Погодьтеся, що відсутність ідей і стратегії від маркетинг-підрядників — це найбільший біль власників великих сайтів.
Як вибрати, кому довірити розвиток за умови, щоб подальший ріст не з’їв весь прибуток?
Наша команда завжди намагається досягти балансу між ефективністю і вартістю впроваджень при розробці маркетингових стратегій.
Саме про реалізацію стратегії збільшення трафіку для великого освітнього порталу Naurok.com.ua і написаний цей кейс.
Трафік виріс у 2 рази до 5 500 000 відвідувачів на місяць за 6 місяців.
На момент публікації кейса на сайті щохвилини перебуває більше 8 000 користувачів:
Читайте далі і дізнавайтеся про деталі збільшення трафіку багатосторінкового освітнього порталу.
Вступні перед стартом
Naurok.com.ua — проект в освітній сфері України, спрямований на покращення комунікації між учителем і учнем.
Монетизація проекту: платні курси підвищення кваліфікації, вебінари, конференції, навчальні проекти.
Мета клієнта: досягти абсолютного лідерства в освітній ніші України та збільшити кількість органічного трафіку в 2 рази за 6 місяців (до 5 000 000 відвідувачів на місяць з органічного каналу).
Стратегія SEO-просування освітнього сайту до 5,5 млн відвідувачів
На початку співпраці з освітнім проектом Naurok.com.ua ми зробили детальний аналіз ніші і оцінили поточний стан бізнесу.
За багатьма цільовими запитами сайт ранжувався на першій сторінці видачі і вже був одним із сильних гравців, отримуючи більше мільйона відвідувачів на місяць.
Для великого проекту точкове створення та оптимізація сторінок майже не приносять видимого результату і не окуповують витрат на реалізацію.
Більше того, точкові дії неефективні в довгостроковій перспективі й призводять до відставання від конкурентів.
Тому ми використовували одночасно глобальні впровадження в масштабах сотень сторінок і фокусувалися на окремих сторінках або навіть запитах з високим пріоритетом.
Це дозволило досягти збільшення трафіку менш ніж за 6 місяців до 5,5 млн відвідувачів.
Читайте далі докладно про наші дії.
Особливості просування великих сайтів
- Технічний аспект — велика кількість сторінок ускладнює пошук і усунення помилок, але ігнорування проблеми може ускладнити просування сайту в цілому.
- Наявність мовних версій — в даному випадку сайт україномовний і поступався конкурентам за російськомовними запитами.
- Прив’язка до сезонності — виділення та опрацювання сезонних матеріалів може значно збільшити кількість відвідувачів.
- Високі вимоги до контенту — після YMYL апдейта Google, про який можна прочитати в нашій статті, інформаційні сайти повинні постійно контролювати якість і достовірність опублікованих матеріалів.
Швидкі рішення як перший ривок зростання
Паралельно з аналізом конкурентів і ніші ми виявили критичні помилки, які були випущені з поля зору раніше.
Вивчення технічної складової показало: як і в багатьох масштабних проектів, є проблеми з індексацією сторінок: сайт щодня доповнювався сотнями нових матеріалів, які не потрапляли в пошук.
Причина полягала в тому, що Google розцінював сторінки як низькоякісні або дублюючі одна одну.
Впровадження метаданих
Глобальне впровадження шаблонів унікальних метаданих для сторінок дозволило поліпшити індексацію і ранжування існуючих сторінок і перейти до наступного етапу робіт.
При підготовці шаблонів метаданих ми постаралися впровадити максимальну кількість змінних, які б допомагали користувачам знайти дійсно потрібний матеріал і зацікавитися ресурсом. Серед них:
- $Predmet — одна тематика може вивчатися в рамках кількох дисциплін
- $Rik (навчальний рік) — показник актуальності матеріалу, так як шкільна програма змінюється
- $Klas — так як багато дисциплін вивчаються протягом декількох років, користувачеві важливо відразу розуміти, на який рівень підготовки розрахований матеріал
- $Tema — НУШ передбачає наявність тематичних тижнів, однакових для всіх шкіл країни
Таким чином, ми не тільки додали в метадані ключові слова, а й зробили зовнішній вигляд сніпета сайту максимально зрозумілим, повним і привабливим для аудиторії.
