SEO-аудит сайту безкоштовних онлайн-курсів Classсentral.com
Кожен бізнес рано чи пізно стикається з ситуацією, коли він досягає певної “стелі” у маркетингу.
Особливо часто ця ситуація зустрічається у SEO-просуванні.
Тому постають цілком логічні запитання: “А що робити далі?”, “За рахунок чого ще можна вирости?”, “Як збільшити відвідуваність і дохід?”.
І неважливо, це маленький ресурс, що охоплює невелику нішу, чи це сайт із тисячами сторінок та мільйонами відвідувань на місяць.
Але є одна істотна відмінність між цими двома типами бізнесу — технічна складність у реалізації та підтримці онлайн.
Одна з основних проблем великих сайтів — вони технічно складні й при їхньому створенні часто припускаються помилок.
Це негативно впливає на SEO-просування в пошукових системах, що призводить до втрати прибутку для власників бізнесу.
У цьому кейсі на прикладі великого ресурсу з безкоштовними онлайн-курсами ви дізнаєтеся, як потрібно проводити якісний SEO-аудит, щоб допомогти сайту вийти на новий рівень за трафіком та доходом.
Чому SEO-аудит важливий для будь-якого сайту
Проведення SEO-аудиту — це важлива частина існування будь-якого сайту, особливо якщо бізнес хоче покращити свою видимість в інтернеті.
На підставі його результатів можна усунути поточні проблеми на сайті та спланувати подальші дії щодо розвитку проєкту і бізнесу в цілому.
Будь-який бізнес хоче заробляти більше.
Немає такого моменту, коли дохід припиняє зростати і це всіх влаштовує.
Завжди є мета отримувати більше, ніж зараз.
Одним із варіантів, як цього можна досягти, якраз і може стати якісно проведений SEO-аудит сайту, що складається з кількох частин:
- технічний SEO-аудит (усунення помилок у реалізації сайту);
- аудит сайтів конкурентів (пошук точок зростання);
- on-Page SEO-аудит (аналіз зовнішнього вигляду внутрішніх сторінок сайту);
- off-Page SEO-аудит (аналіз зовнішніх факторів ранжування, наприклад посилальної маси).
Складність аудиту великих сайтів
Проаналізувати сайт із сотнями тисяч або навіть мільйонами унікальних URL — це досить складне завдання для SEO-фахівця з низки причин.
Насамперед через масштаб такого сайту одна типова помилка може торкнутися величезної кількості сторінок, що вплине на загальну оцінку сайту при його скануванні пошуковим роботом.
По-друге, пошуковим роботам важко зрозуміти структуру великих сайтів та які сторінки їм сканувати.
По-третє, візуально важко зрозуміти ієрархію сторінок (дерево сайту), щоб виявити слабкі місця у внутрішньому перелінкуванні та продумати варіанти його оптимізації як для користувачів, так і для пошукової системи.
До того ж усі ці проблеми можуть призвести до проблем з індексуванням і видимістю ресурсу в пошуковій видачі.
Але! За допомогою проведення якісного SEO-аудиту бізнес отримає унікальні можливості для оптимізації свого сайту, збільшення цільового трафіку та конверсії.
А аналіз основних конкурентів у ніші допоможе реалізувати у себе їхні найкращі практики та розв’язати проблему відсутності ідей щодо подальшого розвитку сайту.
Нижче на прикладі сайту Class Central ми покажемо, як провести технічний SEO-аудит сайту, а також які точки зростання та інші покращення були запропоновані для проєкту на основі аналізу конкурентів.
Пошуковий SEO-аудит сайту. Прискорте зростання проєкту, трафіку, конверсії та кількості клієнтів.
Особливості сайту та проблеми
Class Central — це великий сайт, що надає безкоштовні онлайн-курси, в якого десятки тисяч сторінок, що просуваються, і мільйони відвідувань на місяць.
