SEO-просування великого сайту з продажу квитків в Азії
Основне завдання просування великого сайту — постійне зростання трафіку та збільшення продажів. Завдання ускладнюється тим, що більшість сегментів ринку зайнято великими гравцями. Щоб стати лідером у ніші, потрібні великі трудовитрати та інвестиції.
Які дії допоможуть зростати великому сайту?
Складання правильної стратегії просування проєкту — ключ до його успіху в найкоротший термін.
Тому ми, як команда, перед стартом робіт завжди оцінюємо перелік завдань, які потрібні для впровадження прямо зараз, а які можна відкласти на майбутнє.
Ми віримо, що «Закон Парето» працює під час будь-якого бізнесу. Усього 20 % зусиль дають 80 % результату.
У цьому кейсі на прикладі великого туристичного сайту ми розповімо, як підібрати правильні рішення, які допоможуть зрости як трафіку сайту, так і прибутку бізнесу.
Отриманий результат — зростання органічного трафіку +180 %.
Результат роботи Livepage
Як вдалося досягти такого результату?
Читайте далі у статті.
Особливості сайту та проблеми
- Дуже великий ресурс — сотні тисяч сторінок, що просуваються.
- Мова просування — англійська. Робота велася переважно з /en/ версією ресурсу, але шаблонні рекомендації застосовувалися для всього сайту.
- Регіон просування — всі країни Південно-Східної Азії.
- Конкуренція з брендовими сайтами самих операторів-перевізників, великими агрегаторами та спеціальними блоками самої пошукової системи. Наприклад, для авіаквитків — це Google Flights.
- Є складнощі у впровадженні мультимовності.
- Ризик втратити показники, що вже є, при некоректних впровадженнях на окремі сторінки або сайт загалом.
- Ніша та пошукова видача, які постійно змінюються.
Технічні складнощі
Одна з основних проблем — такі сайти дуже складні технічно.
Через це зіткнулися з двома проблемами:
- Наявність розробників, які можуть працювати з таким обсягом інформації.
Примітка: клієнт має своїх програмістів у штаті, але вони постійно завантажені самим продуктом і не було часу на SEO-впровадження.
- Оскільки сайт великий і багатофункціональний, кожне впровадження займало багато ресурсів і, що важливо, могло зламати щось в іншому місці.
З огляду на цей факт було поставлено регулярне завдання на перевірку виникнення нових критичних помилок.
Проблеми просування великих сайтів
Крім того, є інші проблеми, з якими стикаються великі сайти:
- повні та часткові дублі сторінок;
- велика кількість низькоякісних сторінок;
- складна технічна частина;
- можливі проблеми з індексуванням пошуковими системами;
- велика глибина вкладеності сторінок.
Негативний досвід роботи з попереднім підрядником
Поширена помилка роботи з подібними сайтами — це нескінченне збирання семантичного ядра для тисяч сторінок, яке розтягується на місяці, роки без суттєвого результату від цих дій.
А що найважливіше — практично марно витрачений бюджет клієнта, який виділявся на це.
Саме з таким болем клієнт звернувся до компанії Livepage, сподіваючись змінити цю ситуацію.
І не помилився.
Стратегія просування сервісу з продажу авіаквитків
Основна особливість SEO-просування великих сайтів — це робота з величезною кількістю сторінок.
І від того, з яким підходом буде побудовано роботу з ними, безпосередньо залежить і результат, і швидкість досягнення цього результату.
Насамперед це стосується технічного стану сайту, тому що найчастіше критичні помилки в цій частині, як мінімум, відкладають час отримання результатів, а як максимум роблять їх неможливими.
Виходячи з цього, ми вибрали стратегію отримання максимально швидкого видимого результату при мінімумі дій із сайтом.
Основні задачі, які були поставлені:
- аналіз ніші, поточних конкурентів бізнесу та потенційно майбутніх;
- повний технічний аналіз сайту та виправлення критичних помилок;
- визначення типів сторінок для роботи відразу з великою кількістю URL;
- виділення пріоритетних сторінок для поглибленого опрацювання.
Акцент на рішеннях для швидкого результату
Як я вже писав вище, ми фокусуємось на 20 % задач, які дають 80 % результату.
