Як запобігти потраплянню листів у спам: топ-6 помилок, які роблять маркетологи
“Придумали тему, підготували дизайн, затвердили текст, і ось фінальна стадія — запуск розсилки. Але замість сотень відкриттів і мільйонних переходів за посиланням — блок від esp-системи через високий показник відмов доставлення”, — страшний сон будь-якого email-маркетолога.
Але як не втілити це жахіття у реальність — розглянемо на помилках, які найбільше впливають на відправлення імейлів у спам.
Що таке спам?
За визначенням «спам» — це небажані листи, які надсилаються у великій кількості. Але на практиці це не лише так. Сучасні поштові служби, турбуючись про безпеку користувачів, посилюють запобіжні заходи, під які можуть потрапити навіть ті імейли, які спамом не є. Важливо розуміти: щоб не потрапити до спаму, листи мають бути не лише цікавими аудиторії, але й не викликати запитань в email-провайдерів.
Як щодо статистики?
Згідно з даними Dataprot, у 2022 році майже 56,5% усіх електронних листів були визначені як спам.
Це в середньому 122,33 мільярда повідомлень у всьому світі щодня. Загальний обсяг спаму був найбільшим у липні 2021 року, коли 283 мільярди з 336 мільярдів електронних листів були спамом.
Найпоширенішим типом спаму є рекламні розсилки, на них припадає майже 36% усіх спам-повідомлень.
Потрапити у спам — сумна історія для будь-якого бізнесу. Окрім очевидних проблем, на кшталт погіршення статистики листів, втрати довіри читачів та провайдерів, спам може принести додаткові негаразди. Під роздачу відразу потрапляє домен, а ризик блокування домену ставить під загрозу як подальші розсилки, так і поточні.
Репутація домену — невіддільна складова успішної email-кампанії. Вона вказує на оцінку та відомості про домен, з якого надсилаються листи. Репутація безпосередньо впливає на подальшу долю імейлів. Що кращий рейтинг вашого домену, то менше шансів залетіти у спам.
6 помилок, які відправляють імейли у спам
1. Надсилання листів з особистого або непідготовленого акаунту
Звичайні поштові акаунти призначені для особистого листування. Масова розсилка повідомлень виглядатиме підозріло для провайдерів і з великою ймовірністю опиниться у скриньці спаму.
Для розсилок від імені компаній необхідний обліковий запис із власним доменом. Поштовий домен — це ім’я, яке ви використовуєте для відправлення електронних листів від імені вашої компанії. Він має бути професійним та легко впізнаваним.
Кілька порад щодо вигляду професійного поштового домену:
- Ім’я домену має відповідати назві вашої компанії або бренду. Наприклад, якщо ваша компанія називається “AB company”, то гарним варіантом може бути домен “ab.com”.
- Вибирайте коротке та зрозуміле ім’я домену, яке легко запам’ятати.
- Домени з розширенням .com є найбільш впізнаваними та мають більшу довіру серед отримувачів.
Підготовка email-акаунту — це наступний крок, яким не варто нехтувати, коли плануєте масові розсилки.
Непідготовлений акаунт — це обліковий запис, що не відповідає вимогам для ефективного масового email-маркетингу. Перед масовими розсилками обовʼязково потрібно переконатися, що акаунт, з якого планується відправлення, має необхідні налаштування.
З чого почати підготовку акаунту:
- реєстрація на сервісі для розсилок;
- налаштування облікового запису;
- аутентифікація домену;
- перевірка лімітів та обмежень.
2. Не налаштовувати аутентифікацію через SPF- і DKIM-записи
DKIM (DomainKeys Identified Mail) — це аутентифікація домену відправника за допомогою згенерованого цифрового підпису. Це дає можливість серверам одержувача переконатися, що лист насправді був відправлений із заявленого домену, що покращує його індекс доставлення.
SPF-запис визначає список серверів, які можуть надсилати листи від імені цього домену, а також обробляти листи, що надсилаються з інших серверів.
❗️Якщо ваші електронні листи не аутентифіковані, вони також чутливі до спроб злому та фішингу. Це автоматично погіршує репутацію вашого домену.
Згенерувати SPF та DKIM можна в ESP-системі, яку ви використовуєте для надсилання email-кампаній. Приклад із SendPulse.
3. Купувати або збирати базу email-адрес з відкритих джерел
Купівля чи збирання бази email-адрес з відкритих джерел, у соцмережах або на форумах може призвести до низки проблем та небажаних наслідків, таких як:
- Погана взаємодія.
Розсилка на неперевірену базу може призвести до низької взаємодії, низького відсотка відкриття та багатьох відписок, що погіршить вашу репутацію для спам-фільтрів.
