Чому пруфрідинг важливий: 5 причин вичитувати свої публікації
Уміння добре писати – чудова навичка, однак створити справді бездоганну статтю – складне завдання навіть для досвідчених авторів.
Як компанія, яка щодня займається створенням контенту, ми прагнемо щоразу віддавати своїм клієнтам ідеально написаний матеріал. Відтак ми знаємо, як це – намагатись завжди відповідати очікуванням, коли передаємо готову статтю на розгляд.
Ми переконані, що якісний текст потребує як редагування, так і пруфрідингу, перш ніж він потрапить у категорію онлайн-публікацій.
Дізнаймося, що таке пруфрідинг та у чому його відмінність від редагування.
Що таке пруфрідинг?
Коли ви витрачаєте весь день на дослідження, врешті-решт придумуєте ідею, а потім ретельно виводите кожне слово у тексті, намагаючись знайти найбільш влучне формулювання, щоб зацікавити читача, останнє, що ви хочете помітити, це численні помилки, яких ви не позбулися.
Але найбільше засмучує усвідомлення того, що стаття вже опублікована, і ви нічого не можете зробити, щоб її покращити. Ось чому пруфрідинг всього написаного контенту є таким важливим.
Пруфрідинг (або іншими словами вичитка) є важливою частиною створення контенту, яка перевіряє його готовність до публікації. Це процес перевірки на наявність помилок та інших невідповідностей, включаючи додаткове перечитування та виправлення будь-яких неточностей у тексті.
Здебільшого, пруфрідери (або коректори) шукають граматичні, словникові та орфографічні помилки. До того ж вони можуть усунути помилки форматування та пунктуації, які впливають на загальне сприйняття статті.
Підбиваючи підсумок, пруфрідинг – це остання стадія повторного вичитування статті перед її розміщенням на вебсайті, яка допомагає переконатися, що написаний контент не містить недоліків.
Розгляньмо детальніше, у чому ж полягають основні відмінності між редагуванням і пруфрідингом.
Пруфрідинг vs Редагування
Багато людей вважають редагування та пруфрідинг ідентичними процесами, але насправді вони виконують різні функції.
Як зазначалося раніше, пруфрідинг є надзвичайно важливим для створення контенту. Особливо для інтернет-бізнесу, який публікує експертні матеріали для залучення цільової аудиторії. Але чим пруфрідинг відрізняється від редагування?
Основна відмінність між редагуванням і пруфрідингом полягає в тому, що пруфрідери не переписують цілі розділи статті, як це роблять редактори. Завдання пруфрідерів полягає в тому, щоб шукати лише конкретні помилки, наприклад орфографічні чи граматичні, щоб написане було вже повністю підготовлене до публікації.
І навпаки, редактор у процесі роботи над текстом змінює формулювання, щоб покращити читабельність і загальне розуміння написаного. Суть редагування полягає в тому, щоб передати основну ідею статті в найпростішій та найпривабливішій для читача формі.
Загалом, якщо текст потребує структурних змін або деякі частини потрібно переписати, його слід віддати саме на редагування, і лише після цього – на пруфрідинг.
Значення пруфрідера
Пруфрідер – це фахівець, який відповідає за фінальні штрихи у матеріалі. Його завдання полягає в тому, щоб переконатися, що написаний контент повністю готовий до появи на вебсайті. Це означає, що жодні орфографічні чи граматичні помилки не проскочать, коли автор передає статтю для публікації.
Дехто може вважати, що незначні помилки не є великою проблемою, однак навіть базові неточності в пості для соцмереж чи у статті можуть поставити під сумнів правдивість написаного.
Таким чином, переоцінити важливість пруфрідера як важливої частини команди контенту, яка виявляє недоліки в тексті, вкрай складно. Пруфрідер виправляє статтю доти, доки у ній не буде жодної помилки.
Важливо зазначити, що стаття не може вважатися якісно написаною, якщо у ній залишилися помилки, які опинились поза увагою. Натомість грамотно виконаний текст свідчить про те, що компанія піклується про свій продукт настільки, що звертає увагу на всю інформацію, яку публікує. Це формує авторитет компанії в очах читачів і підвищує її вплив.
5 причин, чому слід пруфрідити свої публікації
Якщо ви вважаєте, що пруфрідинг – це даремна трата часу, не поспішайте з висновками. Якщо виконати його справді професійно, це може значно покращити стиль написання ваших публікацій.
Пам’ятайте, що ніхто не може відразу створити статтю без жодної помилки, тому цілком природно, що вичитка є важливим етапом створення контенту, який не можна пропускати. Ось п’ять причин чому.
1. Покращує враження від читання
Це розчаровує, коли ваші читачі зосереджуються на помилках, а не на тому, що ви намагаєтеся донести, чи не так? Щоб уникнути такої незручної ситуації, ви повинні переконатися, що матеріал, опублікований на вашому вебсайті, є бездоганним. Отже, якщо ви хочете, щоб ваша аудиторія отримала приємні враження від читання, пруфрідинг – найкращий варіант для цього.
2. Свідчить про те, що вам не байдуже
Уявіть, що ви докладаєте всіх зусиль, щоб вразити читачів чудовим текстом, який демонструватиме переваги вашого продукту. Але після публікації статті вони помічають лише погану граматику та брак структури. Нікому не хотілося б, щоб аудиторія виявила ці недоліки, і, як наслідок, опинитись у незручному становищі. Щоб не почуватися збентеженим і не виглядати байдужим до потреб свого читача, завжди вичитуйте текст перед тим, як оприлюднити його.
3. Допомагає справити гарне перше враження
Те, як і що ми пишемо, тісно пов’язане з тим, як нас бачать люди. Читачі схильні уявляти нас витонченими та грамотними, якщо текст написаний грамотно. Тому дуже важливо правильно добирати слова та вичитувати текст на наявність помилок перед публікацією на вебсайті. Пам’ятайте, що у вас немає другого шансу справити перше враження.
4. Робить вас помітними
Пруфрідинг написаного матеріалу допомагає вашій компанії виділятись серед інших. Якщо стаття цікава, без помилок і добре структурована, її приємно читати, вона привертає увагу аудиторії та гарантує, що ви та ваші читачі знаходитесь на одній хвилі. Тож, зрештою, всі докладені зусилля точно будуть оцінені.
5. Вказує на вашу надійність
Побудова довіри з вашим читачем є однією з найважливіших речей у створенні контенту. Ваші публікації відображають ваше ставлення до аудиторії, тому, зрозуміло, те, що ви пишете, має бути чесним, чітким і зрозумілим. Жодні помилки не повинні затьмарювати ідею, яку ви намагаєтеся донести, або, що ще гірше, поставити під загрозу вашу компетентність.
Отже, пруфрідинг є невіддільною частиною добре продуманої статті. Коли аудиторія читає матеріали, розміщені на вашому сайті, вона повинна розуміти, що ви маєте на увазі, адже необережне слово чи пропущена кома може суттєво змінити контекст написаного. Тож найкращий і найпростіший спосіб це втілити – ретельно вичитувати контент перед публікацією.