Основні складові PPC-дашборду: все, що вам потрібно знати
Огляд основних складових PPC-дашборду
PPC-кампанії можуть бути високоефективним способом залучення трафіку, лідів і продажу, але без належного моніторингу та оптимізації ви можете даремно витрачати кошти на рекламу.
Спочатку може здатися, що, ввімкнувши кампанію, користувачі почнуть клікати, з картки почали списуватися кошти, замовлення почнуть сипатися — і все: we’re gonna be rich?
На жаль, сьогодні це ілюзія. Без професійного підходу до рекламних активностей сьогодні не обійтись, інакше результатами будуть злитий бюджет і негативна упередженість щодо ефективності цього каналу залучення.
Часто, щоб користувачі зробили бажану нам цільову дію, потрібно підібрати унікальний підхід до користувача та до ніші, в якій ваш бізнес пропонує товар або послуги.
Це свого роду полювання, користувач собі відпочиває, гортає стрічку новин або дивиться якусь цікаву йому інформацію на сторонньому сайті, ви підкрадаєтесь, і тут: бумц! Дуже важливо підібрати вірну стратегію й тактично здійснювати кроки, які наближатимуть нас до бажаного результату. Тому тут важливий data driven підхід.
Ось тут і з’являється термін PPC-дашборду. Дашборд — це інструмент, який об’єднує всі ключові показники та дані, пов’язані з вашими рекламними кампаніями, в одному місці, що дозволяє легко відстежувати ефективність, визначати сфери для вдосконалення та приймати рішення на основі даних. Регулярно відстежуючи свої показники в PPC-дашборді, ви можете:
- впевнитися, що ваші кампанії досягають поставлених цілей;
- переконатися, чи отримуєте ви максимальну віддачу від вкладених коштів;
- прослідкувати динаміку за важливими показниками;
- виявити можливі помилки налаштувань кампаній, наприклад, чи вірно обраний гео цільової аудиторії тощо.
Але що саме необхідно включити до вашого PPC-моніторингу? Існує широкий спектр показників і даних, які ви можете відстежувати, деякі можуть бути важливіші за інші, залежно від ваших цілей і стратегії рекламної кампанії. У цій статті ми розглянемо ключові компоненти PPC-дашборду і чому вони важливі. Від кліків до ROMI та CPL — ми з’ясуємо, що означає кожен показник і як він може допомогти вам оптимізувати ваші кампанії для досягнення успіху. Незалежно від того, чи ви новачок у сфері PPC чи досвідчений професіонал, добре продумана інформаційна панель може покращити вашу рекламну стратегію.
Розгляд типових метрик, які дозволяють відстежувати ефективність рекламної кампанії
Нижче буде перелік метрик, які варто відстежувати в PPC-моніторингу.
Раніше досить популярною метрикою в аналізі рекламних кампаній був CTR (click-through rate) — показує відсоток користувачів, які натискають на вашу рекламу після її перегляду.
Проте, як показує наш досвід, сьогодні вже важливіше концентруватися на основній сутності будь-якого бізнесу — грошах. Якщо ми говоримо про нішу, де є швидкий цикл продажу, наприклад ecommerce, побутові послуги тощо, то ми можемо порахувати показник реінвестицій.
Return on Advertising Spend. ROAS вимірює загальну прибутковість ваших кампаній, порівнюючи отриманий дохід з витратами на рекламу. Значення ROAS понад 100% вказує на те, що ваші кампанії приносять більше доходу, ніж вони коштують, тоді як ROAS менш як 100% означає, що ви втрачаєте кошти. Значення 100% говорить про те, що вихід в нуль.
Також цікавою може бути кореляція показників — Вартість одного замовлення або CPA (Cost per Action) з показником Середнього чеку. Тобто, щоб отримати замовлення, наприклад на суму 3898 грн, ми витратили 100 грн. Це гарне співвідношення.
Якщо ж ми говоримо про бізнес, де цикл продажу досить довгий (аутсорсинг) і ми не можемо отримати дані про суму Доходу через місяць після запуску реклами, то в цьому випадку є сенс використовувати метрики якості лідів — Marketing Qualified Leads або Sales Qualified Leads.
Marketing qualified leads. MQL — це потенційні клієнти, які виявили інтерес до вашого продукту або послуги.
Sales qualified leads. SQL — це потенційні клієнти, що вчинили дії, які вказують на те, що вони готові здійснити покупку, наприклад, запросили демоверсію або інформацію про ціни.
Уточнення: щоб мати можливість бачити такі метрики, необхідно налаштувати наскрізну аналітику (посилання на нашу статтю — end-to-end analytics).
Відстежуючи кількість MQL та/або SQL-лідів, ви можете оцінити ефективність ваших кампаній у залученні якісних лідів.
В цьому випадку нам вже знадобиться Cost per Lead — CPL-метрика. Або вартість ліда. Зазвичай PPC-спеціалісти можуть спрогнозувати вартість ліда, тому ми до дашбордів також додаємо планові показники й коли презентуємо звіт, бачимо, чи вклалися ми в план чи вартість ліда все-таки вийшла більшою, і якщо це другий варіант, то обов’язково потрібно знайти причини та зробити певні висновки.