На основі нашого досвіду роботи з великими сайтами такими діями стали:
- робота з низькоякісними сторінками;
- розширення структури сайту типовими сторінками;
- внутрішнє перелінкування;
- покращення користувацького досвіду.
Далі ви докладно дізнаєтесь, як ми реалізували кожен із пунктів та яких результатів досягли.
Усунення проблеми дублювання контенту
Унікалізація сторінок сайту — один із ключових моментів у процесі оптимізації сайту.
У випадку, коли необхідно працювати над унікальністю великого сайту з тисячами сторінок, хорошим рішенням буде підготовка шаблонних рекомендацій для кожного окремого типу сторінок.
За рахунок використання змінних у шаблонних рекомендаціях можна швидко та ефективно впливати на SEO-показники великої кількості сторінок сайту.
Тому робота в цьому напрямі була в числі перших під час нашої співпраці.
Основні проблеми, пов’язані саме з дублюванням контенту або слабкою унікальністю низки сторінок між собою, описані далі в цьому кейсі.
Оптимізація сторінок напрямків
Однією з основних причин, яка викликала множинне дублювання сторінок (на думку пошукової системи Google), були сторінки різних напрямків.
Наприклад, сторінка напрямку “Hong Kong -> Bangkok” та сторінка у зворотному напрямку “Bangkok -> Hong Kong”.
Але для потенційного клієнта та бізнесу це дві різні сторінки, які вирішують різні завдання.
Проблема дублювання виникла через те, що ці сторінки мали мало унікального контенту, внаслідок чого пошукова система не могла їх розділити і вважала дублікатами.
Ця проблема була нами визначена як пріоритетна, і підготовка технічного завдання на її виправлення розпочалася у найкоротший термін.
Оптимізація сторінок типів транспорту
На основних сторінках маршрутів було розміщено текст, який дублювався на сторінках типів транспорту (train, bus, flight, taxi, etc.).
Для деяких сторінок типів транспорту вже почалося написання унікального тексту, але через величезну кількість таких сторінок цей процес наповнення їх контентом міг затягнутися на невизначений час.
Тому було прийнято рішення видалити дублюючий текст із цих сторінок, щоб основні сторінки напрямків стали унікальними та покращили свої позиції.
А сторінки типів транспорту заповнювати унікальним змістом поступово в межах пріоритетності робіт за всім сайтом загалом.
Як шаблонно оптимізувати такі сторінки
- прописати шаблонні метадані;
- написати шаблонний текст із використанням динамічних даних.
Важливо! Потрібно не забувати, що мета контенту на сторінці — не просто розмістити текст заради тексту, а дати користувачеві корисну інформацію у зручному для нього вигляді, яка його зацікавить і допоможе у виборі квитка.
У туристичному бізнесі це можуть бути:
- поради щодо вибору оптимального транспорту;
- поради щодо вибору перевізника;
- як знайти оптимальну ціну;
- скільки всього поїздок на день;
- найшвидші, найпопулярніші, комфортні рейси;
- станція відправлення, час відправлення;
- дистанція між містами, час у дорозі тощо.
Сторінки будуть схожі за наповненням, але за рахунок своєї корисності та якості їхня схожість не відіграватиме особливої ролі.
Pro Tip. Ще один спосіб, як можна урізноманітнити контент для кожного типу сторінок — це міняти абзаци шаблону тексту місцями. Це стосується й інших елементів контенту.
Приклад написання шаблону
How to get from $Point A to Point B by $transport_type
$Point A to Point B each offer something different to travelers, $Point A with its stunning beaches and $Point B with the world’s most exciting theme parks. What’s even better is that it’s easy to get from $Point A to Point B by $transport_type in just a few short hours, making the bus a viable low-stress alternative to flying!
Що дало бізнесу усунення дублювання контенту
Головним показником того, що ці рекомендації принесли користь, було те, що відразу після їхнього повного впровадження стався помітний стрибок за трафіком і прибутком для клієнта.
Цей момент дуже добре помітний на графіку нижче:
Результат усунення дублікації контенту
Так, стверджувати, що саме це вплинуло на показник відвідувань, не можна, адже кілька ключових типів робіт велися паралельно.
