Клініка сімейної медицини», в якої лише частина брендових запитів має досить серйозну частоту набору в пошуку Google:
Безкоштовний пошуковий трафік
Безкоштовний пошуковий трафік за різними медичними напрямами розділений між медичними центрами широкого профілю та клініками вузького спрямування, які розвивають свій напрям максимально.
Після медичного апдейту Google слід приділити особливу увагу експертності контенту, який розміщується на сайті.
Платний трафік + ремаркетинг
Під час планування стратегії для контекстної реклами в ніші медичних послуг потрібно максимально точно розуміти потребу користувача: йому потрібне лікування чи він потребує інформації.
Крім звичайної контекстної реклами, слід ще налаштувати ремаркетинг. Він дозволяє повторно показувати рекламу користувачам, які були на сайті медичного центру та зробили або не вчинили певну дію.
Email-маркетинг для медичного центру дозволяє вам працювати з різними аудиторіями за інтересами та ступенем лояльності до вашого бренду. Тому необхідно використовувати різні тактики залучення кожного сегмента. Використовуючи Email-канал, можна стежити за якістю обслуговування клієнтів, пропонувати акції, повертати клієнтів на регулярні процедури. Особливу увагу можна приділити VIP-клієнтам і тим, хто вже проходить у вас лікування. Email-маркетинг дозволяє зберегти репутацію клініки та лояльність ваших клієнтів.
Особливості контенту медичного сайту
Медичні послуги — це група складних послуг і часом досить дорогих. Вони вимагають довіри до клініки та її лікарів як до фахівців із боку їхніх потенційних клієнтів.
Важливо розуміти! Цільова аудиторія ваших послуг — це люди без медичної освіти. Прочитавши контент на сайті лікарні, відвідувач має зрозуміти, що це за процедура, і у нього має з’явитися довіра до вас, щоб записатися на прийом.
Під час аналізу конкурентів особлива увага приділялася наступним питанням:
- Який тип тексту використовує конкурент на сторінках процедур?
- Наскільки повно текст описує процедуру?
- Наскільки текст є зручним для сприйняття пацієнтами клінік?
- Чи містить текст елементи контенту, які підвищують довіру (відгуки, сертифікати, ліцензії, імена та фото своїх лікарів тощо)?
Як з’ясувалося, низка клінік використовує просто SEO-тексти на сторінках послуг, що більше нагадують сторінку Вікіпедії про процедуру, ніж опис процедури, яка проводиться в цій клініці.
Фрагмент такого опису:
Інші ж клініки, навпаки, використовують грамотні описи процедур з елементами, що продають, які розкривають нюанси проведення процедур (так, як це проходить саме в клініці), обладнання та методики, що використовуються. Деякі клініки розміщують відгуки про послуги на своїх сторінках, які могли б підвищити довіру до компанії.
Фрагмент такого опису:
Стратегія SEO-просування сайту медичної клініки
Семантичне ядро та структура сайту лікарні
Для SEO-просування медичних послуг необхідно використовувати конверсійні запити для всіх сторінок напрямів, лікарів та послуг:
Шаблон ключового слова | Приклад |
{Назва операції/процедури} + {місто} | гістероскопія Київ |
Лікування + {хвороба} + {місто} | лікування варикозу Харків |
{Спеціальність лікаря / лікар} + {місто} | (лікар) гінеколог Дніпро |
{Напрям клініки} + {місто} | стоматологія Одеса |
{Ім’я лікаря} + відгуки | Тодуров Борис Михайлович відгуки |
Для кращої конверсії слід змінити структуру сайту на більш логічну та зручну для навігації пацієнтів.
Приклад:
Контент
Написанню контенту слід приділити найбільшу увагу, оскільки дані сторінки — це візитна картка вашого бізнесу, і мета медичного маркетингу — не просто привести на сайт трафік, а й перетворити його на реальні заявки. Мета всіх сторінок медичного сайту — продати послугу.
Потрібно переписати тексти та переверстати сторінки послуг і відділень на такі, що більш детально описують кожну послугу клініки з ухилом, що продає.
