4 поради для створення ефективної SEO контент-стратегії для локального бізнесу
Просування локального бізнесу в пошукових системах має свої особливості, без урахування яких вам ніколи не вдасться зайняти високі позиції у видачі. У цій статті ми поговоримо про те, кому і навіщо необхідне локальне SEO, а також як побудувати ефективну стратегію для контенту в цій ніші.
Що таке локальна SEO контент-стратегія?
Для того щоб краще зрозуміти зміст локальної SEO-стратегії для контенту, давайте спочатку визначимося, що собою представляє загальна SEO контент-стратегія.
SEO контент-стратегія — це road map, який бізнес використовує для того, щоб досягти своїх цілей завдяки контенту на сайті. Найголовніша ціль цієї стратегії — це підвищити кількість трафіку на сайті. Важливо зазначити, що контент-стратегія в SEO включає в себе не тільки блогові статті, а й сервісні сторінки.
Локальна SEO контент-стратегія — це, по суті, та ж сама звичайна SEO контент-стратегія, але спрямована на більш вузьку тематику та має географічну привʼязку.
Якщо ви власник бізнесу, що має фізичне представництво в одному або декількох містах, а ваша цільова аудиторія — це мешканці суто цих міст або округу, ви можете бути впевненими, що локальне SEO — це саме те, що вам потрібно. Ресторани, готелі, адвокати, автосалони та багато других компаній потребують особливої пошукової оптимізації, що буде заточена не тільки під специфіку їхнього бізнесу, а й під певну місцевість.
Якщо ви надаєте юридичні послуги в Чикаго, то вам необхідно просуватися саме під ключові запити, повʼязані з Чикаго, а не намагатися охопити видачу за загальним запитом “legal services”. По-перше, не всі користувачі, які вводять цей запит, шукають юриста саме в Чикаго. По-друге, просунутися за цим запитом буде вкрай важко, адже він занадто загальний, а значить, і конкуренція висока.
Основна перевага локального SEO в тому, що ви отримуєте набагато більше шансів зайняти своє місце в ТОПі завдяки просуванню за більш релевантними запитами. До прикладу, юристів у США може бути декілька сотень тисяч, але тих, хто надає послуги саме у вашому місті, — усього 200 осіб. Погодьтеся, набагато легше конкурувати з двома сотнями людей, ніж з двома сотнями тисяч.
Отже, локальна SEO контент-стратегія дозволяє бізнесу конкурувати тільки з другими локальними бізнесами у своїй ніші та залучати релевантних лідів. Але для того, щоб вона була успішна, необхідно дотримуватися кількох важливих етапів.
Крок 1. Вибір тематики
Вам необхідно визначитися, на яку загальну тему ви хочете створювати контент. Дуже важливо, щоб тематика вашого контенту збігалася з тематикою бізнесу. Тобто, якщо ви надаєте медичні послуги, ваш контент має бути суто медичним. Якщо у вас юридична фірма, ви повинні писати про все, що повʼязано з юриспруденцією. Писати контент на будь-яку тему можуть собі дозволити хіба що сайти з новинами. Якщо ваш сайт до цього не належить — вибирайте тему, що відповідає вашій сфері діяльності.
У локальному бізнесі також важливо памʼятати, що контент має бути актуальним для вашої місцевості.
Крок 2. Вибір тем для статей
Для того, щоб обрати теми, на які ви можете писати, перш за все ми рекомендуємо вам провести аналіз конкурентів. Знайдіть 3-5 конкурентів з якісними блогами і випишіть з них усі теми, на які ви б хотіли написати статті. Теж саме стосується і сервісних сторінок.