І саме сукупність правильно реалізованих задач, які робилися одночасно, вилилася в такий результат для сайту.
Поліпшення внутрішнього перелінкування
Коли ваш сайт — це мільйони посилань, які по всьому сайту посилаються один на одного, особливу увагу варто приділити тому, щоб найпріоритетніші сторінки отримували найбільшу кількість згадувань.
Тому важливо проводити аудит внутрішнього перелінкування всього ресурсу для розуміння поточної ситуації, а також сформувати уявлення про завдання для її оптимізації.
Що мали на старті робіт із внутрішнього перелінкування?
Використовуючи спеціальний інструмент для аналізу сайту JetOctopus, змогли отримати практично повну картину того, як влаштовано внутрішнє перелінкування сайту, і зробити певні висновки для її покращення.
Основна помилка була в тому, що одні з найбільш неефективних та нецікавих для бізнесу сторінок отримували максимум посилальної ваги.
Неефективні сторінки отримують максимум внутрішньої ваги
Водночас сторінки, які є висококонверсійними та пріоритетними для просування, одержують мінімум внутрішніх посилань.
Наприклад, як видно на скрині нижче, одна з пріоритетних сторінок для бізнесу отримує лише 11 % посилань.
Одна з топових сторінок отримує 11 % посилань
В окремих випадках важливі сторінки практично не згадувались на сайті.
Сторінка отримала всього 4 внутрішні посилання
Цей аналіз дозволив виділити низку завдань з оптимізації внутрішнього перелінкування, щоб спрямувати посилальну вагу на ті сторінки сайту, які принесуть максимум прибутку для бізнесу.
Основні задачі, видані для реалізації:
- прокачування конверсійних сторінок за напрямками;
- створення сторінок, що розводять, під кожну країну;
- зняття посилань на малоефективні сторінки;
- оптимізація сторінок станцій.
Далі ви дізнаєтесь, що кожен із пунктів приніс клієнту.
Сторінки напрямків
Основні конверсійні сторінки на сайті — це сторінки напрямків між містами. Саме вони є так званими «грошовими» для сайту.
А згідно з сервісом Google Analytics, ці сторінки ще й досить трафікові.
Трафік сторінок напрямків
Тому для збільшення на них внутрішньої посилальної ваги були прийняті наступні рішення:
- винести блоки посилань популярних країн на головну сторінку сайту — наприклад, було додано блок з основними напрямками в Таїланді;
- перелінкувати їх ще й між собою.
Перелінкування між сторінками маршрутів
Перелінкування пріоритетних сторінок маршрутів виду (Point A – Point B) було здійснено за допомогою спеціально створених блоків із посиланнями на маршрути «з міста» та «в місто».
Нижче наведено приклад реалізації для сторінки маршруту «Bangkok → Chiang Mai»:
Блок 1
- 5 топових напрямків із цього міста для першого міста;
- 5 топових напрямків у це місто для першого міста.
From Bangkok | To Bangkok |
Bangkok → Koh Phangan
Bangkok → Koh Tao Bangkok → Ranong Bangkok → Chumphon Bangkok → Krabi |
From Phuket → Bangkok
From Krabi → Bangkok From Chiang Mai → Bangkok From Chumphon → Bangkok From Bangkok → Pattaya |
Важливо! У цей блок перелінкування не було включено основний напрямок сторінки (Bangkok → Chiang Mai) через те, що немає сенсу посилатися на себе.
Блок 2
- 5 топових напрямків із цього міста для другого міста;
- 5 топових напрямків у це місто для другого міста.
From Chiang Mai | To Chiang Mai |
Chiang Mai → Bangkok
Chiang Mai → Koh Phangan Chiang Mai → Koh Tao Chiang Mai → Ranong Chiang Mai→ Chumphon |
From Phuket → Chiang Mai
From Krabi → Chiang Mai From Bangkok → Chiang Mai From Chumphon → Chiang Mai From Bangkok → Chiang Mai |
Блок 3
10 посилань на топові напрямки цієї країни (у цьому прикладі це Таїланд):
Popular routes in Thailand |
Bangkok → Pattaya
Bangkok → Hua Hin Bangkok → Suratthani Krabi → Suratthani Bangkok → Hat Yai Phuket → Koh Samui Suratthani → Krabi Koh Phangan → Suratthani Koh Samui → Suratthani Koh Lipe → Pak Bara |
Додавання цього блоку на сайт дозволило краще розподілити посилальну вагу між пріоритетними сторінками сайту та зміцнити позиції за основними запитами у пошуковій видачі Google, а також спростити індексацію та переіндексацію сайту загалом.
