Як автоматизація email-маркетингу допоможе Вам покращити результативність бізнесу
Що таке автоматизація email-маркетингу?
Якщо ви новачок у розумінні того, як email-маркетинг підтримує вашу маркетингову воронку, слід задуматись, чому ви ніколи цього не робили раніше. Email-маркетинг, на відміну від будь-якого іншого маркетингового каналу, залучається на кожному етапі воронки.
Ми всі знаємо, що найміцніші стосунки будуються на особистих зв’язках, тому не дивно, що в маркетингу так само важлива особиста взаємодія з клієнтами. Без неї стосунки зазвичай бувають нестійкими та неефективними для обох сторін. Недавнє дослідження показує, що до 72% споживачів взаємодіють лише з персоналізованими повідомленнями ☝️ . Але як можна персоналізувати велику кількість повідомлень у масштабах бізнесу? Тут на допомогу приходить автоматизація емейл-маркетингу.
Автоматизація email-маркетингу — це не лише ефективний інструмент збільшення продажу, а й спосіб економити головні ресурси: час та зусилля команди, а також є ефективним шляхом зменшення операційних помилок.
Ще у 2019 році дослідження Email Marketing Industry Census в асоціації з Upland Adestra показали, що найважливішим атрибутом в email-маркетингу є автоматизація.
Що ж таке автоматизація ?
– Це серія тригерів на шляху клієнта, які запускають у дію та надсилають клієнту персоналізований електронний лист. Кожен електронний лист підбирається спеціально для кожної точки взаємодії, органічно переміщуючи клієнта по воронці продажу.
Основна відмінність такої тригерної розсилки від звичайної масової — це те, що клієнт отримує відбірну та відфільтровану вами інформацію, яка насправді йому цікава.
Різниця між масовими та автоматизованими розсилками
Що ж, далі детальніше розглянемо на перший погляд несуттєві відмінності цих розсилок:
Масові розсилки, або Drip Campaign — це серія листів, які з певною періодичністю надсилають сформовані заздалегідь меседжі всім вашим підписникам. Так, вони охоплюють масштаби бізнесу, сповіщають підписників про важливі новини та акції компанії, але частина читачів може бути не дуже зацікавленою у загальній інформації і фокус на болях клієнтів може бути втрачений.
Як працює автоматизація email-маркетингу?
Щодо автоматизованої або тригерної розсилки, то тут основний інструмент взаємодії — не масштаб, а персоналізація.
Наприклад, якщо Ваш клієнт залишив товари в кошику і не оформив покупку, то спрацює певний тригер, який надішле цьому контакту спеціальну пропозицію зі знижкою на товари в кошику для завершення покупки. А також, використовуючи якісного провайдера емейл-послуг, можна піти ще далі та згенерувати рекомендації саме для цього покупця на основі його вподобань або історії перегляду товарів на сайті.
Такі можливості автоматизації наближають понад 20% потенційних покупців до завершення оформлення замовлень, а це приріст без будь-яких додаткових витрат.
Як збільшити належність до бренду без зайвих зусиль
Тепер покроково розповімо, як налаштувати ефективну автоматизацію емейл-маркетингу та використовувати всі переваги автоматизації email-маркетингу для Вашого бізнесу:
- Сегментуйте базу даних контактів
Ключ до успішної тригерної кампанії — це правильно сегментований список контактів. Залежно від специфіки бізнесу та завдань автоматизації, Ви можете використовувати різні підходи до сегментації: починаючи від простого (за географічним розташуванням, за гендером, за віком тощо) і додаючи специфічні розрізи аудиторії (ті, хто купував 2 і більше разів; ті, хто цікавились певною категорією продукту; ті, хто замовив демоверсію продукту або завантажив бонус із сайту тощо). Безліч комбінацій сегментування обмежені лише Вашою уявою та бізнес-потребою, але пам’ятайте — у кожного сегменту є мета надати персоналізовану інформацію, що дійсно зацікавить читача і спровокує взаємодіяти з Вашим бізнесом.
- Налаштуйте автоматизований сценарій для кожної стадії Вашої воронки customer journey
Коли Ви маєте налаштовану сегментацію, підготуйте для кожної такої групи контактів свій сценарій з персоналізованою інформацією і чіткою метою.
Вітальна серія листів для нових користувачів допоможе познайомитися з Вами, Вашим бізнесом чи продуктом, відповість на основні питання подальшої взаємодії між вами, а також підготує нових користувачів до переходу на наступну стадію їхньої подорожі по воронці, тоді як сценарій із реактивації давніх клієнтів почне надсилати спеціальні обмежені пропозиції лише для існуючих клієнтів, доводячи до повторної купівлі або поширення рекомендацій Вашого продукту через реферальні програми або програми лояльності. А також привітайте з важливими датами Ваших клієнтів: налаштуйте листи до Дня Народження, Річниці Ваших відносин із клієнтом або будь-якої іншої події. Зайвої лояльності в бізнесі не буває.
Дивіться статистику конверсій за різними типами таких ланцюжків:
- Збирайте відгуки та пропозиції
Людям важливо бути почутими. А в бізнесі важливо, щоб клієнт відчував себе важливим і потрібним. Тому не нехтуйте опитуваннями та дізнавайтесь, якої думки підписники про ваш продукт/сервіс. По перше, це чудовий інструмент не лише для збору відгуків, а й додаткової інформації безпосередньо від Ваших користувачів. Таким чином можна і вдосконалити певні етапи бізнесу, і надолужити відстань між вами та клієнтами, навіть доповнивши сегментацію новими даними.
Три основні сфери, на яких емейл-маркетологам слід зосередитися у найближчому майбутньому згідно з опитуваннями фахівців галузі:
Масштабуйтесь ефективно
Сьогодні більшість підприємців використовує емейл-маркетинг для свого бізнесу, але лише одиниці використовують переваги автоматизованого мейлінгу, або ж автоматизацію. Це саме той рушійний поштовх, що дозволяє Вам проводити якісну персональну комунікацію з користувачами в масштабі. Адже коли людина почувається важливою, вона взаємодіє, а це, своєю чергою, веде до бажаного — конверсій!
Команда Livepage завжди готова ділитися досвідом та покращувати показники Вашого бізнесу, зокрема використовуючи автоматизацію емейл-маркетингу. Успішних Вам кампаній та до нових зустрічей!