Особливо великі показники сайту були в момент початку пандемії COVID-19, коли мільйони людей перейшли на онлайн-освіту.
Ось якими цифрами на початку березня 2020 року поділився Founder / CEO проєкту в своєму Twitter-акаунті.
Скрин взятий з відповідного поста на Twitter.
Трафік сайту Class Central у березні 2020
Власник цього ресурсу двічі звертався до нас за аудитом, і його основним запитом було проведення повного технічного аудиту сайту, а також пошук нових точок зростання його проєкту.
Особливості сайту
- Великий сайт з десятками тисяч сторінок, що просуваються.
- Сильні конкуренти, такі як Coursera, EDX та інші.
- Мова просування — англійська.
- Базове SEO велося самим клієнтом.
- Проблеми з технічним станом сайту.
Цілі клієнта
- Отримати ідеї, за рахунок чого отримати зростання трафіку та доходу.
- Поліпшити технічний стан сайту.
- Доопрацювати on-page оптимізацію основних типів сторінок.
Аналіз конкурентів
Щоб знайти додаткові точки зростання проєкту, потрібно було вивчити та проаналізувати найбільш успішних конкурентів ніші.
Основні з них — це:
- Udemy.com (87,5 мільйона трафіку на місяць згідно з Similarweb);
- Coursera.org (54,8 мільйона);
- Edx.org (16 мільйонів);
- Edureka.co (4,6 мільйона);
- Udacity.com (4,6 мільйона);
- Intellipaat.com (1,7 мільйона).
На підставі отриманого аналізу ми запропонували такі рішення:
- Створення додаткових мовних версій.
- Розвиток блогу.
- Створення сторінок авторів (BIO pages).
- Реалізація Q/A розділу.
- Активне використання соціальних мереж.
- Покращення CTR наявних сторінок.
Далі докладніше розглянемо кожне зі знайдених рішень.
Створення додаткових мовних версій
Створення мовних версій — відмінний спосіб суттєво збільшити кількість користувачів з інших країн за рахунок пошукових запитів іншими мовами.
Наприклад, іспанська версія сайту edx.org (згідно з сервісом ahrefs.com) приносить понад 160 000 відвідувань.
Органічний трафік іспанської версії сайту Edx.org
Одна така мовна версія покриває наступні країни (країни, користувачі яких вводять пошукові запити іспанською мовою):
Розподіл органічного трафіку поміж країнами для іспанської версії сайту Edx.org
Розвиток блогу сайту
Написання інформаційних статей на суміжні конверсійні теми є однією з найкращих стратегій, щоб залучити додатковий трафік на сайт.
А за рахунок правильного перелінкування між основними сторінками ресурсу та додавання конверсійних блоків на сторінках статей можна отримати непогану кількість лідів.
Наприклад, сайту Edureka.co (згідно з сервісом Ahrefs.com) блог приносить понад 1 200 000 відвідувань на місяць.
Органічний трафік розділу “Блог” сайту Edureka.co
На підставі аналізу блогу сайту Edureka.co та блогів інших конкурентів вдалося скласти зразковий контент-план зі списку тем для написання потенційних статей.
Ось деякі з варіантів тем у можливому контент-плані:
- 100+ Java Interview Questions You Must Prepare In 2019.
- Top 10 Trending Technologies To Master In 2019.
- Top 50 Salesforce Interview Questions And Answers You Must Prepare In 2019.
- A Beginner’s Guide to learn web scraping with python!
- Top Python Projects You Should Consider Learning.
- Top 50 Tableau Interview Questions You Must Prepare In 2019.
- Who Is A DevOps Engineer? – DevOps Engineer Roles And Responsibilities.
- Array Length In Java: Everything You Need To Know About Array Length In Java.
- Top Angular Interview Questions You Must Prepare In 2019.
- Arrays in Python — What are Python Arrays and how to use them?