Важливо зазначити, що в локальному бізнесі часто блогові статті погано конвертують. Виключення — якщо у вас є багато представництв по всій країні і вам не дуже принципово, з якої саме локації до вас приходитимуть клієнти. Якщо ж у вас маленький бізнес і ви працюєте на території однієї місцевості, основним джерелом лідогенерації для вас будуть сервісні сторінки, що заточені під певну місцевість. Саме тому під час аналізу конкурентів ми також рекомендуємо вам звертати увагу на структуру лендингів (під які послуги у конкурентів є сторінки, на які локації вони націлені). Наприклад, конкуренти можуть мати сторінки послуг під різні райони одного міста, під різні міста або під різні штати. Якщо географія надання послуг у вас збігається, непоганою ідеєю буде створити такі самі сторінки (звичайно, перед цим варто перевірити, чи ці ключі мають хоч якийсь трафік через Ahrefs або будь-який схожий інструмент).
Крок 3. Підбір ключових слів
Цей етап є одним із найважливіших. Дуже важливо правильно підібрати ключові слова для вашої статті. Для цього ви можете скористатися Ahrefs або будь-яким іншим інструментом, який допомагає підібрати ключові слова. Найголовніше, якщо у вас новий сайт, у якого ще немає експертності та довіри з боку пошукових систем, ми не рекомендуємо брати для контент-плану висококонкурентні ключові слова.
Конкурентність ключових слів можна перевірити через Ahrefs у розділі Keywords Explorer. Наприклад, ви хочете написати статтю про середземноморську дієту. Вводимо ключ “mediterranean diet” в Ahrefs і бачимо, що цей ключ приносить багато трафіку, але при цьому має високу конкуренцію, оскільки має показник Keyword Difficulty – 86 (метрика Ahrefs, що показує, наскільки складно просунути сторінку в ТОП за конкретною ключовою фразою).
Для довідки: ключі з показником KD до 30 вважаються найлегшими у просуванні, від 31 до 70 — складними, а від 71 до 100 — дуже складними для просування.
Замість цього складного ключа ми можемо скористатися розділом Matching Terms в Ahrefs і знайти там менш частотний і складний ключ. Наприклад, ми можемо написати про переваги й недоліки середземноморської дієти та обрати для цього ключ pros and cons of mediterranean diet, що має KD – 12.
Крок 4. Складання плану
Для своєї зручності ви можете завести файл у Google Sheets, де будете вносити всі дані, що стосуються контент-плану для вашого сайту. Важливо, щоб цей файл містив такі поля:
- статус сторінки (в написанні, опублікована тощо);
- головний ключ (а також показники Keyword Difficulty та Volume);
- посилання на сторінку конкурента (як приклад);
- пріоритет.
Говорячи про пріоритетність сторінок, окремо хочемо зазначити, що перший пріоритет повинен мати ключі, які можуть конвертувати читача у ліда та не мають високої конкуренції за Ahrefs (як правило, це сервісні сторінки). Конверсійні ключі, що мають високу конкуренцію, краще відносити до другої групи пріоритетів. А от ключі, що мають більше інформаційний характер (більшість блогових сторінок) та погано конвертують читачів у клієнтів, повинні мати третій пріоритет.
Ви також можете додати дату публікації, щоб відстежувати, наскільки швидко ви наповнюєте свій сайт. Ми рекомендуємо писати в середньому принаймні 3-5 статей на місяць залежно від ніші та ваших можливостей.
Поради для ефективної контент-стратегії для локального SEO
Контент-стратегія для локального бізнесу в чомусь схожа на будь-яку іншу контент-стратегію, яка має місце в інших сферах бізнесу, але зі своїми особливостями. Так, під час її створення вам треба:
- Додавати ключі з локальною привʼязкою на кожну сторінку.
- Писати контент, що буде актуальний для вашої місцевості.
- Публікуватися на місцевих сайтах та директоріях.
- Публікувати новини у профілі GMB.
Для кращого розуміння розберемо кожен пункт більш детально.
Додавайте локальні ключі
Коли ми говоримо про “ключі з локальною привʼязкою”, ми маємо на увазі, що ключові запити, під які ви просуваєте сторінки свого сайту, повинні мати назву локації, де ви надаєте послуги.
Наприклад, ключовий запит “legal services” має Keyword Difficulty — 86.
