За 12 місяців спільної роботи ми досягли абсолютного лідерства в ніші онлайн-освіти і збільшили відвідуваність сайту більш ніж у 2 рази до 5,5 мільйонів користувачів на місяць.
«На Урок» — це найбільший український освітній онлайн-портал для вчителів та учнів. Місія проекту — вивести сучасний освітній процес на якісно новий рівень і допомогти вчителям відчути власну значимість, адже кожен педагог в рамках проекту може публікувати власні професійні напрацювання або використовувати напрацювання колег.
Звернулися до Livepage через їх експертизу в просуванні великих проектів, співпрацею більш ніж задоволені. Постійний деталізований потік аргументованих задач допомагає економити час і робити максимум корисних дій для досягнення гарних результатів у пошуковій видачі.
Погодьтеся, що відсутність ідей і стратегії від маркетинг-підрядників — це найбільший біль власників великих сайтів.
Як вибрати, кому довірити розвиток за умови, щоб подальший ріст не з’їв весь прибуток?
Наша команда завжди намагається досягти балансу між ефективністю і вартістю впроваджень при розробці маркетингових стратегій.
Саме про реалізацію стратегії збільшення трафіку для великого освітнього порталу Naurok.com.ua і написаний цей кейс.
Трафік виріс у 2 рази до 5 500 000 відвідувачів на місяць за 6 місяців.
На момент публікації кейса на сайті щохвилини перебуває більше 8 000 користувачів:
Читайте далі і дізнавайтеся про деталі збільшення трафіку багатосторінкового освітнього порталу.
Naurok.com.ua — проект в освітній сфері України, спрямований на покращення комунікації між учителем і учнем.
Монетизація проекту: платні курси підвищення кваліфікації, вебінари, конференції, навчальні проекти.
Мета клієнта: досягти абсолютного лідерства в освітній ніші України та збільшити кількість органічного трафіку в 2 рази за 6 місяців (до 5 000 000 відвідувачів на місяць з органічного каналу).
На початку співпраці з освітнім проектом Naurok.com.ua ми зробили детальний аналіз ніші і оцінили поточний стан бізнесу.
За багатьма цільовими запитами сайт ранжувався на першій сторінці видачі і вже був одним із сильних гравців, отримуючи більше мільйона відвідувачів на місяць.
Для великого проекту точкове створення та оптимізація сторінок майже не приносять видимого результату і не окуповують витрат на реалізацію.
Більше того, точкові дії неефективні в довгостроковій перспективі й призводять до відставання від конкурентів.
Тому ми використовували одночасно глобальні впровадження в масштабах сотень сторінок і фокусувалися на окремих сторінках або навіть запитах з високим пріоритетом.
Це дозволило досягти збільшення трафіку менш ніж за 6 місяців до 5,5 млн відвідувачів.
Читайте далі докладно про наші дії.
Паралельно з аналізом конкурентів і ніші ми виявили критичні помилки, які були випущені з поля зору раніше.
Вивчення технічної складової показало: як і в багатьох масштабних проектів, є проблеми з індексацією сторінок: сайт щодня доповнювався сотнями нових матеріалів, які не потрапляли в пошук.
Причина полягала в тому, що Google розцінював сторінки як низькоякісні або дублюючі одна одну.
Глобальне впровадження шаблонів унікальних метаданих для сторінок дозволило поліпшити індексацію і ранжування існуючих сторінок і перейти до наступного етапу робіт.
При підготовці шаблонів метаданих ми постаралися впровадити максимальну кількість змінних, які б допомагали користувачам знайти дійсно потрібний матеріал і зацікавитися ресурсом. Серед них:
Таким чином, ми не тільки додали в метадані ключові слова, а й зробили зовнішній вигляд сніпета сайту максимально зрозумілим, повним і привабливим для аудиторії.
Результат
В результаті в сезон підвищення пошукового попиту (вересень-грудень) наші дії призвели до збільшення CTR, кількість кліків на сайт збільшилася на 290% в порівнянні з минулим роком (в період сезонного підвищення відвідуваності):
Для будь-якого бізнесу незалежно від ніші важливо регулярно проводити порівняльні аналізи конкурентів. Це допомагає знайти нові ідеї, зрозуміти, де ви втрачаєте свою аудиторію, і мотивує на просування вперед.
Вивчення конкурентів не повинно грунтуватися на сліпому копіюванні, для розвитку важливо виокремити ті можливості, які принесуть максимальний результат при мінімальних витратах.