Створення сторінок авторів
Один із пунктів, який завжди допомагає сайту вирости, — це розширення наявної структури та створення нових сторінок. Однак це варто робити лише у тих випадках, коли це реально дасть користь бізнесу.
Одним із варіантів може бути створення сторінок з авторами курсів, які, крім того, що приносять трафік, покращують довіру користувачів до сайту.
Для сайту EDX.org такі сторінки в сумі приносять понад 21 000 відвідувань на місяць (відповідно до сервісу Ahrefs).
Органічний трафік сторінок авторів сайту EDX.org
А для сайту Coursera цей показник перевищує 30 000 відвідувань на місяць.
Органічний трафік сторінок авторів сайту Coursera.org
Реалізація Q/A розділу
Деякі з конкурентів створюють Q/A розділи (Запитання/Відповіді) на сайті, щоб з’являтися у видачі, коли користувачі ставлять запитання в Google.
Приклад такої сторінки на сайті Edureka.
Приклад зовнішнього вигляду сторінки Q/A розділу на сайті Edureka.co
А головна перевага такого розділу — він нескінченно масштабований за рахунок появи нових запитів у вигляді запитань користувачів.
Але навіть якщо сфокусуватися на вже наявних темах, можна отримувати пристойні цифри відвідувань.
Наприклад, для сайту Edureka.com (згідно з сервісом Ahrefs.com) такий розділ приносить понад 130 000 відвідувань на місяць.
Органічний трафік Q/A розділу сайту Edureka.com
Активне використання соціальних мереж
Соціальні мережі — це величезне джерело потенційного трафіку на практично будь-який тип сайту.
Створюючи персональні сторінки в найбільш популярних із них (таких як Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube тощо), можна збільшити представленість серед цільової аудиторії та перенаправляти користувачів безпосередньо на ваш ресурс.
Наприклад, ресурс Edureka.co має на своєму YouTube-каналі понад мільйон підписників.
Кількість підписників на YouTube-каналі сайту Edureka.co
На Facebook-сторінку сайту Alison підписано понад 300 тисяч осіб.
Кількість підписників на Facebook-сторінку сайту Alison.com
А на Twitter-акаунті ресурсу Udacity понад 200 000 підписників.
Кількість підписників на Twitter-сторінку сайту Udacity.com
Але для отримання подібних результатів критично необхідно, щоб створені сторінки були постійно активними: регулярно публікувалися актуальні дописи, викладалися релевантні відеоматеріали та інший цінний для користувачів контент.
Покращення показників CTR для наявних сторінок
Змінивши теги Title та опис (description), можна привернути більше уваги до власного ресурсу і збільшити органічний трафік.
Конкурентний аналіз дав нам можливість знайти “важелі”, за допомогою яких конкуренти вимагають високого показника CTR у пошуковій видачі.
А саме — використання різних мікророзміток для різних типів сторінок сайту.
Таких як:
- Event Microdata;
- Review Snippet;
- “FAQ” Page.
Розглянемо докладніше кожну з них.
Event Microdata
Мікророзмітка “Event” використовується на сайтах із подіями (як онлайн, так і офлайн): концерти, фестивалі, навчальні курси тощо.
Низка конкурентів використовує цю мікророзмітку на своїх сторінках.
Один з них — це сайт Intellipaat.com.
В результаті сніпети його сторінок мають наступний вигляд у пошуковій видачі.
Приклад зовнішнього вигляду сніпета сайту Intellipaat.com з мікророзміткою “Event”
Review Snippet
Використовуючи приклад вище, можна помітити ще один спосіб збільшення CTR сайту за рахунок впровадження мікророзмітки — Review Snippet.
Це інформація про відгуки даної сторінки (події) у вигляді усередненої оцінки за 5-бальною шкалою.
У разі коректного її впровадження у результатах пошукової видачі ця сторінка має такий вигляд:
Приклад зовнішнього вигляду сніпета сайту Intellipaat.com з мікророзміткою “Review Snippet”
“FAQ” Page
Ще один спосіб покращити клікабельність сайту в пошуку — це використання мікророзмітки “FAQ” для сторінок, які містять відповідний блок з поширеними запитаннями та відповідями на них.
