Піддомен або підпапка: чи шкодять піддомени SEO?
Суперечки щодо того, що краще — піддомени чи підпапки — точаться у професійній SEO-спільноті вже дуже багато років. Існує безліч думок щодо того, як Google їх ранжує: хтось каже, що пошукова система більше полюбляє піддомени, а хтось — підпапки.
Вибір між ними зазвичай постає, коли, наприклад, зʼявляється необхідність створення блогу для e-commerce, нових мовних версій сайту або розвитку локальних проєктів.
У нашій статті ми спробуємо розвіяти міфи щодо піддоменів та підпапок, зрозуміємо, чому Google віддає перевагу, а також подивимось на реальні кейси з нашої практики.
Що таке підпапка?
Підпапка — це спосіб організації ієрархії сайту шляхом додавання теки. Підпапка — це, по суті, будь-яка категорія, що розміщується в УРЛ сайту через слеш “/”.До прикладу, коли ви заходите у блог нашого сайту, ви потрапляєте у підпапку /blog: https://livepage.ua/blog/.
Кожний наступний розділ додаватиме нову підпапку до УРЛ, тим самим додаючи нові рівні вкладеності та погіршуючи індексацію посилання (як відомо, чим більше рівнів вкладеності має посилання, тим менше шансів на те, що Googlebot знайде його та проіндексує).
Переваги використання підпапок
Підпапки — безумовно, дуже зручний спосіб розміщення контенту на сайті. Але, крім цього, він має значну перевагу над піддоменом. Підпапки сприймаються Google як частина основного сайту.
Зручність в управлінні
Обслуговування та управління сайту з підпапками на практиці набагато легше, ніж управління декількома різними ресурсами.
Побудова ієрархії
Правильно побудовані URL з підпапками набагато краще сприймаються пошуковими системами та користувачами, вони краще розуміють звʼязки між категоріями та підкатегоріями. Наприклад, коли користувач клікає на категорію блогу, він переходить за таким URL: https://site.com/blog. Після цього він натискає на статтю та спускається на рівень глибше: https://site.com/blog/article. Завдяки зрозумілій структурі URL користувач розуміє, де він знаходиться та як він потрапив саме у це місце.
Звичайно, це працює тільки тоді, коли структура посилання справді є зрозумілою. Якщо ми додамо до посилання багато підпапок, з кожним рівнем вкладеності воно буде все більш і більш заплутаним для користувача. Наприклад, як у цьому варіанті: https://site.com/0001/blog/30582/article, де 0001 — це номер категорії в адмінці сайту, а 30582 — порядковий номер статті. Іноді поява таких URL — це особливість неякісно зробленої самописної CMS-системи.
Правильний розподіл внутрішньої ваги
Коли всі категорії сайту розміщені на підпапках, вони звʼязуються між собою за рахунок ручного та автоматичного перелінкування. Так, наявність на сайті хлібних крихт допомагає передати вагу з усіх “нижніх” сторінок на “верхні”, більш важливі. Це рівномірно розподіляє посилальну вагу між усіма сторінками, покращуючи їхню індексацію та ранжування.
Правильний розподіл посилальної ваги від зовнішніх посилань
Коли ви будуєте зовнішній посилальний профіль на сайті, вага та трастовість усіх отриманих посилань впливають на весь сайт у цілому, а не тільки на окрему підпапку, як це відбувається в ситуації з субдоменом.
Покращення ПФ
Через те, що вся інформація сконцентрована на одному домені, користувачі не переходять за його межі, тим самим збільшуючи час перебування і глибину перегляду.
Що таке піддомен?
Піддомен, або підкаталог — це префікс, який ставиться до назви домену і дозволяє створювати окремі сайти в межах основного.Знову повернемося до прикладу з нашим блогом. Якби блог Livepage знаходився на окремому піддомені, то УРЛ виглядав би таким чином: https://blog.livepage.ua/.
Префікс, який додається до домену, завжди ставиться перед ним.
Переваги використання піддоменів
Піддомени часто використовуються, коли на сайті є багато контенту, який складно менеджерити в одному місці або коли запускаються різноманітні кампанії/інтеграції з іншими бізнесами, які необхідно відділити від основного сайту.
Для філіалів компаній
Для сайтів філіалів однієї компанії у різних країнах у рамках однієї мовної версії\різних мовних версій піддомени дають можливість:
- використовувати різні контакти;
- додавати іншу команду;
- робити акцент на різних товарах та послугах;
- додавати різну документацію (pdf-файли з комерційними пропозиціями, презентаціями товарів тощо).
Для брендів
Коли компанія випускає декілька брендів, піддомени дають можливість запровадити різне:
- позиціювання;
- колірну гаму;
- цінову політику.
А також зробити акцент на іншій цільовій аудиторії.
Для додаткових розділів
Піддомени можна використовувати для підключення до основного сайту та бізнесу додаткових послуг або інформаційних розділів, наприклад, коли до інтернет-магазину прикручують форум для покупців або коли до сайту бізнесу IT-розробки прикручують форум для розробників. Блог з інформаційним контентом та статтями небажано виносити на піддомен.