Порівняння кількості ключових фраз між трьома конкурентами:
В результаті аналізу ми дійшли висновку, що для досягнення рівня конкурентів і в подальшому — лідерства в галузі, необхідно:
Один з найбільш значущих інсайтів аналізу конкурентів — виявлення сторінок, які можуть залучити багато безкоштовного трафіку та яких ще немає на сайті.
За рахунок аналізу точок росту можна за 1-2 місяці збільшити пошуковий трафік і окупити витрати на маркетинг.
Для Наурок нові сторінки групували за такими ознаками:
Приклад додавання нового меню на сторінку категорії:
Результат реалізації на порталі Naurok.com.ua:
Ми проаналізували, що людям необхідні конкретні типи матеріалів, і зрозуміли, що можемо створити такі види сторінок з існуючого на сайті контенту:
Низька конкуренція запитів і висока якість контенту на створюваних сторінках дозволили вивести сторінки комбінацій фільтрів у ТОП видачі без додаткової оптимізації та витрат.
Одна створена сторінка в період сезонності приносить до 3000 відвідувачів на місяць. Ми запропонували впровадження, яке допомогло одночасно створити понад 150 подібних сторінок.
Таким чином, ми знайшли одне універсальне рішення, яке спрацювало для всього сайту в цілому.
Одне впровадження допомогло упорядкувати десятки тисяч сторінок окремих матеріалів і полегшити пошук потрібної інформації для користувачів.
Важливо! Будь-яке впровадження перш за все має бути направлено на поліпшення користувацького досвіду. Цінуйте свою аудиторію і вдосконалюйтеся для неї, а не для пошукових систем.
У масштабах сайту, який щодня наповнюється корисними, експертними та якісними матеріалами від користувачів, створювати окремі SEO-сторінки немає сенсу.
Тому при створенні стратегічного плану ми вирішили продовжувати метод глобальних, масових впроваджень. Лідерства у ніші можна досягти тільки кращою і ексклюзивною інформацією, тому ми взялися за аналіз трендів, які зароджуються.
Прогнозування тренду — одна з найскладніших і експериментальних технік онлайн-маркетингу. Ситуація може змінитися в останній момент, і результати робіт виявляться марною тратою маркетингового бюджету.
Роботи з оптимізації трендів проходять у повному симбіозі команди Livepage і маркетингового відділу клієнта. Нам важливо отримувати найновітніші інсайти від фахівців у ніші та випускати матеріали першими.
Ми завжди намагаємося не просто видати технічні рекомендації, а пояснити необхідність і користь від їх впроваджень. Таким чином, команда клієнта вчиться помічати додаткові можливості й працювати над їх впровадженнями паралельно з нами.
Один з яскравих прикладів — зародження і розвиток тренду для Нової Української Школи.
Освітня реформа відбулася восени 2018 року, і тренд тільки набирає популярності, на наступний рік ми прогнозуємо продовження росту попиту.
Навіть найменші зміни в шкільній програмі або програмі ЗНО можуть вплинути на появу ситуативного сезонного трафіку, а наше завдання — виявити й закрити потребу цільової аудиторії.
У проекту Naurok яскраво виражений сезонний попит, який прив’язаний до шкільного календаря. Тому ми склали план опрацювання ключових дат і свят, який допомагає нам актуалізувати й оновити матеріали до початку збільшення пошукового попиту. Суть роботи полягає в тому, щоб виокремити окремі сторінки, які вже користуються попитом у користувачів, і додати більше корисної інформації.
Так як особливістю проекту Naurok є великий масив контенту, створеного користувачами (user generated content), ми оптимізували тільки блоки додаткової інформації, наприклад більш докладно описували призначення матеріалу, його зміст, для якого класу він підходить. У той же час ми максимально розширювали й опрацьовували метадані, за прикладом оптимізації категорій вносили уточнення по типу матеріалу, класу, предмету.
Приклад ТЗ на оптимізацію метаданих часто запитуваних матеріалів:
Таким чином, напередодні заходу ми готові запропонувати користувачеві корисний і якісний контент.
Приклад зростання попиту до Дня соборності України:
Виявлення та оптимізація сторінок з вираженими піками сезонності дозволили нам вивести 74% пріоритетних сезонних запитів у ТОП-3.
Побудова посилальної маси, особливо для великого сайту, вимагає величезних зусиль.
Однак, чим якісніший і корисніший ресурс, тим вище шанс отримання якісних зворотних посилань безкоштовно.
До того ж ці посилання будуть розміщені на тематичних майданчиках і навіть приносити реферальний цільовий трафік!
Майданчики не будуть безкоштовно розміщувати ваш контент, якщо він відверто рекламний, не розповідає про щось нове й цікаве для читачів.