Чим і скористався сайт Edureka.com.
Сніпет сторінок, де реалізовано FAQ блок та коректно впроваджено відповідну мікророзмітку, виглядає наступним чином:
Приклад зовнішнього вигляду сніпета сайту Edureka.co з мікророзміткою “FAQ”
А сам блок, інформація якого виводиться в пошуку, має такий вигляд на сторінці:
Приклад зовнішнього вигляду блоку “FAQ” на сторінці сайту Edureka.co
Використовуючи мікророзмітки для отримання розширеного сніпета, ви автоматично отримаєте перевагу над більшістю конкурентів.
Тому що веб-сайти, які її використовують, матимуть більш високі показники кліків у пошуковій видачі, ніж компанії без розмітки (за інших рівних умов).
Чому аналіз конкурентів важливий для будь-якого сайту
Основні причини, через які процес аналізу основних конкурентів має проводитися регулярно, — це:
- можливість скласти стратегію розвитку свого ресурсу (як короткострокову, так і довгострокову);
- знайти ті дії, які у разі легкої та незатратної реалізації дадуть помітний результат у вигляді трафіку і конверсій;
- виявити слабкі місця у конкурентів та за рахунок більш якісної реалізації вийти на перші позиції у видачі Google;
- виявити нових гравців та виділити фактори, за рахунок яких вони змогли увійти до ТОП і скласти конкуренцію сильнішим ресурсам.
Та, як мінімум, не відставати від лідерів на ринку. Особливо якщо ніша є висококонкурентною, вплив кожного фактора може стати ключовим у розподілі місць сайтів у результатах пошукової видачі.
Рекомендуємо проводити повний аналіз конкурентів не рідше ніж раз на 3 – 4 місяці.
SEO-просування сайтів англійською мовою. За 9 років ми допомогли більше ніж 150 компаній із SEO-просуванням англійською.
Пошук швидких рішень для зростання
На початку роботи з будь-яким сайтом важливо скласти правильну SEO-стратегію. Це означає сформувати список завдань, які принесуть “профіт” у вигляді збільшення відвідувань та конверсій.
Але не менш важливо також виділити зі складеного пулу дій ті, що можуть дати швидкий результат.
У Class Central такою дією було прописування шаблонних метаданих для всіх типових сторінок сайту, серед яких:
- предмети;
- провайдери;
- теги;
- курси;
- університети;
- інститути.
Щоб підготувати SEO-оптимізовані шаблонні метадані для цих типів сторінок, спочатку потрібно зібрати семантичне ядро (також у вигляді шаблону).
Нам знадобився інструмент Ahrefs для аналізу ключових слів сторінок конкурентів та Google Search Console для аналізу семантики, яку наші сторінки вже охоплюють.
У результаті, наприклад, шаблон основних ключових фраз сторінок типу “Providers” вийшов таким:
Приклад шаблонної семантики для сторінок типу “Providers”
А складений на їхній основі шаблон мета-тегів:
Приклад шаблонних мета-тегів для сторінок типу Providers
Де <X> — це кількість курсів від цього провайдера, а <Provider Name> — назва провайдера, який надав ці курси.
Приклад впровадження шаблонних мета-тегів для сторінки ”Coursera Courses”
За такою логікою було складено шаблони метаданих для всіх основних типів сторінок сайту.
Найголовніше, використання шаблонних метаданих — це дуже просто з програмної сторони, процес застосування легкий і нересурсомісткий.
Пошук таких рішень, особливо для великих сайтів, — одне з найпріоритетніших завдань першого місяця робіт над будь-яким проєктом.
І ми, як команда, націлена на результат, приділяємо особливу увагу таким діям.
