Email-маркетинг для бізнесу: як розпочати email-кампанію з нуля
“Old, but gold” – кажуть про емейл-маркетинг досвідчені фахівці, і ми вкотре переконуємось, що це справді так.
Від ефективного спілкування з клієнтами до підвищення продажів та створення іміджу компанії – емейл-маркетинг давно закріпив за собою місце важливого каналу комунікації бізнесу з аудиторією.
Сьогодні поговоримо про те, як бізнесу впровадити канал email, та відповімо на актуальні запитання: “З чого?” та “Як?” почати. Неважливо, на якому етапі знаходиться ваш бізнес, наш гайд буде актуальним як для просунутих підприємців, так і для стартаперів.
Ми покроково розглянемо найкращі практики, поділимося порадами з впровадження процесів, а також підкажемо, як уникнути типових помилок та вдосконалити вашу стратегію.
Чому вам потрібен емейл-маркетинг
На фоні безупинного росту соцмереж і SMS-маркетингу маркетологи та власники бізнесів дедалі більше помічають, як емейл-канал став безпосередньою базою для використання додаткових маркетингових інструментів, оскільки забезпечує стабільно високий рівень залучення та доходу. За даними Constant Contact, до 2027 року світовий ринок емейл-маркетингу становитиме 17,9 мільярда доларів у порівнянні з його оцінкою у 2020 році в 7,5 мільярда. Такі прогнози не залишають байдужими навіть найбільших скептиків.
Переваги email-маркетингу для вашого бізнесу
Чому варто братися за email? Email-маркетинг – недорогий, універсальний та дуже ефективний інструмент за умови правильного використання. Він може закрити потреби як B2B, так і B2C-проєктів. Говорити про переваги такого типу маркетингу можна довго, але ми зосередимося на основних пунктах:
Низькі витрати
Наразі email-маркетинг є найокупнішим маркетинговим інструментом. За даними різних досліджень, ROI (тобто повернення інвестицій) поштового маркетингу коливається від $36 до $45 на кожен витрачений долар, залежно від ніші. На створення та запуск розсилок не потрібні великі бюджети, але результат не змусить довго чекати.
Лояльність аудиторії
Саме email-канал дозволяє вибудувати стійкі взаємовідносини з вашою аудиторією. Надсилаючи цікавий, корисний, а найголовніше – персоналізований контент, ви збільшуєте лояльність ваших клієнтів.
Збільшення продажів
Емейл-маркетинг дозволяє нагадувати про переглянуті товари, надавати інформацію про знижки, а також реалізовувати cross- та up-sell шляхом інтеграції системи розсилок з вашим сайтом. Відстежуючи цільові дії клієнта, ви зможете нагадувати йому про товар або послугу, якими він зацікавився, тим самим підвищуючи середній чек.
Автоматизація процесів
Емейл-маркетинг дозволяє автоматизувати роботу, для якої раніше потрібен був окремий спеціаліст. Підтвердження покупки, нагадування про покинутий кошик чи пошуковий запит, персоналізовані пропозиції – все це працюватиме самостійно, чим заощадить час і ресурси ваших працівників.
Загалом автоматизація емейл-маркетингу сприяє оптимізації процесів комунікації та полегшує досягнення бізнес-цілей, враховуючи індивідуальні потреби кожного клієнта.
Чому не варто боятися провалу: складнощі, з якими стикаються підприємці у впровадженні емейл-маркетингу
На жаль, ідеального маркетингового інструменту не існує, і, говорячи про емейл-маркетинг, варто згадати також складнощі, з якими найчастіше стикаються бізнеси, особливо на старті робіт.
Серед них:
1. Спам та фільтри
Емейл-сервіси та юзери мають вбудовані системи фільтрації спаму, які можуть помічати листи як потенційно спамний контент. Існує цілий ряд правил та порад, дотримуючись яких, ви легко мінімізуєте ризики потрапляння у спам. Найважливіші ми виділили та описали у статті Як запобігти потраплянню листів у спам: топ-6 помилок, які роблять маркетологи.
2. Відписки
Не варто намагатись утримати людей, яким ви нецікаві. Але якщо незацікавлених стає багато, це привід переглянути ваші розсилки, аби впевнитися, що ви надаєте цінний і релевантний контент та не стукаєтесь у поштові скриньки занадто часто.
3. Законодавчі вимоги
Емейл-маркетинг підпадає під різні законодавчі обмеження, як приклад – GDPR в Європі або CAN-SPAM Act у США. Перед запуском розсилок на інші країни обовʼязково ознайомтеся з усіма локальними вимогами щодо зберігання та використання даних користувачів.
4. Конкуренція
Конкуренція у сфері email-маркетингу може бути жорсткою. Надивленість маркетологів росте, як і можливості емейл-маркетингу. Щоб виділитися, створюйте унікальний контент, а головне – прислухайтесь до своєї аудиторії.
Email-воронка: що й для чого
Загалом маркетингову воронку можна визначити як шлях, який проходить клієнт від знайомства з брендом до моменту покупки товару або послуги та перетворення його у постійного клієнта. Email-маркетингова воронка – це той самий шлях, але пройдений за допомогою інструментів і тактик емейл-маркетингу.
Для створення ефективної email-воронки потрібно врахувати ключові аспекти:
- Трафік – тобто постійний потік клієнтів.
- Контент – цінна або корисна інформація, на яку йтиме трафік.