Щоб полегшити собі життя і збільшити ймовірність того, що Google показуватиме нашу сторінку людям у потрібній місцевості, ми додамо до цього ключового запиту назву міста — “chicago”.
Запит legal services in chicago має KD 28, що робить його набагато легшим для просування в ТОП.
Так, ми не отримаємо такого потоку клієнтів за цим запитом (кількість користувачів із США, що гуглять legal services, — 1400 осіб на місяць, тоді як тих, що шукає legal services in chicago, усього 60 осіб на місяць), але принаймні ми будемо певні, що клієнти взагалі прийдуть на нашу сторінку.
Пишіть контент, що буде актуальним для вашої місцевості
Написання контенту, що є актуальним саме для локації, де ви надаєте послуги, має дві переваги: по-перше, такий контент з більшою ймовірністю шукатимуть саме ваші клієнти (а не люди з інших міст), по-друге, Google показуватиме його місцевій аудиторії, а не всім підряд, а по-третє, вам буде легше зайняти ТОП з такими низькоконкурентними локальними ключами.
Якщо повернутися до нашого юриста з Чикаго, то він може писати статті на загальну юридичну тематику, але при цьому додаючи локальну привʼязку до ключів. Наприклад, замість того, щоб писати про особливості припинення шлюбу по всій Америці, він може написати статтю про особливості припинення шлюбу в Чикаго. Таким чином він точно вийде на свою цільову аудиторію.
Окрім статей, залежно від вашої ніші ви також можете публікувати такий вид контенту:
- огляди на різні заходи (спортивні матчі, нетворкінг-івенти, концерти, конференції, ярмарки тощо);
- місцеві новини, що повʼязані з вашим бізнесом;
- гайди;
- локальні тренди;
- Case studies за вашими попередніми проєктами;
- відгуки ваших клієнтів.
Щоб підвищити охоплення, ми також рекомендуємо вам завести соціальні мережі. Хоч вони безпосередньо і не впливають на SEO, все ж таки ви можете отримати від них певну користь і в цій сфері.
Так, ви можете публікувати анонси ваших статей у своїх соц. мережах для того, щоб більше людей переходило на сторінку. Плюс це допоможе вам створити власний бренд та підвищити авторитетність в очах потенційних клієнтів.
Ще один лайфхак для тих, хто має профілі у соціальних мережах: якщо ви не можете знайти ідеї для свого контент-плану, запитайте у своєї аудиторії, що її хвилює, відповіді на які питання вона хотіла б отримати. Також ви можете використовувати пости своїх конкурентів для пошуку натхнення. Пости у соціальних мережах публікуються набагато частіше, ніж блогові статті, а отже, й ідей ви можете отримати набагато більше.
Але й про класичний SEO-ресерч для контент-плану забувати не треба — періодично відвідуйте сайти конкурентів (навіть тих, хто знаходиться в іншому місті/штаті) та дивіться, про що вони пишуть.
Робіть публікації на місцевих сайтах та директоріях
Ще один спосіб не тільки отримати локальні посилання на ваш сайт, а й залучити нових клієнтів — робити публікації на сайтах вашого міста/штату.
- Зовнішні посилання з локальних сайтів-донорів покращують ранжування сайту в локальній видачі Google.
- Такі публікації не тільки дадуть вашому сайту буст позицій, а й принесуть цільовий трафік. Ви з більшою ймовірністю отримаєте нових клієнтів після публікації статті на популярному місцевому сайті, ніж на no-name ресурсі зі статтями про все на світі.
Це ні в якому разі не означає, що посилання ви можете отримувати тільки з локальних сайтів. Для покращення позицій та прокачування сторінок ви можете використовувати будь-які тематичні сайти, але найкращі результати, звичайно, вам принесуть саме посилання з локальних донорів.
Для локального бізнесу також гарно працює такий вид лінкбілдингу, як link insertion. Link insertion передбачає отримання посилання зі статті, яка вже була написана і розміщена на іншому ресурсі. Наприклад, ви можете робити пошук з релевантними для вашого бізнесу запитами, додавши до них “best”. Результати видачі за такими ключами, як правило, блогові — там розміщуються статті типу “ТОП-10 найкращих ресторанів у Маямі”, “ТОП-5 пекарень з найкращою випічкою у Флориді” тощо.