Результат
В результаті в сезон підвищення пошукового попиту (вересень-грудень) наші дії призвели до збільшення CTR, кількість кліків на сайт збільшилася на 290% в порівнянні з минулим роком (в період сезонного підвищення відвідуваності):
Аналіз конкурентів
Для будь-якого бізнесу незалежно від ніші важливо регулярно проводити порівняльні аналізи конкурентів. Це допомагає знайти нові ідеї, зрозуміти, де ви втрачаєте свою аудиторію, і мотивує на просування вперед.
Вивчення конкурентів не повинно грунтуватися на сліпому копіюванні, для розвитку важливо виокремити ті можливості, які принесуть максимальний результат при мінімальних витратах.
Порівняння кількості ключових фраз між трьома конкурентами:
В результаті аналізу ми дійшли висновку, що для досягнення рівня конкурентів і в подальшому — лідерства в галузі, необхідно:
- перегрупувати контент під потреби користувачів (з предметів, класів, типів),
- оптимізувати сезонні матеріали (сценарії відкритих уроків, матеріали навчальної програми),
- оперативно реагувати на зміни в ніші (впровадження нових стандартів, зміна програм, календарного планування і т. д.).
Розширення структури посадкових сторінок
Один з найбільш значущих інсайтів аналізу конкурентів — виявлення сторінок, які можуть залучити багато безкоштовного трафіку та яких ще немає на сайті.
За рахунок аналізу точок росту можна за 1-2 місяці збільшити пошуковий трафік і окупити витрати на маркетинг.
Для Наурок нові сторінки групували за такими ознаками:
- Шкільні предмети (методичні матеріали з алгебри, хімії, фізики, літератури і т. д.)
- Класи (розробки, які підходять для 1-11 класів)
- Тип матеріалу (виховна робота, планування, контрольні роботи тощо)
Приклад додавання нового меню на сторінку категорії:
Результат реалізації на порталі Naurok.com.ua:
Ми проаналізували, що людям необхідні конкретні типи матеріалів, і зрозуміли, що можемо створити такі види сторінок з існуючого на сайті контенту:
- Предмет + Тип матеріалу: Контрольні роботи з математики
- Предмет + Клас: Напрацювання з української літератури для 9 класу
- Предмет + Тип матеріалу + Клас: Календарне планування з англійської мови для 5 класу
Низька конкуренція запитів і висока якість контенту на створюваних сторінках дозволили вивести сторінки комбінацій фільтрів у ТОП видачі без додаткової оптимізації та витрат.
Одна створена сторінка в період сезонності приносить до 3000 відвідувачів на місяць. Ми запропонували впровадження, яке допомогло одночасно створити понад 150 подібних сторінок.
Таким чином, ми знайшли одне універсальне рішення, яке спрацювало для всього сайту в цілому.
Одне впровадження допомогло упорядкувати десятки тисяч сторінок окремих матеріалів і полегшити пошук потрібної інформації для користувачів.
Важливо! Будь-яке впровадження перш за все має бути направлено на поліпшення користувацького досвіду. Цінуйте свою аудиторію і вдосконалюйтеся для неї, а не для пошукових систем.
Розробка стратегії масштабування
У масштабах сайту, який щодня наповнюється корисними, експертними та якісними матеріалами від користувачів, створювати окремі SEO-сторінки немає сенсу.
Тому при створенні стратегічного плану ми вирішили продовжувати метод глобальних, масових впроваджень. Лідерства у ніші можна досягти тільки кращою і ексклюзивною інформацією, тому ми взялися за аналіз трендів, які зароджуються.
Прогнозування тренду — одна з найскладніших і експериментальних технік онлайн-маркетингу. Ситуація може змінитися в останній момент, і результати робіт виявляться марною тратою маркетингового бюджету.
Роботи з оптимізації трендів проходять у повному симбіозі команди Livepage і маркетингового відділу клієнта. Нам важливо отримувати найновітніші інсайти від фахівців у ніші та випускати матеріали першими.