Оптимізація внутрішнього перелінкування
Внутрішнє перелінкування — один з важливих факторів для пошукових систем, тому її оптимізація може дати ефект у вигляді покращення позицій за основними ключовими запитами та підвищення відвідуваності ресурсу.
Основний принцип є наступним: якщо сторінка отримує багато посилань, це сигнал для Google, що це важлива, цінна сторінка, тому її варто ранжувати вище в результатах пошуку.
Це стосується як внутрішніх, так і зовнішніх посилань.
Внутрішні посилання (де вони стоять, з якими анкорами та як часто) — це те, що може повністю контролювати власник сайту.
Розуміючи все вищесказане, цьому завданню ми приділили підвищену увагу, щоб скласти ефективну стратегію внутрішнього перелінкування для сайту.
Основна складність полягала в тому, що сайт дуже великий, з великою кількістю сторінок (десятки тисяч), які між собою якимось чином пов’язані посиланнями.
Для того щоб продумати, яким чином правильно розподілити вагу між важливими сторінками сайту, потрібно було скласти приблизну план-схему з розподілом поточного обсягу посилальної ваги між типовими сторінками.
З цим завданням нам успішно допоміг краулер веб-сайтів — сервіс JetOctopus.
Після аналізу понад 100 тисяч сторінок приблизна схема розподілу внутрішньої ваги посилань між типовими сторінками сайту вийшла така:
Розподіл внутрішньої посилальної ваги між типовими сторінками сайту
Логіка в тому, що чим товстіша лінія, тим більше посилальної ваги передається, і навпаки — чим менша лінія, тим менша кількість внутрішніх посилань стоїть на цей тип сторінок.
На підставі отриманої схеми стало зрозуміло, які типи сторінок недоотримують внутрішніх посилань і, що важливо, з яких типів сторінок вони їх недоотримують:
- між сторінками Tags;
- між сторінками Institutions;
- зі сторінок Tags на сторінки Providers;
- зі сторінок Tags на сторінки Institutions та Universities;
- зі сторінок Tags на сторінки Subjects;
- зі сторінок Providers на сторінки Institutions та Universities тощо.
Для кожного з напрямів пропонувалися свої рішення на основі нашого досвіду та аналізу конкурентів у ніші.
Наприклад, щоб збільшити кількість посилань між сторінками тегів, було запропоновано наступне: на кожній зі сторінок тегів додати блок із посиланнями на інші релевантні теги.
Кількість таких тегів у блоці не має перевищувати 15 шт.
Приклад реалізації перелінкування між сторінками тегів
А щоб збільшити кількість посилань на сторінки Providers зі сторінок тегів, можна реалізувати блок із посиланнями на топових провайдерів, які надають курси за поточним тегом.
Зовнішній вигляд цього блоку може бути таким:
- карусель з іконок;
Приклад реалізації перелінкування на сторінки Providers зі сторінок тегів
- блок посилань.
Приклад реалізації перелінкування на сторінки Providers зі сторінок тегів
Додатково були запропоновані рекомендації щодо внутрішнього перелінкування, які будуть зроблені не так для SEO, як для зручності користувачів.
Наприклад, на сторінках “Subjects” розмістити блок зі списком тегів, які будуть релевантні цьому предмету.
Приклад реалізації перелінкування зі сторінок “Subjects” на сторінки тегів
Читайте також SEO-просування великого сайту з продажу квитків в Азії.
Технічний аналіз сайту
Оптимізований сайт з технічного погляду набагато краще сприймається пошуковими системами. Це дозволяє швидше та простіше досягти ТОПу за інших рівних умов.
Class Central — це великий ресурс із десятками тисяч сторінок, провести мануальний технічний аналіз дуже складно. У цьому разі на допомогу приходять спеціалізовані сервіси.
Для сканування ми використовували інструмент JetOctopus. Це дозволило відсканувати більшість сторінок сайту та виявити найбільш критичні помилки.
