Просування інтернет-магазину під Google США
Ринок ecommerce у США просто кишить гравцями. Конкуренція зашкалює.
Амазон наступає і забирає понад 40 % продажу всього ринку.
Що робити?
Чи є ще шанс створити успішний інтернет-магазин у США? Чи можна використати дані для вашого бізнесу в Україні?
Так.
Зростання за всіма каналами трафіку, Global SeaFoods
Використовуйте комплексний підхід у просуванні сайту, а саме — отримання клієнтів за рахунок SEO, PPC та Email-маркетингу.
У цій статті ви дізнаєтеся про те, як просунути інтернет-магазин у США та які інструменти для цього використовувати.
Плюс розбір реального кейсу нашої роботи з компанією із США — Globalseafoods.
Я вже згадав, що є три основні канали трафіку. Використовуйте їх грамотно:
- PPC — швидко за гроші протестувати життєздатність бізнесу; повертати відвідувачів, які вже відвідували сайт; перші продажі;
- SEO — стратегія отримання більш дешевого пошукового трафіку в довгостроковій перспективі;
- Email — ефективний на дистанції від 9 місяців, дозволяє працювати з поточною базою клієнтів; робити крос- та ап-сейли.
Важливо зібрати свою пропорцію використання каналів залежно від часу існування бізнесу та бюджету.
Акцент слід робити на SEO як найбільш економічно виправданий канал.
І це працює?
SEO-трафік зріс у 12 разів за 2 роки.
Зростання пошукового трафіку на сайті з 550 до 7400 відвідувачів на тиждень за 2 роки
Позиції ecommerce-сайту після двох років просування в Google US
Посібник із просування інтернет-магазину в США + кейс
Клієнт
Globalseafoods.com — інтернет-магазин на Shopify морських делікатесів на ринку США.
Скриншот головної сторінки сайту
Розпочали роботу у вересні 2016 року.
Скриншот першого листування у Facebook
Цілі клієнта:
- зайняти ТОП-позиції за основними запитами бізнесу;
- збирати email-базу для повторного продажу.
Особливості ніші та проєкту:
- вузька ніша;
- помірна конкуренція;
- сезонний бізнес.
Стратегія роботи:
- аналіз ніші та конкурентів;
- виявлення факторів, які дозволяють конкурентам отримувати ТОПові позиції;
- створення покращеного контенту;
- контент-маркетинг;
- лінкбілдинг.
Pro tip
Рекомендуємо налаштувати PPC-кампанії до того, як SEO-канал почне приводити покупців (приблизно 4 – 6 місяців від початку робіт). Це дозволить отримати cashflow вже з перших днів роботи магазину.
Найважливіше — налаштувати коректно ecommerce-аналітику, щоб рекламні кампанії працювали в плюс.
Реальний приклад
PPC-кампанії відключені після того, як SEO-канал почав приносити трафік + закінчився високий сезон
Стратегія робіт
Високий сезон
Оскільки клієнт звернувся до нас перед початком високого сезону, потрібні були нестандартні кроки, щоб отримати максимальний прибуток із каналу SEO під час різдвяних свят.
Часу залишалося 2 місяці, що критично мало для повної технічної та внутрішньої оптимізації сайту. Читайте докладно про те, що впливає на терміни просування сайту в ТОП.
Що вирішили робити в такій ситуації?
Сфокусуватися на мікрорезультаті.
Уточнили у клієнта найпріоритетніші категорії та конкретні одиниці товару, які хотілося б продати за сезон.
Вибрали 3 – 5 сторінок категорій і товарів для оптимізації на основі:
- поточної оптимізації сторінок;
- наближеності до топу;
- якості сторінок конкурентів.
У роботу взяли:
- Головну сторінку;
- сторінку категорії «Червона ікра»;
- товар «Клішні Аляскинського краба»;
- товар «Лососева ікра».
Pro tip
Іноді слід йти не стандартною стратегією, а, наприклад, оптимізувати за перші місяці 2 – 4 сторінки для того, щоб отримати надприбутки в сезон або просто почати отримувати продажі.
Приклад
Припустимо, ви запустили магазин годинників Casio і наближається новорічний сезон. Якщо почати просувати запити типу «годинник Casio», «чоловічий годинник Casio» тощо, то через високу конкуренцію в ніші за кілька місяців не вдасться отримати пошуковий трафік.
Краще продумати гіпотезу типу — годинники даруватимуть підліткам на свята. Виявити топові 2 – 3 моделі годинників для підлітків і спрямувати всі зусилля з оптимізації на ці сторінки.
Шанс вищий, що конкуренти не опрацьовували ретельно такі сторінки.
