Кейс Ratatype: стратегії просування продукту англійською мовою
Ratatype — це освітній стартап, який вчить друкувати на клавіатурі швидше за допомогою 10-пальцевого методу. Цей проєкт розроблено компанією «Реактор», тією самою командою, що розробляла Work.ua. Ось уже 36 місяців ми допомагаємо Ratatype збільшувати пошуковий, реферальний трафік, а також впізнаваність у мережі Інтернет.
З чим прийшов клієнт
Абсолютно новий сайт, домен без історії. Початковий трафік — до 50 на добу з пошукових систем.
Виклики для команди
- За 36 місяців роботи було створено всього 4 додаткові посадкові сторінки, а всього трафікових посадкових сторінок — 8.
- Ніша «забетонована» конкурентами, які розпочали роботу на початку 2000-х.
- Бюджет на платні посилання — $0 USD за весь час.
Результати
Завдяки використанню наших стратегій пошуковий трафік зріс із 0 до 7000 на добу без урахування брендового пошукового трафіку.
Пошуковий трафік на тиждень, Ratatype.com
Кількість згадувань бренду в пошуковій системі зросла з 0 до 850 на добу.
Загальний трафік на день досягає 11 000 відвідувачів, або понад 250 000 на місяць.
Побудова стратегії просування
За основу ми взяли девіз команди Work.ua «Роби гарно або не роби взагалі». Тому в роботу брали тільки ті стратегії, які давали б позитивний результат і після трьох років роботи. Це нам вдалося.
Дисклаймер: Усі нижчеописані стратегії працюватимуть, якщо ваш продукт або сервіс несе цінність для цільової аудиторії. Погано опрацьований продукт просунути за допомогою цих стратегій також можна, проте це вимагатиме на порядок більше зусиль.
Підготовка сайту до старту:
- розробка структури сайту;
- первинний контент;
- заглушка до релізу.
Усі ці дії бажано провести до релізу першої версії сайту.
Дивіться відео про підготовку сайту до просування.
Складання семантичного ядра
У 2013 році ключові фрази збиралися за допомогою Google Keyword Planner, зараз же я рекомендую використовувати Semrush.
Стратегія збирання семантики для сайту англійською мовою:
- Визначаємо 3 – 4 основних конкурентів.
- Аналізуємо всіх у Semrush.
- Вивантажуємо всі ключові фрази, за якими видно конкурента в Excel.
- Об’єднуємо всі вивантаження в один документ.
- Видаляємо дублікати.
- Фільтруємо список таким чином, щоб залишилися тільки ті ключові фрази, за якими конкуренти були у топ 20.
- Фільтруємо за частотою запиту.
За допомогою такої стратегії ми визначаємо як основні ключові фрази, так і додаткові (так звані з «довгим хвостом»).
«Довгі хвости» дуже важливі для розширення семантики та отримання кращих результатів у порівнянні з конкурентами, особливо на початковій стадії просування. Це відбувається тому, що за ключовими фразами з довгим хвостом набагато простіше вийти в топ 10. Для цього іноді потрібно їх використовувати в тексті сторінки.
Провівши пошуковий аналіз конкурентів, ми відібрали ключові слова, які мали найбільшу видимість у регіоні США.
Дані за 2013 рік
Оптимізація сторінок
У цьому кейсі оптимізація посадкових сторінок — це виклик для SEO-фахівця через суворі критерії:
- обмеження за версткою, що змушує візуально підбирати слова за довжиною;
- бажання зробити дуже короткі, але ємні тексти.
Маючи великий список отриманих пошукових фраз, у тому числі й частотних синонімів основної фрази, не вдалося їх використати ні в тексті, ні в заголовках.
Наприклад, блок тексту на сторінці https://www.ratatype.com/typing-test/
Це призвело до того, що впливати на такі фрази залишається тільки зовнішніми факторами, використанням в анкорах посилань.
Тому навіть після трьох років роботи є ключові фрази з великим потенціалом зростання пошукового трафіку.
Приклад ключових фраз із потенціалом зростання трафіку на сайт
Маючи великий перелік пошукових запитів, потрібно грамотно скласти заголовки для ключових сторінок.
Аналіз конкурентів
Найважливіший етап для того, щоб з’ясувати, як створені, як розвивалися та як працюють лідери ніші.
Аналіз будувати на вивченні 3 – 4 конкурентів та дивитися на:
- джерела трафіку та видимість у пошукових системах;
- стратегії посилань;
- точки зростання трафіку.
Аналіз посилальної маси конкурентів
На початку робіт стало зрозуміло, що основне, чим доведеться конкурувати з партнерами по ніші, — це маса посилань.
Особливість ніші полягає в тому, що там є сайти початку 2000-х із жахливим інтерфейсом та слабким контентом, але величезною кількістю органічно отриманих посилань за цей час.
Наприклад, тільки .edu посилань у конкурентів 250 – 770 штук, доменів — 40 – 90.
Доменів, що посилаються, загалом 2000 – 3500 штук.