Ми завжди намагаємося не просто видати технічні рекомендації, а пояснити необхідність і користь від їх впроваджень. Таким чином, команда клієнта вчиться помічати додаткові можливості й працювати над їх впровадженнями паралельно з нами.
Прогнозування тренду для Нової Української Школи
Один з яскравих прикладів — зародження і розвиток тренду для Нової Української Школи.
Освітня реформа відбулася восени 2018 року, і тренд тільки набирає популярності, на наступний рік ми прогнозуємо продовження росту попиту.
Навіть найменші зміни в шкільній програмі або програмі ЗНО можуть вплинути на появу ситуативного сезонного трафіку, а наше завдання — виявити й закрити потребу цільової аудиторії.
Сезонний попит
У проекту Naurok яскраво виражений сезонний попит, який прив’язаний до шкільного календаря. Тому ми склали план опрацювання ключових дат і свят, який допомагає нам актуалізувати й оновити матеріали до початку збільшення пошукового попиту. Суть роботи полягає в тому, щоб виокремити окремі сторінки, які вже користуються попитом у користувачів, і додати більше корисної інформації.
Так як особливістю проекту Naurok є великий масив контенту, створеного користувачами (user generated content), ми оптимізували тільки блоки додаткової інформації, наприклад більш докладно описували призначення матеріалу, його зміст, для якого класу він підходить. У той же час ми максимально розширювали й опрацьовували метадані, за прикладом оптимізації категорій вносили уточнення по типу матеріалу, класу, предмету.
Приклад ТЗ на оптимізацію метаданих часто запитуваних матеріалів:
Таким чином, напередодні заходу ми готові запропонувати користувачеві корисний і якісний контент.
Приклад зростання попиту до Дня соборності України:
Виявлення та оптимізація сторінок з вираженими піками сезонності дозволили нам вивести 74% пріоритетних сезонних запитів у ТОП-3.
Стратегія підвищення впізнаваності бренду і нарощування маси
Побудова посилальної маси, особливо для великого сайту, вимагає величезних зусиль.
Однак, чим якісніший і корисніший ресурс, тим вище шанс отримання якісних зворотних посилань безкоштовно.
До того ж ці посилання будуть розміщені на тематичних майданчиках і навіть приносити реферальний цільовий трафік!
Крок 1. Як отримати посилання безкоштовно
1. Напишіть корисну й експертну статтю, яка стане магнітом посилань на сайт.
Майданчики не будуть безкоштовно розміщувати ваш контент, якщо він відверто рекламний, не розповідає про щось нове й цікаве для читачів.
Порада: поділіться з читачами своєю експертизою: підготуйте лайфхак на популярну тему у вашій ніші, проведіть соціальне дослідження й зберіть статистику, розкрийте суть нововведень у вашій сфері та їхній вплив на цільову аудиторію.
Одним з магнітів посилань для проекту Naurok стала загальна сторінка проведення всеукраїнської олімпіади — https://naurok.com.ua/olimpiada. Вона надає повну й розгорнуту інформацію про проведення інтернет-олімпіади серед школярів. Метою є — спонукати учнів безкоштовно взяти участь, перевірити свої знання й отримати нагороди.
2. Підготуйте прес-реліз
Ми рекомендуємо підготувати текст майбутньої статті самостійно, але не наполягаємо на його повному розміщенні. У такому випадку ви будете впевнені в якості та правдивості написаного матеріалу, а журналісти отримають гарну авторську статтю, на яку немає необхідності витрачати час, відкладаючи поточні завдання.
Приклад з нового прес-релізу Naurok:
3. Складіть список майданчиків
Необхідно зібрати список якомога більшої кількості якісних видань вашої країни або регіону. Для цього ми, як правило, аналізуємо майданчики, які пишуть про конкурентів, також вручну шукаємо майданчики, популярні серед цільової аудиторії проекту.