Це дозволить вам не розпорошувати бюджет і не чекати на продаж із SEO-каналу 6 – 9 місяців.
Виконані роботи за 2 місяці на пріоритетних сторінках:
- перелінкування з блогу та на сайті загалом;
- оптимізація сторінок;
- перезбір семантики та додавання LSI-запитів.
Проміжний результат
Динаміка зростання позицій у Google US
Це дало зростання за сторінками з низькою конкуренцією, але не такою, як би хотілося, через наявність технічних помилок на сайті загалом.
Однак все ж таки дозволило отримати продаж у сезон.
Зростання пошукового трафіку, жовтень – листопад 2016 р.
Зростання трафіку за пріоритетними сторінками
Низький сезон
Після завершення новорічних свят пріоритети роботи з проєктом змістилися до стандартних кроків оптимізації будь-якого проєкту, тобто до технічної та внутрішньої оптимізації.
Технічна оптимізація
Просування для наявних інтернет-магазинів найчастіше краще розпочинати з комплексної технічної оптимізації.
Це обумовлено тим, що сайт має внутрішні резерви для зростання.
Стримує зростання наявність таких помилок, як:
- дублюючі сторінки (один і той самий товар у різних категоріях);
- малокорисні сторінки (комбінації фільтрів в індексі типу «жовті сукні» та «сукні жовті»);
- помилки пагінації (докладно про рішення).
Є ще безліч дрібних технічних правок, але їх можна відкласти на потім.
Pro tip
Впроваджуйте лише 20 % технічних правок, які дають 80 % результату.
Таке мислення не тільки дозволить прискорити впровадження, а й вивільнить значні бюджети, які на початкових етапах просування дадуть більший ROI.
Решту 80 % дрібніших і некритичних технічних правок вносьте через 1 – 2 місяці після першої ітерації.
Усунення всіх помилок за чек-листом на початку січня 2017 року призвело до значного зростання позицій сайту після індексації до кінця лютого.
Динаміка позицій сайту після впровадження технічної оптимізації, Google США
Зростання пошукового трафіку місяць до місяця, січень – лютий 2017
Аналіз конкурентів та внутрішня оптимізація
Дуже багато робіт у цьому пункті схожі від кейсу до кейсу.
Тому нижче я розпишу унікальні дані для інтернет-магазинів, а загальні рекомендації читайте в кейсі просування локального бізнесу в США.
Аналіз структури
Найпростіший спосіб зростати інтернет-магазину — створювати нові посадкові сторінки категорій або фільтрів товару.
Для Global SeaFoods зростання за рахунок аналізу структури конкурентів було мінімальним через невеликий асортимент.
Для вашого ж бізнесу цей етап може бути одним із найважливіших.
Як зрозуміти, чи повна структура вашого сайту?
- Візуально порівняйте меню вашого сайту та сайтів конкурентів;
Меню сайту Globalseafoods
- Проаналізуйте найтрафіковіші сторінки конкурентів в Ahrefs;
Топові сторінки за пошуковим трафіком конкурента
Важливо!
Читайте докладніше про те, як скласти структуру інтернет-магазину.
Оновлення контенту
Другою причиною, чому інтернет-магазини не повністю розкривають свій потенціал, є слабка внутрішня оптимізація.
Тобто:
- не оптимізовано мета-теги;
- не опрацьовано семантику;
- вибрано не зовсім коректні пошукові запити для просування;
- низькоякісний контент.
Варто виключити ці проблеми сторінка за сторінкою, і позиції зростають негайно.
Динаміка позицій сайту після оптимізації контенту, Google США
Зростання пошукового трафіку місяць до місяця, лютий – березень 2017
Отже:
Впровадження технічної та внутрішньої оптимізації за низкою сторінок призвело до зростання трафіку більш ніж у 2 рази за 2 місяці.
Контент-маркетинг
Контент-маркетинг — стратегія, що дозволяє залучати на ваш сайт нову аудиторію, яка певною мірою може бути зацікавлена родом діяльності вашого бізнесу.
Оскільки бізнес клієнта має досить вузький асортимент, нам було дуже важливо залучати якнайбільше тематичного та близького до тематичного трафіку.
Після розширення структури найпростішим кроком було почати писати статті в блог.
Статті були поділені на 2 напрями:
- статті про рибу;
- рецепти.
Обом цільовим аудиторіям, можливо, буде цікавою купівля продукції після прочитання таких статей.
Приклад отриманої статті — https://globalseafoods.com/blogs/news/pollock-facts-and-health-benefits
Важливо!
Основний критерій — якісно розкрита тема. Це дозволяє не лише утримувати аудиторію, а й залучати природні посилання.
