Як використовувати негативні ключові слова в пошукових кампаніях
У цій статті ми розглянемо, що таке негативні ключові слова, чому вони важливі для ваших рекламних кампаній у Google Ads, як їх знаходити та використовувати, а також надамо корисні поради щодо уникнення нерелевантних кліків. Ви дізнаєтесь, як оптимізувати свої рекламні кампанії та посилити їхню ефективність.
Використання негативних ключових слів може значно покращити ваші показники, зменшити витрати та підвищити релевантність ваших оголошень. Як саме? Розповідаємо детальніше.
Роль ключових мінус-слів у PPC-кампаніях
Негативні ключові слова – це терміни або фрази, які ви навмисно виключаєте з показів ваших оголошень, щоб запобігти їхній появі в нерелевантних пошуках. Коли пошуковий запит користувача містить негативні ключові слова, ваше оголошення не буде показано.
Ефективна робота з пошуковими кампаніями передбачає постійне розширення ключових слів і одночасне вдосконалення наявних, щоб максимізувати релевантність і окупність реклами. Використання правильно підібраних негативних ключових слів – це додаткова можливість для оптимізації ваших результатів, котра дає вам впевненість, що запущена реклама охоплює лише цільову аудиторію.
Стандартні ключові слова повідомляють системі Google, у яких пошукових запитах ви хочете з’являтися. Натомість негативні ключові слова дають змогу зрозуміти Google, за якими пошуковими запитами ви не бажаєте транслювати власну рекламу. Негативні ключові слова дають вам більше контролю над розміщенням ваших оголошень, оскільки вони надсилають Google чіткі вказівки не показувати їх в нерелевантних запитах.
Наприклад, якщо ви пропонуєте послуги з виготовлення дверних замків, то доцільно буде додати мінус-слова «замки України», «замки Львівщини» тощо (інформація з довідки Google).
Негативні ключові слова можна призначати на рівні акаунта, кампанії або групи оголошень, і вони бувають різних типів: широкі, фразові та точні. Розуміння того, як працюють ці типи відповідності, є вкрай важливим, якщо ви хочете отримати максимум від їхнього використання.
Чому негативні ключові слова важливі для кампаній Google Ads
Заощадження рекламного бюджету
Використовуючи негативні ключові слова, ви зменшуєте кількість нерелевантного трафіку і не платите за нього. Адже ваша реклама не буде показуватися користувачам, які не зацікавлені у ваших товарах чи послугах.
Підвищення показника якості оголошень
Застосування негативних ключових слів допоможе зробити вашу рекламу більш релевантною до цільових сторінок і, як наслідок, підвищить показник якості оголошення. Завдяки цьому ви зможете отримати вищі позиції в пошуковій видачі та меншу вартість кліку.
Підвищення CTR
Якщо ваші оголошення не показуються за нерелевантними запитами, то ви автоматично зменшуєте кількість їхніх показів незацікавленим користувачам. Звідси результат – відсоток людей, які натискають на ваші оголошення, збільшується, показник клікабельності зростає.
Підвищення кількості конверсій
Негативні ключові слова допоможуть не показувати ваші оголошення за певними запитами, які не будуть конвертуватись. Наприклад, за назвами конкурентів або за тими, що передають повну відсутність комерційних намірів.
«Зачистка» трафіку
Ви можете використовувати негативні ключі на рівні кампанії, аби отримувати трафік необхідного типу. До прикладу, прибирати брендові запити з усіх пошукових кампаній, окрім безпосередньо брендової. Або ж, у разі використання динамічної пошукової кампанії, вилучати вже наявні в інших кампаніях запити для того, щоб зосередитись лише на пошуку нових ключових слів.
Які існують типи відповідності ключових мінус-слів
Коли ви додаєте негативне ключове слово до кампанії, вам потрібно вибрати його тип відповідності. У такий спосіб ви визначите коло запитів, що будуть виключені. Так само як і у звичайних ключових слів, тут є кілька типів відповідності на вибір: широкий, фразовий і точний. Працюють вони трохи інакше, ніж звичайні ключі. Розберімось у цьому детальніше.
Широка відповідність негативного ключового слова
Цей тип відповідності встановлюється за замовчуванням для мінус-слів. Якщо використовувати негативні ключові слова із широким типом відповідності, ваші оголошення не відобразяться за пошуковим запитом, який містить усі вказані слова в будь-якому порядку. Але якщо в запиті є кілька слів з вказаних, а не всі, то показ оголошення відбудеться.
Приклади з довідки Google: мінус-слово із широкою відповідністю «взуття для бігу».