Піддомен або підпапка: у чому різниця?
Основні відмінності піддомена від підпапки полягають у:
- ієрархічній структурі;
- побудові URL;
- індексації;
- ранжуванні.
Ієрархічна структура
Якщо створення підпапок — це, по суті, вертикальна ієрархія, то піддомени мають горизонтальну ієрархію.
Структура підпапки
Структура піддомена
Структура URL
Підпапки розміщуються після домену:
https://site.com/subdirectory/
Тоді як піддомени завжди додаються перед ним:
https://subdomain.site.com/
Індексація
Кожен рівень вкладеності, або depth level, погіршує індексацію URL. Чим більше підпапок буде в посиланні, тим менше цінності кожен новий рівень матиме для Google. Нормальним вважається третій рівень вкладеності. Всі підпапки, які йтимуть після нього, індексуватимуться гірше.
Плюс менша ймовірність, що краулер взагалі дійде до нього.
Ранжування
Головна різниця між піддоменом та підпапкою у тому, що коли ви створюєте піддомен, ви буквально отримуєте окремий сайт із новою тематичністю та авторитетністю. Так, саме так це виглядає в очах Google.
Коли ви створюєте новий сайт, вам необхідно з нуля працювати над тематичністю, а також отриманням авторитетності, експертності та довіри з боку пошукових систем.
З підпапками все набагато легше, адже ви, по суті, просто робите папку в межах наявного сайту, де розміщуєте категорію. Тим самим категорія отримує весь арсенал вже зароблених раніше бенефітів (за рахунок контенту та посилань), що допомагає їй краще ранжуватися.
Піддомен або підпапка: що вибрати?
Як піддомен, так і підпапка мають як переваги, так і недоліки. Звичайно, що Google дозволяє вибрати будь-який із цих варіантів, адже ніяких санкцій за те, що ви розмістите блог у підпапці або піддомені, ви не отримаєте.
Якщо ваш сайт має складну структуру, а додавання нового розділу тільки її ускладнить або не відповідатиме основному продукту/tone of voice бренду, є сенс розглянути використання піддомена.
У всіх інших випадках — створення блогу, додавання нової мови тощо — ми рекомендуємо користуватися підпапками. По-перше, створену категорію буде легше просунути в результатах видачі, по-друге, оптимізація такої категорії позитивно впливатиме на весь сайт у цілому.
Піддомен | Підпапка | |
Покращення ПФ | ❌ | ✅ |
Зручність в управлінні | ❌ | ✅ |
Правильний розподіл внутрішньої посилальної ваги | ❌ | ✅ |
Правильний розподіл зовнішньої посилальної ваги | ❌ | ✅ |
Зрозуміла структура | ✅ | ✅ |
Можливість використання різних дизайнів | ✅ | ❌ |
Акцентування на різній ЦА | ✅ | ❌ |
Піддомен або підпапка: як це працює на практиці?
Наша компанія мала позитивний досвід перенесення блогу клієнта з піддомена на підпапку, який чітко показав, що Google ранжує краще, попри його заяви про те, що обидва ці варіанти є рівними.
У нашого клієнта — великої IT-компанії — блог був розміщений на піддомені, а всі послуги — на основному домені. Для покращення процесу ранжування нами було прийняте рішення — перенести блог на підпапку.
Після 2,5 місяців ми оцінили результати:
Переїзд блогу з піддомена на підпапку значно вплинув на позиції інформаційних статей:
- на 108% збільшилася кількість ключових слів у ТОП-1 органічного пошуку;
- на 79% збільшилася кількість ключових слів у ТОП-3.
З моменту перенесення блогу з піддомена на підпапку на 348 ключових слів збільшилася присутність сторінок нашого клієнта у ТОП-10 пошукової системи Google.
Як бачите, трафік та позиції сайту значно виросли, а це чітко говорить нам про те, що у більшості випадків підпапки — найкращий спосіб розміщення додаткових розділів на сайті.
Підбиваємо підсумки
Підсумовуючи вищесказане, варто сказати, що кожен варіант — як піддомен, так і підпапка — мають право на існування. Рішення щодо того, який з них вибрати, завжди за вами.
Якщо для вас важливе розмежування:
- дизайну,
- цільової аудиторії,
- контактів,
- окремих ресурсів компанії,
Тоді вам варто розглянути використання піддоменів.
Якщо ж для вас важливі:
- зручна структура,
- ПФ,
- правильний розподіл як зовнішньої, так і внутрішньої посилальної маси,
Рекомендуємо звернути увагу на підпапки.
Якщо ви вагаєтеся, яке рішення вибрати саме для вашого бізнесу, зверніться до компанії Livepage. Ми допоможемо вам правильно розробити структуру сайту або перенести вже наявний піддомен на підпапку без втрати трафіку та позицій.