Порада: поділіться з читачами своєю експертизою: підготуйте лайфхак на популярну тему у вашій ніші, проведіть соціальне дослідження й зберіть статистику, розкрийте суть нововведень у вашій сфері та їхній вплив на цільову аудиторію.
Одним з магнітів посилань для проекту Naurok стала загальна сторінка проведення всеукраїнської олімпіади — https://naurok.com.ua/olimpiada. Вона надає повну й розгорнуту інформацію про проведення інтернет-олімпіади серед школярів. Метою є — спонукати учнів безкоштовно взяти участь, перевірити свої знання й отримати нагороди.
Ми рекомендуємо підготувати текст майбутньої статті самостійно, але не наполягаємо на його повному розміщенні. У такому випадку ви будете впевнені в якості та правдивості написаного матеріалу, а журналісти отримають гарну авторську статтю, на яку немає необхідності витрачати час, відкладаючи поточні завдання.
Приклад з нового прес-релізу Naurok:
Необхідно зібрати список якомога більшої кількості якісних видань вашої країни або регіону. Для цього ми, як правило, аналізуємо майданчики, які пишуть про конкурентів, також вручну шукаємо майданчики, популярні серед цільової аудиторії проекту.
Для аналізу якості майданчика без використання платних сервісів ви можете використовувати розширення SimilarWeb, що дозволяє відстежити:
Крім усього іншого, перегляньте майданчик самостійно на кількість реклами, клікбейта, шахрайських матеріалів та інших факторів, які можуть викликати недовіру.
Приклад підбору майданчиків для розміщення прес-релізу Naurok:
Для зібраної бази необхідно відправити листи, які описують, хто ви, чим займаєтеся і що можете запропонувати виданню.
Порада: не варто категорично наполягати на установці зворотного посилання на ваш сайт, інакше вас будуть сприймати як чергового рекламодавця. Навіть просте згадування бренду буде працювати на підвищення впізнаваності.
Якщо ваші листи залишаються без відповіді, не варто засмучуватися, відправте другого листа всім, хто встиг відкрити перше повідомлення, і нагадайте про себе, попросіть надати будь-яку відповідь.
Результати роботи
Процес отримання безкоштовних зворотних посилань займає досить довгий період часу і вимагає постійного контролю з боку відповідального фахівця, але, безумовно, результат таких робіт вартий витраченого часу.
У випадку проекту Naurok ми маємо в своєму розпорядженні власноруч зібрану статистику й експертні рекомендації, які є магнітом посилань на сайт. Прес-релізи містять корисну й цікаву інформацію для читачів, тому багато інформаційних ресурсів погодилися розмістити дані про статистику з посиланням на першоджерело на своїх сайтах.
Наприклад:
У цьому році ми продовжуємо працювати над підвищенням впізнаваності й цитованості бренду і отримуємо до 10 згадок у ЗМІ на день:
Статті в популярних і трастових інформаційних агентствах також впливають на збільшення брендового трафіку.
Наприклад, брендові заходи на сайт у порівнянні збільшилися на 119% порівняно з минулим роком — з 141 тисячі до 309 тисяч кліків:
Крім нарощування безкоштовної посилальної маси, перед нами стояла задача вивести пріоритетні категорії сайту в ТОП видачі.
При безкоштовному розміщенні ми не можемо контролювати або наполягати на тому, щоб вказувати конкретну сторінку. Тому, щоб прокачати важливі для нас запити, ми вели проактивну роботу, зв’язувалися з веб-майстрами і домовлялися про розміщення.
Це дозволило нам просувати основні трафікові та комерційні сторінки в ТОП.
Результати нарощування посилальної маси
У підсумку з початку співпраці за підтримки команди з боку клієнта ми збільшили кількість посилань у 2 рази — до 2 200 доменів, комбінуючи дві стратегії.
З початку співпраці збільшили органічний трафік на 177% в порівнянні з минулим роком:
При цьому досягли рекордних 5 500 000 користувачів на місяць з органічного каналу:
Завдяки складанню ефективної стратегії та постійному фокусуванні на пошуку нових можливостей ми допомагаємо бізнесу зростати й масштабуватися.
Проект досяг показника 33 000 реєстрацій на місяць, що говорить про залучення та зацікавленість користувачів у запропонованому інформаційному продукті:
Усвідомлення глибокої соціальної відповідальності дозволило порталу Naurok стати щоденним помічником для тисяч вчителів, учнів та батьків України. А ми продовжуємо партнерство з бізнесом, розробляючи шляхи досягнення нових висот.
Якщо ви шукаєте нові точки просування для великого сайту — зв’яжіться з нами для отримання консультації.