Сторінки, що розмивають вагу
Для того, щоб пріоритетні сторінки займали максимально високі позиції в пошуковій видачі, вся посилальна маса ресурсу повинна на них працювати.
Це означає, що в процесі оптимізації внутрішнього перелінкування на важливі сторінки потрібно посилатися якнайбільше, а на другорядні для бізнесу — мінімальну кількість разів.
Немає сенсу передавати вагу на сторінки, які не надто корисні для користувачів і не приносять дохід для клієнта.
Найбільш очевидними такими сторінками були:
- сторінки Travel;
- блок із посиланнями на новини сайту;
- посилання на сторінки станцій.
Сторінки Travel
Сторінки Travel Guide — це:
- огляди країн та рекомендації того, як можна пересуватись усередині цих держав (автобусом, літаком тощо);
- коротка інформація про основні міста цих країн;
- поради про те, куди можна піти та що подивитися;
- блок посилань на такі ж сторінки, тільки про кожне місто.
Але в результаті більш глибокого занурення в проєкт та детального вивчення аналітики сайту з’ясувалося, що ці сторінки є малоефективними.
Країна | Відвідувань за місяць | % від загального трафіку |
Thailand | 1949 сумарно на всі сторінки з входженням в URL /en/thailand | 0.24% |
Vietnam | 849 сумарно на всі сторінки з входженням в URL /en/vietnam | 0.11% |
Malaysia | 81 сумарно на всі сторінки з входженням в URL /en/malaysia | 0.01% |
і т.д. | і т.д. | і т.д. |
Дані за сторінками Travel Guide з Google Analytics
У сумі всі ці сторінки приносять близько 0,5 % загального трафіку сайту.
Але проблема навіть не в тому, що на таких сторінках мало відвідувань.
Посилання на них були наскрізними в основному меню сайту та знаходилися на всіх сторінках сайту.
А це означає, що вся посилальна маса сайту працювала на сторінки, які в сумі не приносили навіть 1% трафіку.
Тому було видано рекомендації щодо видалення наскрізних посилань на такі сторінки з основного меню.
Блок із новинами
Майже скрізь на ресурсі можна було зустріти блок, який пропонував почитати деякі новини про цю країну і не тільки.
Але, по-перше, дані новини були слаборелевантними для багатьох сторінок, а по-друге, посилання на них розташовувалися в самому низу сторінок, де їх 99,9 % користувачів ніколи не побачать.
Також там часто зустрічалися дуже старі новини 2014-2016 років, що взагалі безглуздо.
Тому вирішили цей блок видалити.
Сторінки станцій
Сторінки станцій невиправдано вважалися клієнтом неконверсійними та малоефективними для просування.
Сторінки станцій містили:
- карту з розташуванням поточної станції;
- список посилань із «поточна станція» до «станція прибуття»;
- час відправлення/час прибуття.
Тому від початку вони були закриті від індексації пошуковими системами через <meta name=”robots” content=”noindex” />.
Основним аргументом для цього було те, що всі сторінки станцій мають ідентичний вигляд і практично не є унікальними між собою.
Але посилання на них розмивали вагу всіх сторінок, де вони були проставлені.
Особливо це критично для пріоритетних лендингів (маршрутів).
Проаналізувавши пошукову видачу, конкурентів та семантичне ядро, було прийнято рішення зняти з них заборону на індексування.
Тег Noindex був знятий, і навіть у такому вигляді ці сторінки почали залучати користувачів із пошукової видачі за органічним каналом, що підтверджують дані з Google Analytics.