Порівняння посилальної маси конкурентів. Скриншот з Ahrefs.com (січень 2015)
Висновки на початок 2015 року:
- Ratatype відстає мінімум у 4 рази від найближчого конкурента (409 Ratatype, 1768 — typingonline.co.uk) за кількістю унікальних посилальних доменів. Розрив настільки великий тому, що всі сайти набагато старші за Ratatype.com і давно пропонують свої послуги в мережі.
- У Ratatype.com немає посилань із сайтів.gov. Такі посилання отримати дуже важко, для цього сервіс має бути ідеальним під ЦА цих.gov сайтів. У конкурентів від 2 до 16 таких посилальних доменів.
- com має 1 посилання з сайтів .edu. У конкурентів — від 37 до 87 шт.
- У Ratatype.com 43 посилання-картинки, у решти: мінімум — 172, максимум — 21 380.
- Посилальна маса конкурентів природна й трастова.
Що вирішили робити:
- Зробити акцент на пошуках шкіл, університетів для отримання посилань з доменів .k12, .edu та .gov;
- Виконати дослідження та визначити середню швидкість друку. Отримані дані оформити у вигляді інфографіки та використовувати як магніт природних посилань із сайтів шкіл, університетів.
Тобто ми вирішили сконцентруватися на якості посилань, а не на їхній кількості. І це дало результат. На сьогодні, маючи понад 750 посилальних доменів, ми, як і раніше, відстаємо за кількістю від конкурентів, але практично наздогнали за пошуковим трафіком.
Основний пошуковий ключ із трафіком у 1 000 000 (за даними GKP) у світі знаходиться на 4 – 6 позиціях.
Далі ви детальніше дізнаєтеся про стратегії отримання посилань.
Стратегії отримання природних посилань
Гостьовий блогінг
Про гостьовий блогінг написано дуже багато статей, і я не зупинятимуся на деталях. Розповім тільки про деякі наші принципи роботи:
- писати на потенційно трафікові теми;
- розміщувати посилання якомога ближче до початку контенту;
- додавати посилання на авторитетні ресурси;
- використовувати графіку.
Результатом є отримання не тільки посилань, а й реферального трафіку.
Реферальний трафік за місяць
Тематичні сайти
Робота з тематичними сайтами дуже схожа на гостьовий блогінг, відмінність у тому, що вам потрібно зібрати список майданчиків, на яких вестимете свою колонку, тобто публікувати 1 – 2 статті щомісяця.
Накопичуючи якісні майданчики у своєму портфоліо, ви зможете отримувати не лише посилання та позиції, а й реферальний трафік.
Приклад отриманого реферального трафіку
Сторінки корисних ресурсів
Вище я писав, що ми націлюємось на сайти шкіл, університетів та інших навчальних закладів для отримання посилань зі сторінок ресурсів.
Для оптимального пошуку таких майданчиків було створено складний пошуковий запит.
Приклад запиту: typing +inurl:useful-links | resources.k12.AL.us -ratatype
Цей запит показує, що ми шукаємо сторінки ресурсів, які містять слово typing, а домени — це сайти шкіл у штаті Аляска. Також на цих сторінках немає згадування Ratatype, щоб не знаходити сайти, з якими ми вже працювали.
Після збирання списку сайтів в автоматичному режимі та пошуку контактних даних переходимо до спілкування з вчителями.
Оскільки отримана база є дуже релевантною, то коефіцієнт відкриття листів — понад 40 %, а відповідей — 4 – 6 %.
Хотілося б сказати, що на коефіцієнт відкриття листів та відповідей дуже сильно впливає заголовок і текст. Тема настільки велика, що її потрібно описувати окремо.
Результатом є отримання посилань, наприклад, таких: https://itcnealy.weebly.com/
Лише за 1 день понад 170 переходів на сайт.
Інфографіка
А ви знали, що згідно з експериментом посилання-картинки з прописаним alt тегом працюють краще за все для підвищення трафіку?
Інфографіка — чудова стратегія залучення посилань на автоматі. Мета — створити такий контент і графіку, щоб її цитували природним способом.
Приклад створеної інфографіки — https://www.ratatype.com/learn/average-typing-speed/
Чому інфографіка спрацювала?
- Вибрана правильна тематика з великим потенціалом пошукового трафіку.
- Написано контент з урахуванням знайдених пошукових запитів. Якість контенту висока та дозволяє повністю відповісти на запитання користувачів.
- Додана можливість поділитися контентом і додати його на свій сайт.
Усі ці дії дозволили отримати посилання зі 100 доменів:
Крауд-маркетинг
Крауд-маркетинг — чудова стратегія для збільшення впізнаваності бренду на новому ринку. Цей тип посилань добре працює як джерело реферального трафіку.
У своїй роботі ми ділили крауд-маркетинг на:
- форуми, сайти запитань і відповідей;
- коментарі у наявних статтях.
Форуми
Мета — знайти всі гілки, в яких обговорювали конкурентів, та запропонувати альтернативу.
Для того щоб знайти гілки на форумах, використовували складні запити до пошукових систем. Важливо знаходити лише свіжі теми — 3 – 6 місяців.
Приклад запиту: «typing.com» + inurl:forum|viewtopic.php
Цей запит шукає згадування URL сайту конкурента на сторінках, URL яких містять forum або viewtopic.php.