Важливими пунктами технічної оптимізації є:
- наявність проблеми дублювання сторінок;
- низька швидкість завантаження сайту;
- низькоякісні сторінки в індексі пошукової системи;
- погана стабільність роботи сервера;
- некоректно впроваджені мікророзмітки;
- помилки у реалізації AMP-сторінок.
Далі детальніше про кожну зі знайдених проблем.
Дублювання сторінок
Для сайту, в якого тисячі сторінок, що просуваються, проблема дублікації завжди стоїть дуже гостро через її сильний вплив на ранжування всього ресурсу в цілому.
Кількість дублікатів за мета-тегами на сайті Class Central
Наявність дубльованих внутрішніх сторінок заважає пошуковим системам правильно визначити релевантну сторінку, що також може спричинити проблеми з потраплянням до ТОПу.
Під час проведення цього аудиту вдалося виявити кілька видів такої помилки:
- Дублювання сторінок курсів
Проблема полягала в тому, що для того самого курсу в різні відрізки часу його проведення створювався окремий URL.
Один URL — для курсу, який вже закінчився, інший URL — для цього ж курсу, який запланований у майбутньому.
Приклади таких адрес:
- https://www.class-central.com/mooc/5433/coursera — Upcoming;
- https://www.class-central.com/mooc/5406/coursera — Finished.
Рішенням може стати налаштування тегу Canonical на актуальний URL сторінок курсів з уже закінчених.
- Дублювання сторінок університетів/інститутів
На сайті є 2 розділи для списків навчальних закладів: “Universities” та “Institutes”.
Публікація виникала внаслідок того, що той самий навчальний заклад міг перебувати і в розділі “University”, і в розділі “Institutes”.
Наприклад, університет Duke:
Для розв’язання цієї проблеми необхідно чітко розділити всі навчальні заклади між двома розділами сайту, а також налаштувати 301 редиректи з видалених URL на актуальні.
- Дублювання з “/” наприкінці URLs
Кожна зі сторінок сайту була доступна за 2 URL-адресами — з “/” в кінці та без нього.
Наприклад:
- https://www.class-central.com/mooc/2211/udacity-developing-android-apps та
- https://www.class-central.com/mooc/2211/udacity-developing-android-apps/
Через це кожна сторінка мала свій повний дублікат, які почергово могли з’являтися в результатах пошуку, що негативно позначається на займаних ними позиціях.
Рішення — налаштувати правило у вигляді спрацювання 301 редиректу на сторінку без “/” наприкінці URL у разі спроби потрапити на сторінку з ним.
- Дублювання за теґом Title
Заголовки та описи сторінок, що повторюються, також є однією з причин, через яку сайт може погано ранжуватися в пошукових системах.
Особливо це стосується великих сайтів, у яких таких дублікатів сторінок можуть бути тисячі.
Як, наприклад, дублікат за тегом Title для сторінок пагінацій.
https://www.class-central.com/report/category/mooc-commentary/page/8
У цьому випадку варто прописати унікальні метадані для всіх типових сторінок сайту, використовуючи шаблон на основі попередньо зібраного семантичного ядра.
Для сторінок пагінацій шаблон тегу Title може бути, наприклад, таким:
<title><category_name><page_number></title>
Тоді результатом застосування цього шаблону на 8 сторінку пагінації розділу “MOOC Commentary” стане:
<title>MOOC Commentary Page 8</title>
За допомогою шаблонів можна максимально швидко та ефективно оптимізувати за SEO велику кількість сторінок сайту, що дуже корисно, якщо таких сторінок десятки, а то й сотні тисяч.
Швидкість завантаження сайту
Швидкість завантаження сайту — це один із факторів ранжування Google, тому покращити її до рекомендованих значень — досить пріоритетне завдання при просуванні сайту.
Звіт у GSC про показники швидкості сайту для Desktop користувачів
Оптимальний час завантаження сторінки — від 1,5 до 3 секунд.