Також важливо вказати хоча б їхню нижню межу цін для кожної послуги, щоб клієнт міг оцінити свої перспективи.
Ми прагнемо зробити сторінки корисними, комерційними, зручними для сприйняття і такими, що вселяють довіру.
Зазвичай SEO-фахівці не приділяють цьому пункту уваги, оскільки це вимагає глибокого аналізу цільової аудиторії, її інтересів та конкурентів у тематиці.
Власників клініки часто бентежить вартість подібного контенту, і тут є кілька причин:
- контент на медичну тематику сам собою коштує дорого, оскільки його не може написати звичайний копірайтер;
- такий текст не вписується у типовий обсяг 1500 – 2000 знаків;
- знайти хорошого копірайтера, який впорається з написанням тексту на медичну тематику, що продає, дуже складно.
Однак на практиці використання подібних описів сторінок послуг себе повністю виправдовує, оскільки воно перетворює читача на пацієнта клініки та допомагає зрозуміти, чому саме з вами варто працювати.
Зверніть увагу! Успішність і лідогенерація контенту повністю залежать від злагодженої роботи SEO-фахівця, копірайтера та профільних фахівців клініки, оскільки кожен із фахівців може оцінити якість тільки свого напряму роботи, а якість продукту загалом залежить від усіх трьох фахівців.
Посилальна SEO-стратегія
Наша мета — створити природний посилальний профіль з використанням усіх можливих сайтів з цільовою аудиторією бізнесу.
Контекстна реклама для медичної клініки
Більшість запитів будуть інформаційними та не призведуть до збільшення дзвінків і записів на прийом. Тому для пошукової реклами потрібно збирати запити максимально конкретні, наприклад:
- записатися до лора;
- гінекологічна клініка.
Добре працюють запити з географічними назвами, наприклад:
- видалення сухих мозолів лазером у Дніпрі.
Не варто забувати про запити, в яких користувач цікавиться вартістю тієї чи іншої послуги, тому при побудові структури контенту сторінки слід публікувати прайс на прийом.
Відповідайте на запитання, наприклад, таке:
- де краще зробити лазерну епіляцію;
- лапароскопія вартість;
- подрібнення каменів у нирках ультразвуком ціна.
За цими запитами точно зрозуміло, що людина планує відвідати лікаря, а не шукає методи домашнього лікування або просто хоче докладніше дізнатися про свою недугу.
Важливо! Давайте користувачеві те, що йому потрібно.
Структура акаунта рекламної кампанії для медичного центру
Необхідно ретельно продумати структуру акаунта. Найпростіший спосіб — це повторити структуру сайту.
Також необхідно підбирати посилання під кожен запит: якщо користувач цікавиться лікуванням виразкової хвороби, він має точно потрапляти на сторінку, присвячену саме цій послузі, а не на головну або на сторінку з усіма хворобами шлунка.
Геотаргетинг
У багатьох випадках (залежно від послуг) людина шукає клініку максимально близько до дому або роботи, якщо це, наприклад, обстеження, здача аналізів або інші нескладні медичні послуги. Особливо це актуально для великих міст, де всі цінують свій час, тому варто використовувати можливість вузького географічного таргетингу.
Наприклад, ваша клініка знаходиться за адресою: вул. Абрикосова, 2. Налаштування таргетингу на людей у радіусі 5 км (радіус визначається з урахуванням особливостей вашого міста) дозволить зайняти верхні позиції в рекламній видачі саме за запитами користувачів, які підпадають під умови геотаргетингу. Також необхідно додати адресу вашої клініки у розширення оголошень.
Ремаркетинг для сайтів медичної тематики
Ремаркетинг дозволяє нам повторно показувати рекламу користувачам, які були на нашому сайті та зробили або не вчинили певну дію.
У темі медичних послуг цей інструмент дуже актуальний. Проте, щоб він приносив результати, потрібно врахувати сегментацію користувачів.
Люди, які потрапляють на ваш сайт, поділяються на:
Тих, хто записався до лікаря — потрібно зібрати цих користувачів в окремий список, розподіляючи за видами послуг, на які вони відправили заявку. Пізніше ми зможемо пропонувати їм додаткові або повторні послуги. Наприклад, якщо людина записалася на повне обстеження організму, то через рік ми можемо запропонувати їй пройти його повторно зі знижкою. Також це допоможе захистити користувачів, які вже записалися до певного лікаря, від показів їм реклами та нагадування про їхні хвороби.