- Інструменти – те, за допомогою чого відвідувачі сторінки ставатимуть підписниками вашої розсилки.
Як створити емейл-воронку?
1. Залучення трафіку
Щоб забезпечити воронку постійним потоком цільового трафіку, підготуйте якісний контент. Як правило, використовуються цільові сторінки (чек-листи, лекції або гайди) та форми підписки (double-opt-in на сторінках сайту).
2. Залучення потенційних клієнтів
На цьому етапі необхідно впевнитися, що ваша пропозиція відповідає запропонованому контенту, та оптимізувати форми підписки для збільшення конверсії.
3. Вирощування лідів за допомогою воронок
Вирощування лідів – це процес розвитку відносин із вашою аудиторією шляхом обміну з нею цінним контентом.
Для зрощування лідів існують різноманітні практики:
- Welcome-серія листів
Такі листи знайомлять читачів з компанією, можуть містити посилання на корисний контент, а також підігрівають інтерес до наступних листів.
- Персоналізовані кампанії
Надсилання однакового шаблонного листа на всю базу підписників на початку може зашкодити показникам конверсії. Тому оптимальним рішенням у подальшій роботі з лідами є створення окремих сценаріїв для умовних груп, на які варто розбити читачів відповідно до їхніх дій на минулих етапах воронки.
Як налаштувати емейл-маркетинг з нуля
Маркетинг без стратегії нікуди. Емейл-маркетинг – не виняток. Чітко сформульований план дозволить вам зрозуміти, чого ви хочете та в якому напрямку будете рухатися.
1. Визначте цілі:
Передусім визначте, чого саме ви хочете досягти за допомогою емейл-маркетингу. Цілі можуть бути найрізноманітніші: від збільшення продажів до залучення нових клієнтів або ж підтримки лояльності наявних.
Памʼятайте: цілі мають бути реалістичними та мати дедлайни, так вам буде легше оцінювати ефективність проведених робіт.
2. Розробіть стратегію
Якщо цілі відповідають на питання “Що ви хочете досягти?”, то стратегія буде відповіддю на “Як ви будете цього досягати?”. Приділіть достатньо уваги створенню вашої емейл-стратегії, чіткий план значно полегшить вам роботу надалі. Визначте, які показники ефективності (KPI) важливі для вашого бізнесу, і відстежуйте їх.
Щоб переконатись у правильності побудови стратегії, поставте собі три запитання:
- З ким ви комунікуєте?
- Про що хочете розповісти?
- З якою метою ви надсилаєте листи?
Якщо стратегія чітко відповідає на них, значить ви на правильному шляху.
3. Підготуйте базу
Якщо у вас уже є база контактів, перед початком роботи провалідуйте її та за можливості сегментуйте. Провалідувати базу можна за допомогою таких онлайн-сервісів, як ZeroBounce, QuickEmailVerification або Email Checker.
Якщо бази немає, почніть її збирати. Найкращою практикою органічного збору вважається форма підписки на сайті або лендингу.
!Важливо: не купуйте контакту базу та не збирайте її власноруч з відкритих інтернет-джерел. Ці способи є ненадійними та можуть принести вам більше проблем, аніж користі.
4. Виберіть платформу для розсилок
На ринку esp-систем є з чого вибрати. Під час вибору платформи для відправки листів зважайте на наявність необхідних вам функцій та на бюджет.
У хорошої ESP-системи мають бути наявні:
- drag&drop editor;
- можливість автоматизації ланцюжків;
- A/В-тестування;
- транзакційні листи;
- сегментація контактів за їхньою активністю.
Серед перевірених платформ – Mailchimp, SendinBlue, SendPulse, eSputnik.
5. Створіть контент
Розробіть якісний контент для ваших емейл-кампаній. Це можуть бути новини, акції, поради, інформаційні статті тощо. Важливо, щоб контент був різноманітним і потрібним вашій аудиторії.
Також приділіть увагу дизайну листів. Найкраще спланувати роботу з дизайнером, але, якщо ваш бюджет обмежений, можна почати з простих шаблонів, які доступні у більшості ESP-систем.
6. Сплануйте кампанії
Створіть контент-план для ваших емейлів і внесіть туди частоту розсилок, теми та дати відправок. Універсальної поради щодо частоти розсилок немає, тут все індивідуально. Але на початку роботи ми не радимо надсилати листи частіше одного разу на тиждень. Важливо не набридати своїм підписникам, аби не отримати багато відписок або, ще гірше, опинитись у спамі.
Підсумуємо
- Email-маркетинг – це найокупніший інструмент для розвитку бізнесу.
- Не варто боятися складнощів, з якими часто стикаються бізнеси в е-маркетингу.
- Воронки емейл-маркетингу допомагають перетворити ліда на вашого клієнта.
- Основа успішного емей-маркетингу – правильно розроблена стратегія.
За плечима Livepage не один кейс роботи над емейл-маркетингом із нуля. І ми впевнено можемо сказати, що вкладатися у розвиток цього каналу комунікації варто. Ознайомитися з нашими кейсами емейл-маркетингу можна тут.
І пам’ятайте, що успіх в емейл-маркетингу вимагає часу, терпіння та постійного вдосконалення. Якщо ви не маєте необхідної кількості ресурсів або не хочете витрачати час на експерименти, команда Livepage готова допомогти вам отримати бажаний результат якнайшвидше!