Якщо сторінка завантажуватиметься довше, то більша частина користувачів покине її, не дочекавшись результату.
Особливо це стосується користувачів, які потрапляють на сайт із мобільних пристроїв.
Звіт у GSC про показники швидкості сайту для Mobile користувачів
Рекомендую не відкладати розв’язання цієї задачі в “довгу скриньку”, оскільки відтік користувачів через таку проблему на великих сайтах може вилитися у величезні фінансові втрати для бізнесу та складності у SEO-просуванні сайту в цілому.
Індексування низькоякісних сторінок
Велика кількість низькоякісних сторінок в індексі пошукової системи може мати критичний вплив на ранжування сайту.
Дійсно важливі сторінки просто губляться серед цього “сміття”.
Що, своєю чергою, впливає на якість ресурсу для користувачів в очах Google.
У ході проведеного аудиту вдалося виявити джерела генерації таких сторінок та дати рекомендації щодо їх усунення.
Основні з них — це:
- URLs з параметрами
Під час аналізу Google Search Console було виявлено велику кількість URLs, які містили деякі параметри, utm-мітки тощо.
Звіт у GSC про типові сторінки з помилками
Але проблема полягає в тому, що всі такі сторінки відкриті для індексування пошуковими системами.
URL із символом “?” за промовчанням доступні для сканування та індексації.
А це означає, що потенційно до індексу Google може “залетіти” понад 10 тисяч таких сторінок.
Існує й інша небезпека від генерування таких URLs.
Після символу “?” користувачі можуть дописати будь-який спам, який лише забажають.
Якщо конкуренти або просто зловмисники захочуть зашкодити сайту, вони можуть подібним чином згенерувати тисячі таких сторінок із ключовими словами із заборонених тематик (наприклад, adult).
Для розв’язання цієї проблеми варто для кожної з таких сторінок сайту прописати тег канонікал, який містив би посилання на той же URL, але до символу “?”.
Наприклад:
Для https://www.class-central.com/university/icms?trk=profile_certification_title налаштувати тег Canonical на сторінку https://www.class-central.com/university/icms.
- Сторінки профілів користувачів
Для кожного користувача сайту після реєстрації створюється особиста сторінка з унікальним URL.
Наприклад: https://www.class-central.com/u/59199
Але через велику кількість користувачів таких сторінок створилося понад 50 тисяч.
І всі вони доступні для індексації пошуковими системами, хоча їхня якість та цінність у принципі досить низькі.
До того ж вони практично не приносять ніякого трафіку.
Трафік з органічного каналу на сторінки профілів за 1,5 року
В середньому всі ці 50 000+ сторінок приносять менше ніж 30 користувачів на день з органічного пошуку.
Не так багато, що наштовхує на припущення про низьку якість цих сторінок.
Тому такі сторінки мають бути закриті від індексування пошуковими системами.
До того ж такі сторінки профілів можуть використовувати SEO-спамери, щоб отримати беклінки на свої сайти.
Можливе розташування спамного посилання на сторінці автора
- Сторінки “Interested Students”
Кожна сторінка курсу містить посилання на список із зацікавлених ним студентів та не несе жодної цінності ні для користувачів, ні для пошукової системи.
Зовнішній вигляд посилання “Interested Students” на сторінках курсів
У результаті в індексі Google таких сторінок було виявлено понад 5 тисяч із сумарним трафіком близько 40 користувачів на день.
Причина отримання відвідувань полягає в тому, що тег Title цих сторінок частково дублював Title сторінок курсів, чим заважав їм отримувати вищі позиції в пошуковій видачі.
Сторінки “Interested Students” у результатах пошукової видачі Google
У результаті було прийнято рішення сам блок залишити, але видалити сторінки Interested Students з індексу Google, щоб поліпшити ранжування сторінок курсів.
Стабільність роботи сервера
При виборі хостингу важливо враховувати стабільність його роботи.