Далі ми реєструємося і намагаємося показати альтернативну користь продукту, що просувається.
Подібних стратегій можна створити безліч.
Коментарі
Коментування не так залежить від терміну давності статті. Тут важливіше, щоб стаття, що коментується, мала найбільш можливу видимість у пошукових мережах. В іншому разі за посиланнями у коментарях ніхто не переходитиме на ваш сайт.
Приклад запиту: «typing test» + intext:1 comment|comments
Цей запит шукає статті, в яких йдеться про проходження тесту на швидкість друку і є хоча б 1 коментар (або присутня форма коментування).
Як і у форумах, це лише одна з можливих стратегій: підбирайте відповідну для вашого проєкту та перетворюйте у пошуковий запит.
Соціальні мережі
На Заході можна отримувати хороший реферальний трафік, отже, і впізнаваність із тематичних соціальних мереж типу Reddit, Quora, Stackoverflow, Dzone.
Нижче скриншот трафіку з Reddit, який ми отримували на Ratatype.
Результати роботи
Одними з найважливіших факторів успіху пошукового просування стартапу є послідовність у роботі та виконання поставлених цілей за посиланнями на кожен місяць.
Темп робіт був розрахований таким чином, щоби щомісяця з’являлася достатня кількість посилань різних типів. Саме це дозволило зростати проєкту органічно та без претензій з боку пошукових систем до якості.
Результатом вищевказаної роботи є отримання позицій у топ-10 за запитами, що нас цікавлять.
За низкою запитів ще можна працювати й отримувати більше пошукового трафіку. Одна з основних проблем у тому, що деякі пошукові фрази неможливо вписати в текст через суворий стандарт верстки посадкових сторінок.
Результати за пошуковим трафіком
Пошуковий трафік на тиждень, Ratatype.com
Загальний трафік
Загальний трафік на тиждень, Ratatype.com
У перерахунку на місяць — це понад 250 000 відвідувань.
Подальші плани
Тригерні розсилки
Цей крок покликаний збільшити відсоток повернення на проєкт аудиторії, яка розпочала навчання та кинула його в певний період.
Оскільки поведінкові фактори не мають такого впливу на Google, як на Яндекс, то для SEO ефект від розсилок мінімальний.
Однак користувачі, які пройшли повне навчання, набагато частіше діляться посиланням на свої результати у соціальних мережах та на форумах. Це вже є позитивним сигналом як для пошукових систем, так і для впізнаваності бренду.
Створення контенту — магніту посилань
Для сайту, який не додає нові сторінки, будь-яка нова сторінка має бути виняткової якості. Це потрібно для того, щоб збільшити шанс отримання природних посилань на проєкт.
Стратегія «контент-магніт посилань» — найкращий варіант для стартапу, який не готовий генерувати контент на постійній основі.
Детальніше читайте кейс Backlinko англійською тут.
Створення мовних версій сайту
Для подальшого зростання проєкту необхідно зробити адаптацію контенту під інші популярні мови, такі як португальська, іспанська, німецька, французька.
Оскільки запити не геозалежні, то створення окремих доменів у доменних зонах відповідних країн не дасть бажаного ефекту.
У цьому випадку доцільно створювати мовні версії в підпапках типу /pt/, /es/ тощо. Ця тактика має перевагу завдяки тому, що на нові мовні версії позитивно впливатимуть доменні фактори ранжування вже «сформованого» англомовного сайту.
Відгук Артура Міхно (2015 рік)
Коментар Артура Міхно (2016 рік)
Артур Міхно
Директор компанії «Реактор»
Робота з компанією Livepage над проєктом Ratatype.com принесла чудовий результат. Ми раді, що знайшли такого партнера. Починаючи співпрацю, ми знали, що отримаємо значне зростання у трафіку спочатку, але не очікували, що стійке зростання триватиме настільки довго.
Livepage показали себе як професіонали з великої літери, оскільки не просто добре та якісно виконують обумовлені завдання, а постійно виступають з ініціативою, пропозиціями та ідеями щодо просування та розвитку проєкту.
Зараз ми реалізуємо наступний етап ідей, і я впевнений: ще за рік результати знову перевершать очікування.
Висновки за кейсом:
- Детальний аналіз конкурентів дозволяє повністю уявити потенційний обсяг необхідних робіт і показників для просування проєкту.
- Дуже важливо ретельно опрацювати кожну важливу сторінку сайту.
- Посилання на сервіс частіше видаляють, тому що вважають їх рекламними. Важливо планувати публікації цінного контенту, який сильніше залучатиме до проблеми, а потім пропонуватиме рішення.
- Періодично потрібно робити порівняльні зрізи, щоб розуміти, чого ще не вистачає сайту для зростання.
- Посилання слід розділяти на типи. Рекомендується використовувати щонайменше 3 – 4 типи різних посилань.
- Працювати з посиланнями потрібно за планом, розробити чіткий план можна через 1 – 2 місяці після дослідження ринку та ніші.
- Системна та регулярна робота над посилальним профілем у довгостроковій перспективі дає стабільний результат.