Приклад: https://www.karenskitchenstories.com/2017/09/spicy-grilled-rockfish-with-garlic-and.html
Про цю тактику далі у кейсі.
Pro tip
Пишіть більшість контенту, який буде цікавим для вашої цільової аудиторії. В іншому разі ви отримаєте пошуковий трафік з мінімумом покупок.
Приклад
Для Livepage необхідно писати статті, які цікавлять власників бізнесу. Наприклад, як просунути англомовний блог до 3 000 000 відвідувачів.
І нецікава стаття — SEO-сервіси, яку шукають фахівці для використання у робочій діяльності.
Використовуйте таку ж логіку під час вибору тем для вашого блогу.
Лінкбілдинг
Нашою метою було створити максимально природний посилальний профіль.
Тому роботу розділили на три напрями:
- бізнес-директорії та форуми;
- колаборації з блогерами-кулінарами;
- створення якісного контенту про рибу для залучення природних згадувань у пресі.
Що дало найкращий результат?
Створення високоякісного контенту про види риби, який використовували авторитетні сайти як джерело.
Приклад таких посилань:
- https://outlook.monmouth.edu/index.php/ask-the-experts/101-2017–2018/5072-cooking-conundrum
- https://www.healthline.com/health/food-nutrition/11-best-fish-to-eat
З чого розпочати лінкбілдинг?
Почніть із форумів та сайтів запитань-відповідей — це найпростіший метод для кожного бізнесу.
Єдине правило — будьте корисні, а не просто рекламуйте свій товар. Посилання може бути лише доповненням до вашої відповіді.
Pro tip
Продумайте одну важливу інформаційну тему в ніші вашого бізнесу та реалізуйте її краще за інші.
Це гарантовано приноситиме природні згадування.
Приклад
У кейсі освітнього стартапу на США Ratatype я описував таку стратегію магніту посилань. Для Ratatype було створено сторінку-аналіз середньої швидкості друку на клавіатурі.
За 4 роки існування вона зібрала понад 300 посилань зі 145 доменів.
Отримані посилання з Hubspot, Neil Patel, Xerox, Wikipedia та багатьох інших.
Проблеми під час просування
Наявність товару
На прикладі кейсу хотілося б показати важливість наявності товарів, що продаються.
Як тільки товар закінчується і у нього з’являється статус «немає в наявності», пошукові системи при переобході бачать це та знижують позиції сайту.
Роблять це для того, щоб користувач не розчарувався пошуковою видачею Google і не пробував користуватися альтернативними.
Реальний приклад
Падіння трафіку розділу без товарів
Позиції повертаються після того, як товар знову «в наявності».
Такі ситуації для клієнта були частими через специфіку бізнесу, пов’язану з квотами вилову риби та сезоном.
Регулярне випадання товарів у «немає в наявності» не заважало демонструвати стабільне зростання на довгій дистанції.
Читайте також про підвищення конверсії інтернет-магазину та тренди ecommerce.
Результат
Пошуковий трафік зріс у 12 разів за 2 роки.
Оскільки зараз міжсезоння, то ближче до нового року трафік зросте ще на 30 – 50 %.
Зростання пошукового трафіку на сайті з 550 до 7400 відвідувачів на тиждень за 2 роки
Позиції ecommerce-сайту після двох років просування в Google US
Сайт зайняв топові позиції за пріоритетними товарами.
Що робити далі
Робота над впізнаваністю бренду
Потрібно зосередити увагу на зростанні довіри до виробника як постачальника якісної та свіжої продукції.
На прикладі цього клієнта:
Запускати більше колаборацій з блогерами-кулінарами, які можуть використовувати товар інтернет-магазину, що просувається.
Робота з наявною клієнтською базою
Для цього підійдуть тригерні розсилки та сегментація бази підписників, спрямовані на персоналізоване спілкування з групами клієнтів. Наша практика роботи з іншими інтернет-магазинами показує високу ефективність таких робіт.
Приклад форми збирання email-адрес
PPC та аналітика
Якісно налаштована аналітика та відстеження запитів з органічного пошуку дозволяють проаналізувати запити, які найбільше конвертують, і запустити за ними рекламу в сезон.
Точкові кампанії за «перевіреними» запитами дозволять сконцентрувати бюджет на найвигідніших запитах і не допустити «зливу» бюджету (за даними аналізу, понад 61 % грошей використовуються неефективно).
Це дозволить зайняти 2 місце у пошуковій видачі та збільшити ймовірність переходу на сайт, адже навіть перша позиція в Google має ймовірність кліка близько 45%.
Збір біля тематичного трафіку
Необхідно продовжити аналіз сайтів конкурентів, а також попиту в бізнесі. Це дозволить створити новий інформаційний контент, який можна конвертувати в клієнтів.