Часті перебої в роботі сайту через поганий хостинг можуть негативно впливати на просування проєкту.
Під час аналізу Google Search Console було виявлено помилки в роботі сервера.
Звіт GSC про швидкість роботи сервера сайту
Здебільшого це були помилки 405 “Not Allowed” та 500 “Internal Server Error”.
Приклад сторінки з помилкою 405 “Not Allowed”
Для пошукової системи це дуже серйозний сигнал, щоб песимізувати сайт у результатах пошуку.
Намагайтеся використовувати той хостинг, який забезпечить найкращу швидкість доступу до сайту та найменший час, протягом якого сайт може бути недоступним через технічні неполадки.
Некоректно впроваджені мікророзмітки
Додаткові мікророзмітки необхідні для покращення виду сніпета в пошуковій видачі.
Добре оптимізований сніпет краще привертає увагу потенційного користувача, тому ймовірність того, що юзер клікне по ньому, вище.
Щоб мікророзмітки працювали, важливо їх впровадити без помилок у коді.
Так пошукова система зможе їх правильно прочитати та показати у результатах пошукової видачі.
При аналізі сайту помилки в мікророзмітках були виявлені на наступних типових сторінках:
- Сторінки університетів
Помилки у реалізації мікророзмітки “Event” на сторінках університетів
- Сторінки курсів
Помилки реалізації мікророзмітки “Product” на сторінках курсів
- Сторінки предметів
Помилки реалізації мікророзмітки “Event” на сторінках предметів
Здебільшого це помилки не в синтаксисі коду мікророзміток, а в незаповнених важливих і/або рекомендованих полях.
Для того щоб отримати максимальний ефект від впровадження цього коду, обов’язково потрібно заповнювати якнайбільше полів.
Так можна збільшити шанс того, що мікророзмітка буде правильно зрозуміла пошуковою системою і сніпет сторінок сайту стане набагато привабливішим для потенційних користувачів.
Помилки у реалізації AMP-сторінок
AMP-сторінки швидко завантажуються на мобільних пристроях, а також займають вищі місця в результатах мобільного пошуку.
Тому важливо коректно впровадити цю технологію для основних сторінок сайту.
Під час аналізу сайту за допомогою Google Search Console ми виявили помилки в реалізації AMP-сторінок.
І кількість цих помилок постійно зростала.
Звіт GSC про помилки в реалізації AMP-сторінок сайту Class Central
Менше ніж за місяць цифра зросла до 449, тому критично важливо якнайшвидше внести правки для усунення цієї проблеми.
Висновок
Не має значення, у вас великий сайт з мільйонами сторінок або менший, з парою десятків сторінок.
SEO-аудит є важливим для будь-якого бізнесу.
Це ваша можливість для зростання в Інтернеті.
А щоб мати постійно позитивний ефект, його варто робити не один раз, а на регулярній основі.
Алгоритми пошукових систем постійно вносять коригування до розташування сайтів у пошуковій видачі, і те, що працює сьогодні, може перестати працювати через півроку або навіть раніше.
Якісно виконаний аудит підвищить продуктивність вашого сайту, допоможе зайняти вищі позиції у видачі та збільшити дохід.
Не менш важливим є і аналіз прямих конкурентів у ніші.
Розуміння того, якими стратегіями користуються ваші конкуренти, дозволить обійти їх у результатах пошукової видачі або закріпитися на вершині своєї галузі, якщо сайт уже в ТОПі.
Що стосується сайту Class Central, то саме поєднання кількох факторів, таких як правильно зроблений аудит командою Livepage, впровадження додаткових бачень на стороні клієнта, а також вплив глобальних змін на ринку та у світі, дозволили цьому проєкту отримати вражаючі результати.
Зростання відвідувань на сайті Class Central у період 2012-2020
Основні показники сайту Class Central за 2020 рік
Шукаєте можливість покращити поточні SEO-показники сайту чи тільки збираєтеся створити свій сайт?