Не записався до лікаря — слід відзначити, на якій сторінці (вид послуги) був цей користувач, і показувати йому пропозицію певну кількість днів, залежно від терміну ухвалення рішення щодо цієї послуги. Також ми регулюємо частоту показів оголошень залежно від потреби.
Записався на консультацію, після якої він має прийняти рішення — наприклад, людина записалася на консультацію до пластичного хірурга за певним напрямом. І тут вона точно не вирішить проблему на першому прийомі. Ми на 100 % впевнені, що людина зацікавлена у цій послузі — залишається лише схилити її зробити другий крок. Також необхідно обмежити покази реклами таким користувачам певною кількістю днів, яких достатньо для ухвалення рішення.
Email-маркетинг для медичної клініки
Слід збирати базу з різних джерел:
- запис на прийом на сайті;
- запитання до лікаря;
- форма підписки у блозі;
- Landing pages, присвячені акціям;
- White Paper (корисний та цікавий контент в обмін на підписку);
- передплата через соціальні мережі;
- офлайн-підписка (збір даних у клініках).
Кожен канал дає вам різну аудиторію за інтересами та ступенем лояльності, тому використовуйте різні тактики залучення кожного сегмента.
Наприклад, підписникам по White Paper надсилайте серію листів, що висвітлює всі можливості та переваги клініки; тим, хто цікавився конкретною послугою — вузькі рекомендації та відгуки; а у тих, хто вже став клієнтом, збирайте відгуки.
Сегментація баз клієнтів медичних клінік — основна умова не тільки прибуткового емейл-маркетингу, а й збереження репутації та лояльності клієнтів.
1-й сегмент: підписник
Дізнайтеся про своїх підписників якнайбільше. У числі перших варто надіслати листа з анкетою. Для визначення статі достатньо імені, тому в опитуванні можна дізнатися про вік, місце проживання, наявність і вік дітей, послуги, які цікавлять потенційного клієнта, теми інформаційних листів, бажану частоту розсилок. Потрібно намагатися пропонувати готові варіанти відповідей. Анкета має бути цікавою та короткою, гарантуйте бонус за участь в опитуванні.
Створіть окремі списки розсилок за статтю, містами, районами проживання, послугами, що цікавлять. Виключайте нерелевантні сегменти під час планування масових розсилок. У районі проживання визначте найближчу клініку та використовуйте її реквізити у листах для конкретних передплатників.
2-й сегмент: новий пацієнт
Коли підписник став пацієнтом клініки, занесіть до бази даних інформацію про дату замовлення, категорію та найменування послуги. Використовуйте це для супутніх пропозицій, допродажу.
Виключайте зі списків масових розсилок тих, чиї послуги суперечать таким, що просуваються. Наприклад, клієнтам з онкологією не пропонуйте фізіотерапевтичних процедур. Навіть якщо ви плануєте запуск акції, що відповідає інтересам усіх клієнтів (загальна профілактика), виключіть зі списків тих, хто нещодавно скористався цією пропозицією. Приділяйте особливу увагу листам, які надсилаєте ВІП-клієнтам.
3-й сегмент: постійні клієнти
Клієнтів, які вже проходять у вас лікування, можна сегментувати за діагнозами, стадією одужання та лікарям. Не використовуйте у листах безпосередньо інформацію про проблеми клієнта, не інтерпретуйте дані досліджень у email-листуванні, зберігайте право на конфіденційність, проте враховуйте цю інформацію у своїй стратегії. Сегментуючи базу на основі симптомів пацієнтів, зможете запропонувати найбільш релевантні додаткові продукти та послуги клініки, а також корисний контент про нові технології, обладнання, медичну практику в конкретній галузі.
4-й сегмент: одужання
Обов’язково враховуйте етап одужання. Наприклад, якщо пацієнт подолав захворювання, слідкуйте за тим, щоб йому не надходили листи про його лікування. Переорієнтуйте його персональний контент на реабілітацію та профілактику.