Якщо ми говоримо про звичайне залучення трафіку на сайт (новинні портали) за допомогою реклами, то нам не обійтися без метрики Cost per click.
CPC вимірює середню вартість кожного кліка на ваші оголошення. Нижчий показник CPC може допомогти вам отримати більше кліків за ваш бюджет і збільшити рентабельність інвестицій у ваші кампанії.
Окремо хотілось би зупинитися на показнику коефіцієнта конверсії. Крім основних метрик, ми також приділяємо увагу мікроконверсіям, тому що не завжди з першого дня ми можемо отримувати макроконверсії, тобто цільові дії користувачів на сайті, але можемо помітити, що, наприклад, якась кампанія приводить користувачів, які щось клікають, проявляють зацікавленість до контенту, але зробити цільову дію можуть через деякий час. Тому на першому етапі важливо виявити кампанії та ключові слова, які приводять зацікавлених користувачів, щоб потім їх доганяти ремаркетингом.
У цьому випадку, крім загальної кількості таких конверсій, нам допоможе Conversion rate, що вимірює відсоток людей, які виконали бажану дію після натискання на ваше оголошення та на кожному кроці воронки.
Також обов’язково стежити за витратами. Ми часто додаємо до суми витрат комісію, яку необхідно сплачувати, якщо ви здійснюєте оплату банківським переказом і маєте платіжну адресу, зареєстровану в Україні. Тоді стягується податок на додану вартість (ПДВ) за поточною ставкою у розмірі 20%.
Уточнення: цей податок не розповсюджується на клієнтів зі статусом “Юридична особа” (на березень 2023).
З сумами податків для інших країн можна ознайомитися на сторінці документації Google, обравши необхідну країну: https://support.google.com/google-ads/answer/2375370?hl=uk
Ці всі показники допоможуть вам зрозуміти, наскільки ефективним є ваш платний трафік і чи приносять ваші кампанії позитивну віддачу від інвестицій. Відстежуючи та аналізуючи ці показники з плином часу, ви можете визначити поінти для вдосконалення та приймати рішення на основі даних, щоб оптимізувати свої кампанії для досягнення успіху.
Окрім даних за кампаніями та ключовими словами, наша PPC-команда обов’язкового звертає увагу на інші параметри користувача. Це місцеположення ліда або категорія його пристрою (mobile, desktop, tablet). Якщо мова про ecommerce, то тут важливо також дивитися на товари, які цікавлять користувачів, таким чином можна простежити за збільшенням або зменшенням попиту і відповідно до цього скоригувати бюджет за категоріям
Уточнення: для цього має бути налаштований трекінг електронної комерції таких подій, як перегляд товару, додавання в кошик, купівля.
Опис інструментів візуалізації
Для зручного аналізу даних потрібно використовувати BI-інструменти, такі як: Looker Studio, Power BI, Tableau.
Окрім таблиць, вони містять різні вбудовані елементи, за допомогою яких можна візуально зрозуміло показати якісь співвідношення, вивести основні зведення. Побудувати різні гістограми, від лінійних до стовпчикових. Вивести воронки. Додати поле з коментарем, підказками тощо.
Також великим плюсом систем візуалізації є наповнення звітів тими кольорами й стилями, які відповідатимуть брендуванню вашої компанії та не будуть напружувати, а дозволять легко сфокусуватися на даних.
Опис конекторів для підключення даних
Важливо розуміти, що для коректного налаштування PPC-дашборду потрібно використовувати сторонні сервіси — так звані “конектори” для передачі даних, наприклад: з Facebook Ads -> Looker Studio або Quora Ads -> Looker Studio.
Такі сервіси чудово розв’язують питання підключення та передачі даних, проте кожен має свої відмінності: ціна, кількість доступних інтеграцій, інтерфейс тощо.
Ось кілька прикладів таких сервісів:
Ви можете порівняти та обрати для себе найвідповідніший.
Тут варто зазначити, що в рамках співпраці з Livepage таку інтеграцію ми закриваємо на своїй стороні, таким чином, знімаємо з клієнта “головний біль”: розбиратись ще з N-ю кількістю сервісів.
Тому ви відразу можете отримати потужного підрядника, до речі, зі статусом Premiere Google Partner, який приносить результат у примноженні прибутковості, та водночас позбавляєте себе складних питань, які ми вже вирішимо за вас.
Висновок
Як висновок, варто зазначити, що без професійного підходу не варто очікувати величезних результатів. Для того щоб знайти золоту аудиторію, яка приносить кошти вашому бізнесу, потрібен час, правильний аналіз даних та реагування на ті показники, які ви бачите у ваших дашбордах.
Проте це все не має сенсу, якщо базова аналітика налаштована некоректно, тому що рекламні алгоритми не будуть коректно оптимізуватися під аудиторію, яка приносить конверсії та своєю чергою гроші. Банальна причина, тому що конверсії відстежуються неправильно. Тобто такі речі, як коректний трекінг конверсій, відправлених форм, букінг дзвінків, ecommerce purchase, revenue тощо.
У Livepage ми враховуємо особливості кожного бізнесу та індивідуальні потреби клієнтів. Звертайтесь до нас — ми залюбки допоможемо.