Фразовий тип відповідності мінус-слів
Фразовий тип відповідності дає змогу не показувати оголошення за пошуковими запитами з конкретними ключовими словами в певному порядку. Навіть за наявності в пошуковому запиті інших додаткових слів, оголошення не відображатиметься, доки він містить усі зазначені ключові слова у вказаній вами послідовності. Також, якщо якесь слово в пошуковому запиті включає додаткові символи, то оголошення показуватиметься. На заваді не стане той факт, що в такому пошуковому запиті є решта ключових слів у вказаному порядку.
Приклад: мінус-слово з фразовою відповідністю «взуття для бігу».
Точний тип відповідности негативного ключового слова
У випадку використання точного типу відповідності мінус-слова ваше оголошення не буде показано, якщо пошуковий запит точно відповідає ключовим словам у тому ж порядку – без додаткових слів або символів. Коли ж у пошуковому запиті є ключові слова і якісь додаткові слова, то оголошення відобразиться.
Приклад: мінус-слово з точною відповідністю «взуття для бігу».
Де шукати негативні ключі для ваших кампаній
Отже, де знайти ці ключові слова, котрі потребують виключення з кампаній? Для цього, окрім загальнодоступних методів, є сервіси, що допомагають у пошуку таких слів, але за окрему плату. Ми пропонуємо розглянути методи, якими ви можете скористатися без додаткових витрат.
Використання звіту пошукових термінів
Пошукові запити, які ініціюють покази ваших оголошень, можна знайти у звіті пошукових запитів через кабінет Google Ads. Аналізуйте ці запити регулярно, аби виявити ті, які не призводять до конверсій або є нерелевантними для вашого бізнесу.
Що потрібно зробити:
- Перейдіть до Google Ads.
- Відкрийте вкладку Insights and Reports-Auction insights.
- Виберіть Search terms.
- Проаналізуйте список запитів і виявіть нерелевантні.
Пошукова видача
Аналіз пошукової видачі може допомогти знайти мінус-слова. Дивіться, які результати з’являються під час введення ваших ключових слів, і визначте, які запити можуть бути нерелевантними для вашої реклами.
Як це зробити:
- Виконайте пошук за своїми ключовими словами в Google.
- Перегляньте результати та знайдіть нерелевантні ключі.
Google Keyword Planner
Google Keyword Planner є чудовим інструментом для знаходження як цільових, так і негативних ключових слів. Ви можете використовувати його для виявлення термінів, які не відповідають вашій цільовій аудиторії чи меті кампанії.
Виконайте такі дії:
- Перейдіть до Tools – Planning – Keyword Planner.
- Введіть ваші основні ключові слова.
- Проаналізуйте пропозиції ключових слів і знайдіть ті, які є нерелевантними.
- Також у вкладці Refine keywords ви можете знайти багато корисної інформації, відносно яких запитів будуть показуватися ваші оголошення у випадку налаштованих ключів. Це так само допоможе розширити ваш список мінусів.
Кастомні загальні списки
Кастомні списки із загальними негативними словами теж можуть бути корисними. Включіть до них обовʼязково питання та інформаційні запити. Наприклад:
- Питання: «коли», «де», «чому», «що», «хто».
- Інформаційні запити: «новини», «фото», «зображення», «оновлення», «безплатно».
Додавання цих загальних термінів до вашого списку мінус-слів допоможе уникнути показу ваших оголошень за запитами, які, скоріш за все, не приведуть до конверсій.
Як додавати мінус-слова до пошукових кампаній
Після того як ви визначилися з негативними ключовими словами для ваших кампаній, настав час додати їх до акаунту Google Ads. Ось кілька способів як це можна зробити.
Завантаження мінус-слів списком
Якщо ви маєте готовий перелік з мінус-словами, котрі підійдуть загалом всій кампанії чи акаунту, то ви можете завантажити всі слова одразу. Головне тут проставити для кожного слова необхідний тип відповідності, інакше за замовчуванням буде використано широкий.
1. В акаунті Google Ads заходьте в меню Tools зліва. Вам необхідно вибрати пункт Shared library – Exclusion lists.
2. Далі, натиснувши на «+», ви можете завантажити Negative keyword list.
3. Тут ви додаєте по одному в рядочок мінус-слова, з встановленим типом відповідності та зберігаєте.
Таким способом ви створите список, котрий зможете додавати до різних кампаній. Надалі, коли ви будете додавати нові слова до нього, вони автоматично будуть застосовані до кожної кампанії, з якою повʼязаний цей список. Але якщо ви не додасте до списку жодних кампаній, то він не буде працювати.
Додавання мінус-слів безпосередньо до кампаній
Якщо вам потрібно додати мінус-слова до конкретних кампаній або груп оголошень, то зручніше це зробити через меню Campaings. Заходимо у нього та обираємо у вкладці Audiences, keywords and content пункт Search keywords.