Зростання пошукового трафіку на сторінки станцій
Чому варто індексувати ці сторінки:
- це конверсійні сторінки;
- ці сторінки можуть давати пошуковий трафік;
- вони потрібні користувачам;
- вони не ідентичні, а мають схожу структуру між собою (як і сторінки типу Point A → Point B);
- їхня велика кількість не є проблемою, якщо їх правильно унікалізувати (насамперед для користувачів).
Зараз у роботі програмістів є технічне завдання на оптимізацію цих сторінок, а саме:
- складено шаблонні метадані;
- додано перелінкування:
- на сторінки напрямків між містами;
- на сторінки напрямків між станціями;
- на інші сторінки станцій.
- оптимізовано підзаголовки для сторінки;
- видано загальні UX-рекомендації.
Розвідні сторінки під кожну країну
Для кращого розподілу внутрішньої посилальної ваги було запропоновано рішення щодо створення сторінок, що розводять, під кожну країну і розміщення на них наскрізних посилань у хедері або футері сайту.
Варто зазначити, що «садити» будь-які ключові слова на ці сторінки не планувалося, та й їх по суті не було.
Але якщо зараз запитів немає, то це не означає, що сайт не збиратиме їх у разі створення таких сторінок.
В теорії та, як виявилося далі, на практиці на такі сторінки приходили й приходять зараз здебільшого користувачі за запитами «бренд + країна».
Що й логічно.
Нагадаю, що основною метою їх створення був розподіл посилальної ваги з усіх сторінок сайту на «грошові» сторінки напрямків (маршрутів).
Логіка така:
- Створюємо сторінки країн та розміщуємо посилання на них у наскрізному меню.
- Усередині цих сторінок виводимо по 10 топових напрямків (для великих міст якомога більше), які дуже важливі для просування та доходу бізнесу загалом.
Макет, який було дано для реалізації таких сторінок
За рахунок цього наші пріоритетні сторінки отримують максимальну вагу в межах усього сайту, що тягне за собою зміцнення вже ТОПових позицій і зростання за тими запитами, де результати ще не такі успішні.
Поліпшення користувацького досвіду
Не менш важливим аспектом просування сайту стала робота над покращенням користувацького досвіду. Ті враження та емоції, які залишалися внаслідок взаємодії з сервісом до змін, були на досить низькому рівні.
З основних моментів — це:
- велика кількість порожніх відгуків;
- реалізація таблиці відправлень (Timetable).
Робота з відгуками
На сайті була велика кількість порожніх відгуків, які не несуть цінності ні для користувачів, ні для пошукової системи.
Були надані рекомендації щодо видалення таких відгуків, а також запропонували виводити тільки ті, які були залишені за останній рік (навряд чи більш ранні відгуки будуть корисні, адже багато за рік може змінитися).
Створення Timetable
Аналіз конкурентів, ніші проєкту та суміжних ніш дозволив знайти ще одну точку поліпшення досвіду користувача — створення таблиць розкладу транспорту для кожного напрямку.
Подібне рішення зробило сторінки напрямків унікальнішими та кориснішими — тепер кожен відвідувач міг не просто подивитися наявність квитків із точки А до точки Б, а й дізнатися про розклад, вартість проїзду за кожним із перевізників.
Особливості лінкбілдингу для великих сайтів
Для великих сайтів linkbuilding — це одна з основних статей витрачання бюджету. Причина — багато пріоритетних сторінок, для яких потрібно отримати тисячі беклінків.
Основні проблеми, з якими могли зіткнутись у цьому кейсі:
- Обмежений бюджет на закупівлю посилань.
- Сайти на туристичну тематику дуже дорогі (навіть із низькими показниками).
Враховуючи це, необхідно було якомога раціональніше використовувати той ресурс, який був для отримання згадувань на сайт.
Тому нами було вибрано стратегію — краще менше, але якісніше, ніж велика кількість беклінків із досить сумнівних майданчиків.
Так, Google каже, що автоматичних санкцій за посилання низької якості немає (просто їх не враховує), але краще це не перевіряти та зайвий раз не ризикувати позиціями сайту і бізнесу загалом.
Та й ефективність таких беклінків викликає великі сумніви. Найімовірніше, це просто «злив» бюджету, якого в нашому випадку й так було небагато.