Ввівши запит best law firms in new york, ви побачите блогові статті з рейтингом кращих фірм у місті Нью-Йорк. Як правило, ці рейтинги далекі від реальності, але для нас це не дуже важливо. Що для нас важливо — так це звʼязатися з адміністраторами цих сайтів та домовитися про те, щоб вони включили нас у ці списки та поставили посилання на наш сайт. Так ви отримаєте посилання зі статті, яка вже гарно ранжується у Google, а значить, окрім посилальної ваги, зможе дати нашому сайту цільовий трафік та потенційних клієнтів.
Крім того, ми дуже рекомендуємо розміщуватися на сайтах місцевих директорій. Посилання з місцевих директорій враховуються Google під час ранжування профілів у local pack. Local pack — це блок із картою та трьома профілями компаній, які Google обирає з усіх профілів компаній, розміщених на Google Maps за вашим запитом.
Дуже важливо, щоб уся інформація, яку ви розміщуєте у своїх профілях на сайтах директорій, відповідала інформації на вашому сайті, а також у профілі Google My Business. Під час ранжування профілів GMB у локальній видачі Google аналізує відповідність такої інформації, як NAPW (N — імʼя, A — адреса, P — телефон, W — вебсайт), на всіх сайтах, у тому числі в директоріях, соціальних мережах, профілі GMB та вашому вебсайті. Якщо інформація всюди збігається, у вас є більше шансів зайняти гарну позицію в ТОПі та потрапити у local pack. Звичайно, для цього вам також потрібно мати гарний рейтинг та відгуки, але відповідність NAPW — це перший пункт, на який вам потрібно звернути увагу.
Окрім користі для посилального профілю вашого сайту, розміщення в директоріях також може привести на ваш сайт цільовий трафік. А ще, якщо ваші клієнти залишатимуть там гарні відгуки, директорії працюватимуть на впізнаваність та довіру до вашого бренду.
Публікуйте новини у профілі GMB
На жаль, мало хто користується можливостями профілю в Google My Business на повну, а дарма, адже там ви також можете комунікувати з вашими потенційними клієнтами.
Так, ви можете публікувати у своєму профілі останні новини своєї компанії, а також додавати посилання на статті, які можуть зацікавити вашу аудиторію.
Крім цього, у розділ Latest Updates у профілі GMB можна додавати відео, фото, спеціальні пропозиції та e-commerce лістинги.
Ось, наприклад, одна з пекарень у Нью-Йорку додає у цей розділ спеціальні пропозиції для своїх клієнтів:
А ось як відома концертна зала у Нью Йорку вирішила опублікувати пропозицію для купівлі білетів зі знижкою до Чорної Пʼятниці у своєму профілі:
Натиснувши на кнопку, клієнти автоматично переходять на сторінку сайту, де можуть придбати квитки, які їх цікавлять.
До речі, з цього випливає ще один цікавий факт: розміщуючи посилання на сторінки свого сайту в GMB, ви можете отримати додаткові якісні зовнішні лінки, які покращать позиції цієї сторінки у видачі. Тому дуже рекомендуємо вам публікувати там анонси ваших статей у блозі.
Wrapping Up
Як бачите, створення контент-стратегії для локального бізнесу має свої особливості, які треба обовʼязково враховувати, якщо ви не хочете, щоб ваші зусилля були марними. Під час створення локальної контент-стратегії треба обовʼязково враховувати інтереси вашої цільової аудиторії, не забувати про публікації на місцевих ресурсах, займатися просуванням своїх соціальних мереж і, найголовніше, додавати ключові запити з локальною привʼязкою.
Якщо ви хочете, щоб робота з локального просування вашого бізнесу була виконана якісно, зверніться до команди Livepage. Ми допоможемо вашому бізнесу досягти нових вершин у локальній видачі Google!