Приділіть особливу увагу контент-стратегії. Діліться корисною експертною інформацією з підписниками. Використовуйте відеоконтент. Робіть інфолисти яскравими, цікавими, але такими, що не суперечать медичним парадигмам. Не забувайте враховувати дані про симптоми. Наприклад, якщо плануєте розсилку про педіатрію, виключіть зі списку пацієнтів, які не можуть мати дітей.
Пропрацюйте тактики реактивації неактивних читачів і клієнтів, які давно не відвідували клініку. Зробіть акцент на значенні профілактики, пропонуйте серйозні бонуси.
Кейс: просування приватної клініки
На момент звернення:
- пошуковий трафік — 30-40 осіб/день;
- клініка молода, з моменту офіційного відкриття пройшов лише 1 місяць;
- клініка веде свою групу у Facebook і робила її платну рекламу.
Технічна оптимізація сайту медичних послуг
Насамперед були складені рекомендації щодо виправлення технічних помилок на сайті клієнта. Серед них була ціла низка дуже серйозних, яким клініка при прийомі сайту в розробника не приділила належної уваги.
Для прикладу: тривале завантаження сторінки іноді досягало 15 сек. через некоректне налаштування сайту. Відразу після виправлення цієї помилки трафік на сайті зріс на 15 %.
Правки контенту на сайті
Надали рекомендації:
- щодо структури інформації на кожній сторінці послуги;
- щодо верстки сторінок;
- щодо використання фотографій, відгуків та відеовідгуків.
Приклад фрагмента такого ТЗ наведено на фото:
Розвиток посилального профілю
Спираючись на аналіз конкурентів, вирішили розвивати посилальний профіль сайту медичної клініки відразу за кількома напрямами:
- міські та регіональні портали: багато з них є авторитетними, мають свій внутрішній трафік, і сторінки з каталогом клінік міста можна зустріти у ТОПі пошукових систем;
- розміщення клініки в Google Мій бізнес та Яндекс Довідник — важливий крок, оскільки за окремими запитами пошукові системи показують карти у видачі, що може приводити трафік на сайт;
- медичні портали — вони є джерелом цільового трафіку і знаходяться в ТОП-10 за багатьма цільовими запитами, тому логічним кроком є розміщення в них інформації про клініку та лікарів, а також статей про послуги;
- розміщення прес-релізів і статей про послуги клініки на регіональних порталах та сайтах новин: цей крок дозволить заявити про себе як про бренд та залучити цільовий трафік на сайт;
- розміщення партнерських наскрізних посилань — дозволяє отримати цільові переходи на сайт клініки та збільшує посилальну масу;
- підтримка бренду на регіональних форумах: мета цього кроку — постійно залучати цільовий трафік, надавати консультації цільовій аудиторії щодо послуг клініки та фахівців, підігріваючи інтерес до неї.
Отримані результати просування медичного сайту
Трафік на сайт виріс у 4 рази за 5 повних місяців просування.
Результатом стало зростання брендового та органічного трафіку:
З форумів, на яких проводилась робота щодо популяризації бренду, з’явилися переходи. Приклад переходів з одного форуму:
З’явилися переходи з Яндекс Карт та деяких регіональних порталів:
Природно, зросла кількість заявок у клініці на послуги.
І це ще не межа, оскільки впровадження правок проводилося на пріоритетних категоріях та послугах, а є ще ціла низка послуг і сторінок, які не були повною мірою оптимізовані.
Кейс 2: маркетинг медичного центру
Зростання відвідуваності на сайт медичного центру:
Кейс 3: локальне просування приватної клініки
Зростання відвідуваності завдяки комплексній рекламній кампанії для невеликої приватної клініки:
Висновки
Просування медичних центрів у безкоштовному та платному пошуку, робота з пацієнтами за допомогою email дозволять не тільки збільшити видимість клініки, а й виробити лояльність у процесі лікування. А увага до дрібниць допоможе суттєво підвищити якість рекламної кампанії, видимість у пошукових системах, збільшити кількість рекомендацій вашої клініки.