Як отримати максимальний ефект від посилань у разі обмеженого бюджету
У нашому випадку ефективним способом стало отримання згадувань на конверсійні (лідогенерувальні) сторінки (сторінки напрямків між містами) за логікою «добивання в топ».
Разом із клієнтом було сформовано список зі сторінок, які за даними аналітики вважалися найбільш конверсійними.
Далі на підставі цього списку та панелі для вебмайстрів Google Search Console складався анкор-лист для цих сторінок.
Основна логіка цієї стратегії — це точково знаходити запити, які вже у ТОП-10, але на 4 – 10 місцях, та посиланнями «добивати» їх у ТОП-3.
Адже набагато вигідніше у плані трафіку та бізнесу, щоб запит піднявся у пошуковій видачі з ТОП-10 у ТОП-3, ніж із 30-х позицій на 20-ті.
Нижче — приклад запитів та їхніх позицій однієї з конверсійних сторінок сайту, які ідеально підійдуть для реалізації такого лінкбілдингу.
Зростання позицій туристичного сайту
Результатом такої стратегії стало таке:
Позиція запиту на 19.12.2017
Позиція запиту на 01.04.2020
Зростання трафіку на сторінку
Піки трафіку утворені через сезонність цього напрямку (сезон дощів).
Таблиця з кліматичними даними
Результати просування
До пандемії COVID-19 зростання органічного трафіку становило +180 %.
Зростання трафіку на 180 %
Порівняння трафіку до співпраці з Livepage та під час співпраці
Зростання показників сайту
При цьому кількість конверсій збільшилась на +288 %, а дохід — на +278 %.
Зростання доходу та транзакцій
І це далеко не межа.
Потенціал для зростання все ще залишається, і при дотриманні наміченого курсу з грамотного SEO-просування отримані результати можна поліпшити в рази!
Трафік під час пандемії та зараз: зростання після падіння
На жаль, на даний момент роботу з проєктом призупинено на деякий час через пандемію COVID-19.
Так само як і на всі сайти цієї тематики, ця ситуація справила катастрофічний ефект у вигляді відвідувань та, природно, доходу.
Графік падіння відвідуваності ресурсу у зв’язку з пандемією COVID-19
Як видно з графіка вище, починаючи з середини січня 2020 року, трафік поступово почав зменшуватися, аж до різкого падіння на початку березня.
Останні 4 місяці трафік сайту хоч і поступово повертається, але через те, що пандемія затягується, ця динаміка дуже низька.
Зростання трафіку після падіння
Що хотілося б зазначити?
Пандемія рано чи пізно закінчиться, все повернеться до звичного ритму і люди знову почнуть активно подорожувати.
Тому навіть у такий час, як зараз, не варто повністю відмовлятися від інтернет-маркетингу і продовжувати працювати над якістю сайту та видимістю його в пошуковій системі (хоча б власними силами), щоб після закінчення пандемії з лишком надолужити втрачені можливості у вигляді користувачів і доходу для бізнесу, а конкурентів залишити позаду.
Висновок
Починаючи роботу з подібними сайтами, у яких сотні тисяч і мільйони сторінок, найважливіше — це правильно розподілити пріоритети у завданнях.
Насамперед сфокусуватися на правках, які торкнуться відразу великої кількості сторінок і позитивно вплинуть на їхнє ранжування в пошуковій системі.
Це можуть бути:
- аудит технічного стану сайту (пошук дублів сторінок, дублів контенту, індексація сторінок тощо);
- складання шаблонних метатегів для типових сторінок сайту;
- впровадження блоків перелінкування між пріоритетними сторінками;
- та інше.
А потім уже точково доопрацьовувати та добивати у ТОП окремі сторінки сайту.
І паралельно з усіма роботами постійно стежити за технічним станом сайту.
Це дуже важливо, оскільки на таких великих сайтах навіть, на перший погляд, незначна помилка програміста може стати дуже критичною для інтернет-маркетингу всього бізнесу.
Залишилися запитання?
Залиште заявку, і наша команда відповість на запитання, що вас цікавлять, та допоможе виробити результативну стратегію просування для Вашого сайту.