Як ми виправили технічні помилки SEO та прискорили зростання трафіку для меблевого бізнесу
Що може бути краще, ніж привабливий сайт з великим каталогом товарів, який пропонує свою продукцію майже по всій Україні. Проте за фасадом – типова проблема для eCommerce-проєктів: SEO неефективне, і витрати на просування стають все дорожчими без помітного покращення показників для бізнесу.
Бізнес, який звернувся до нас, зіткнувся зі схожою проблемою – пошуковий трафік зростав повільно, позиції по ключових запитах стояли на місці, а найбільш конверсійні товари перебували поза топ 10 видачі Google. Технічні проблеми лише погіршували ситуацію та гальмували загальний розвиток.
Наш клієнт – український онлайн-магазин з великим асортиментом меблів для дому. Основна спеціалізація – ліжка, дивани та матраци, які продаються по всій Україні, зокрема, у Києві та області. Компанія працює у сфері роздрібної торгівлі, має широкий вибір товарів відомих брендів, конкурентні ціни та хорошу логістику.
У жовтні 2024 року ми почали активну співпрацю з SEO-просування сайту. При цьому важливо було не просто покращити його видимість, а перетворити органічний канал на системне джерело стабільного трафіку та замовлень для клієнта.
Старт робіт – технічний аудит та побудова системи просування
Роботу ми розпочали із технічного аудиту, який одразу виявив низку критичних помилок. Основні з них:
- відсутність коректної перелінковки між сторінками сайту;
- дублювання контенту сторінок, слабка структура каталогу;
- повільна швидкість завантаження сайту;
- неунікальні або ж зовсім відсутні метатеги на багатьох сторінках сайту (зокрема, в картках товарів);
- наявність пулу сторінок, що взагалі не індексуються та містять значні технічні помилки.
У першу чергу ми взялися за перелінковку та взаємозвʼязування сторінок. Проаналізувавши поточні зв’язки між сторінками, ми усунули неефективні та проблемні лінки (зокрема, ті, що віддавали помилку 404), заповнили пробіли у важливих місцях, де могли знаходитися релевантні посилання на категорії чи товари сайту. Для основних типів сторінок надали рекомендації щодо створення повноцінної автоматичної перелінковки, запровадили ручне утворення зв’язків там, де це неможливо було автоматизувати.
Аби вирішити проблеми дублювання та слабкої структури, ми провели оптимізацію структури каталогу, розробили та впровадили унікальні шаблони метатегів для товарних карток і категорій. Як наслідок, протягом останніх 6 місяців сайт став набагато краще ранжуватися за комерційними запитами небрендового характеру, деякі сторінки досі утримують позиції в топ 10 видачі.
Сторінки, що не індексувалися або ж мали технічні помилки, були виявлені ще під час моніторингу та оброблені індивідуально: частину оптимізували, решту остаточно закрили від індексації. Крім того, оптимізували вигляд сторінок фільтрів: змінили URL-структуру та забезпечили адекватну логіку формування таких URL, щоб лише релевантні для користувачів комбінації потрапляли до індексу Google.
Окремим напрямом стала робота з мікророзміткою. Вирішили запровадити коректну Schema-розмітку для товарів та інших важливих сторінок сайту із наступними агрегатами: ціни, геолокація, відгуки, рейтинг тощо. Це дозволило нам сформувати розширені сніпети у видачі Google, зробивши сторінки більш помітними та клікабельними для користувачів.
Щоб покращити авторитетність сайту, було проведено аудит його посилального профілю, паралельно розпочали закупівлю якісних зовнішніх посилань з релевантних тематичних джерел. У процесі підбору особливу увагу приділяли анкорному листу, аби уникнути переспаму за одним і тим самим ключем та подальшого утворення неконтрольованих зворотних лінків. Це дало змогу підвищити загальний DR сайту і прискорити зростання позицій сторінок за цільовими ключовими запитами.
Кінцеві результати нашої співпраці
Робота над сайтом йшла поступово, проте системно. Уже після впровадження перших оптимізацій трафік та позиції по ключових запитах почали зростати, наприклад:
- купити ліжко: +333 кліки;
- ліжко дитяче: +105 кліків;
- ліжко мілу, bubble sofa, купити матрац – показали стабільне зростання в межах 50-90 кліків.
Також сайт почав стабільно з’являтися у топ 10 за комерційно-важливими запитами, зокрема, у Києві та інших регіонах, внаслідок цього ми отримали:
- +107 комерційних запитів, за якими ранжується сайт (із префіксами «ціни», «онлайн» тощо);
- +87 нових трансакційних ключових слів (із префіксами «купити», «замовити» тощо);
- +89 небрендових запитів, які націлені на продаж конкретних товарів, а не на зростання впізнаваності бренду клієнта.
Особливо помітні результати ми побачили у динаміці кліків та показів у Google Search Console. Вже за кілька місяців після впровадження технічних змін і оптимізації пріоритетних сторінок графіки почали впевнено рухатися вгору. Завдяки впровадженій мікророзмітці та оптимізованим метатегам зросла і CTR (клікабельність) – користувачі стали значно частіше переходили саме на наш сайт. Як наслідок:
- кількість щоденно здійснених кліків із Google зросла з близько 40 на день до понад 80;
- кількість показів прямопропорційно зростала разом із кількістю переходів на сайт, тому сайт став дедалі частіше відображатися користувачам у пошуковій видачі як релевантний.
Збільшення трафіку дало реальний приріст у продажах для клієнта. Відвідувачі дедалі довше залишались на сайті, частіше додавали товари до кошика та успішно завершували замовлення. Загалом за період активної роботи ми зафіксували значне покращення наступних показників сайту:
- +46% – дохід з пошукового (органічного) трафіку;
- +47,6% – кількості здійснених замовлень;
- +37,8% – унікальні користувачі, які здійснили покупку;
- +6,5% – кількість покупок у розрахунку на одного активного користувача.
У підсумку кількість покупок, здійснених з органічного трафіку, показувала стабільне місячне зростання, що підтвердило: наше SEO працює не на показники, а на бізнес-результат.
Висновок
SEO – це не про якість дії «для звіту», а про системну роботу над сайтом. Іноді проблема зовсім не в товарах, а в тому, як саме їх подачу «бачить» пошукова система Google. Виправивши технічні помилки, змінивши логіку і структуру подання контенту та оптимізувавши цільові сторінки, ми перетворили сайт на той, що не просто існує в пошуку, а все швидше займає топові позиції та приносить продажі нашому клієнту.
Якщо ви бачите, як щось гальмує просування вашого інтернет-магазину в пошуковій системі, можливо, настав час поглянути на вашу SEO-стратегію під іншим кутом. Компанія Livepage знає, як розв’язувати такі складні задачі, оскільки ми працюємо на результат, а не на кількість рядків у звітах. Напишіть нам, і ми знайдемо SEO-рішення саме для вашого бізнесу.