Для аналізу якості майданчика без використання платних сервісів ви можете використовувати розширення SimilarWeb, що дозволяє відстежити:
- джерела трафіку (краще розглядати сайти, які мають від 50% пошукового трафіку, але це не суворе правило, так як для відомих ресурсів можуть переважати прямі відвідування)
- динаміку трафіку (краще вибирати зростаючі ресурси)
- географію аудиторії (ваша ЦА повинна бути на першому місці)
- час відвідувача на сайті та показник відмов (говорить про корисність ресурсу для аудиторії: якщо читачі заходять на сайт і відразу ж його залишають, значить, вважають сайт нерелевантним їх запитам або заспамленим)
Крім усього іншого, перегляньте майданчик самостійно на кількість реклами, клікбейта, шахрайських матеріалів та інших факторів, які можуть викликати недовіру.
Приклад підбору майданчиків для розміщення прес-релізу Naurok:
4. Розішліть e-mail
Для зібраної бази необхідно відправити листи, які описують, хто ви, чим займаєтеся і що можете запропонувати виданню.
Порада: не варто категорично наполягати на установці зворотного посилання на ваш сайт, інакше вас будуть сприймати як чергового рекламодавця. Навіть просте згадування бренду буде працювати на підвищення впізнаваності.
Якщо ваші листи залишаються без відповіді, не варто засмучуватися, відправте другого листа всім, хто встиг відкрити перше повідомлення, і нагадайте про себе, попросіть надати будь-яку відповідь.
Результати роботи
Процес отримання безкоштовних зворотних посилань займає досить довгий період часу і вимагає постійного контролю з боку відповідального фахівця, але, безумовно, результат таких робіт вартий витраченого часу.
У випадку проекту Naurok ми маємо в своєму розпорядженні власноруч зібрану статистику й експертні рекомендації, які є магнітом посилань на сайт. Прес-релізи містять корисну й цікаву інформацію для читачів, тому багато інформаційних ресурсів погодилися розмістити дані про статистику з посиланням на першоджерело на своїх сайтах.
Наприклад:
- «Вероніка та Софія» – найрозумніші імена Тернопільщини | Новини Тернополя — популярне ЗМІ Тернополя
- Школярі Херсонщини мають гарні результати в діджитал-олімпіаді «На Урок» — офіційний сайт ОДА Херсона
У цьому році ми продовжуємо працювати над підвищенням впізнаваності й цитованості бренду і отримуємо до 10 згадок у ЗМІ на день:
Статті в популярних і трастових інформаційних агентствах також впливають на збільшення брендового трафіку.
Наприклад, брендові заходи на сайт у порівнянні збільшилися на 119% порівняно з минулим роком — з 141 тисячі до 309 тисяч кліків:
Крок 2. Просування в ТОП за комерційними запитами
Крім нарощування безкоштовної посилальної маси, перед нами стояла задача вивести пріоритетні категорії сайту в ТОП видачі.
При безкоштовному розміщенні ми не можемо контролювати або наполягати на тому, щоб вказувати конкретну сторінку. Тому, щоб прокачати важливі для нас запити, ми вели проактивну роботу, зв’язувалися з веб-майстрами і домовлялися про розміщення.
Це дозволило нам просувати основні трафікові та комерційні сторінки в ТОП.
Результати нарощування посилальної маси
У підсумку з початку співпраці за підтримки команди з боку клієнта ми збільшили кількість посилань у 2 рази — до 2 200 доменів, комбінуючи дві стратегії.
Результати просування за 6 місяців роботи
З початку співпраці збільшили органічний трафік на 177% в порівнянні з минулим роком:
При цьому досягли рекордних 5 500 000 користувачів на місяць з органічного каналу:
Завдяки складанню ефективної стратегії та постійному фокусуванні на пошуку нових можливостей ми допомагаємо бізнесу зростати й масштабуватися.
Проект досяг показника 33 000 реєстрацій на місяць, що говорить про залучення та зацікавленість користувачів у запропонованому інформаційному продукті:
Усвідомлення глибокої соціальної відповідальності дозволило порталу Naurok стати щоденним помічником для тисяч вчителів, учнів та батьків України. А ми продовжуємо партнерство з бізнесом, розробляючи шляхи досягнення нових висот.
Якщо ви шукаєте нові точки просування для великого сайту — зв’яжіться з нами для отримання консультації.