На сторінці, що відкрилася, обирайте вкладку Negative search keywords. Тут ви можете додати необхідні мінус-слова до певних кампаній чи груп оголошень. Або ж додати до груп кампаній чи груп раніше завантажені списки (пункт Use negative keyword list).
Додавання виключених прямо зі звіту пошукових запитів
Ще один спосіб додавання мінус-слів добре підходить для рутинного використання – адже ви можете додавати їх прямісінько зі звіту про пошукові запити. Показуємо, як це зробити.
Заходите в меню Campaings на вкладку Search terms.
Тут обираєте необхідну кампанію, групу оголошень чи всі кампанії загалом.
Далі обираєте ті пошукові запити, які нерелевантні для вас та виключаєте їх за допомогою кнопки Add as negative keyword. Залежно від того, на рівні кампанії чи групи оголошень ви переглядаєте пошукові запити, на відповідні рівні будуть додані мінус-слова.
Поради як уникнути нерелевантних кліків
Додайте ключові слова у різних варіантах написання
Таким чином ви ще більше конкретизуєте ваші мінус-слова і зможете уникнути показу оголошень з іншою формою. Варто використовувати однину, множину, синоніми, а також варіанти з орфографічними помилками. Мінус-слова не блокують показ реклами за близькими варіантами тощо. Саме тому важливо додавати всі інші варіанти написання вручну.
Наприклад, якщо виключити таке мінус-слово із широкою відповідністю, як «квіти», то за пошуковим запитом «червоні квіти» оголошення не показуватимуться, а за запитом «червона квітка» – так (інформація з довідки Google).
Не використовуйте різні символи під час створення мінус-слів
Важливо зазначити, що Google майже не розпізнає символи. Тому, наприклад, прописувати апостроф у ваших мінус-словах не потрібно. Також не має значення і регістр літер – велика, маленька – пошуку все одно.
Експериментуйте з різними типами відповідності
Не варто зупинятися лише на одному типі відповідності мінус-слів. Комбінуйте різні. Це надасть вам набагато більше можливостей контролю запитів, за якими можуть показуватися ваші оголошення.
Прибирайте ключові слова з низькою ефективністю
Слідкуйте за своїми звітами «Пошукові терміни» і шукайте ключові слова, які коштують вам більше певної суми або накопичили велику кількість кліків, але не принесли достатньо конверсій. Ви можете додати їх до мінус-слів, аби покращити ці показники. Щоб автоматизувати такий процес, ви можете створити конкретні критерії виключення. Реалізація цієї тактики також дає змогу перерозподілити бюджет всередині кампанії на більш ефективні ключі.
Регулярно аналізуйте отримані пошукові терміни
Постійно опрацьовуйте звіти за пошуковими термінами та дані про конверсійність тих чи інших ключів, аби знаходити вчасно нові мінус-слова та оцінювати ефективність наявних. Регулярне оновлення списків негативних ключових слів підтримує їхню актуальність та релевантність щодо цілей ваших кампаній.
Висновки
Отже, ми розглянули важливість та методи використання негативних ключових слів для оптимізації пошукових рекламних кампаній у Google Ads. Негативні ключові слова є потужним інструментом, що допомагає уникнути нерелевантних показів оголошень, тим самим знижуючи витрати на рекламу і підвищуючи її ефективність. Використання правильно підібраних негативних ключових слів дає змогу не тільки економити бюджет, але й забезпечує більш точний таргетинг на цільову аудиторію, що, своєю чергою, підвищує показники клікабельності (CTR) та конверсій.
Ми ознайомили вас з різними типами відповідності негативних ключових слів, такими як широкі, фразові та точні, і розібралися, як кожен з них впливає на показ оголошень. Поділилися з вами методами пошуку негативних ключових слів, а саме: аналіз звіту пошукових запитів, використання пошукової видачі, інструментів Google Keyword Planner та кастомних списків негативних слів.
Використовуючи надану інформацію під час налаштування кампаній, ви зможете більш ефективно керувати ними, досягаючи кращих результатів. Регулярний аналіз і оновлення списків негативних ключових слів допоможуть підтримувати їхню актуальність і релевантність, забезпечуючи постійне покращення показників ваших рекламних оголошень. Це дозволить вам не лише оптимізувати витрати, але й значно підвищити рентабельність інвестицій в рекламу, що є ключовим фактором успіху бізнесу. А за додатковими консультаціями та допомогою у веденні ваших рекламних кампаній ви можете сміливо звертатися до спеціалістів РРС Livepage. Перегляньте наші успішні кейси та дайте змогу вашому бізнесу стати одним із них.