- Низька конверсія.
Отримувачі, які не знайомі з вами та вашим продуктом, швидше за все, не будуть взаємодіяти з вашим контентом.
- Спам.
Надсилання листів людям, які не дали свій дозвіл на це, вважається спамом. Також зважайте на те, що в європейських країнах спам регулюється законодавством (GDPR), а отже, може призвести до більших неприємностей, ніж погане залучення.
Як уникнути:
- Створюйте базу email-адрес законними методами, наприклад, форма підписки через сайт (Double-opt-in), і пропонуйте контактам цінний контент, який відповідатиме їхнім інтересам. Такий підхід значно підвищить лояльність вашої аудиторії.
- Уважно ознайомлюйтесь із правилами надсилання імейлів у країнах, які плануєте долучати до розсилки.
4. Використання заборонених слів та символів
Більшість поштових провайдерів та отримувачів мають вбудовані спам-фільтри, які шукають конкретні ключові слова, що часто зустрічаються у спам-повідомленнях. Сюди входять слова, пов’язані з шахрайством, медикаментами, фінансовими виграшами та іншими популярними темами серед спаму. Для прикладу: “заробити”, “безплатно”, “шанс”, “виграш”, “лікування”, “схуднення”, “гарантії”, “дзвоніть”, а також символи “$”, “100%”.
Зі списком найрозповсюдженіших тригерних слів та символів можна ознайомитись на HubSpot.
Як уникнути заборонених слів у листі:
– не використовуйте слова або фрази, які звучать провокативно;
– використовуйте професійну лексику та реалістичні обіцянки в тексті листа;
– тестуйте власні листи на спам перед відправленням, аби впевнитися, що вони не мають заборонених ключових слів.
❗️Пам’ятайте, що спам-фільтри постійно розвиваються, тому важливо слідкувати за оновленнями та налаштовувати свої email-розсилки відповідно до актуальних вимог.
5. Не перевіряти репутацію домену
Кожен домен має свою історію та репутацію, і під час оцінювання ваших листів спам-фільтри пильнують за цим. Репутація домену впливає на те, як вас сприймають поштові сервіси, спам-фільтри та отримувачі. А отже, успіх розсилок безпосередньо залежить від стану домену.
За що відповідає домен :
- Показник доставлення листів
Якщо ваш домен має гарну репутацію, поштові сервіси краще доставлятимуть ваші листи до вхідних скриньок отримувачів. Погана репутація, своєю чергою, може призвести до блокування листів або прямого потрапляння до теки спаму.
- Взаємодія з аудиторією
Коли ваш домен має гарну репутацію, отримувачі більш вірогідно будуть відкривати та взаємодіяти з вашою електронною поштою. Це може підвищити ефективність ваших маркетингових кампаній.
- Видимість сайту
Погана репутація домену через потрапляння до чорних списків може вплинути не тільки на доставлення електронних листів, а й на загальний вебтрафік вашого сайту. Вас можуть заблокувати у деяких мережах або на сайтах.
Як перевірити свій домен?
Популярний інструмент для перевірки репутації IP-адреси та домену. Він надає оцінку від 0 до 100, де вища оцінка свідчить про кращу репутацію.
Якщо ви використовуєте Gmail для відправлення листів, ви можете зареєструватися в Google Postmaster. Це надасть вам доступ до інформації про відсоток відкриттів, недоставлення, кліків та інші метрики, які впливають на репутацію вашого домену в Gmail.
Якщо листи відправляються на адреси Outlook.com та Microsoft, можна зареєструватися в Microsoft Smart Network Data Services (SNDS). Таким чином можна відстежувати репутацію вашого IP та домену в Microsoft.
6. Не фіксувати статистику скарг на спам
Індекс скарг на спам не має перевищувати 0,5%. Якщо показник вищий за 1%, варто насторожитись.
Що робити, якщо рівень скарг на спам зростає?
Призупиніть розсилку, аби уникнути блокування вашого домену, та проаналізуйте, що саме могло призвести до таких результатів.
Найрозповсюдженіші причини, за якими користувачі можуть відправляти розсилки в спам:
- Невідповідний контент
Щоб листи бренду були цікавими та корисними аудиторії, сегментуйте користувачів, надсилайте персоналізовані розсилки. Необхідно добре розуміти свою аудиторію та зважати на її потреби. Проводьте A/B-тестування, аби визначити, який підхід і тип контенту найбільше резонують вашим отримувачам.
- Занадто часті або нерегулярні розсилки
Частота відправлень масових розсилок залежить від ніші та вашої стратегії комунікації з клієнтами, тому не є універсальною одиницею. Стандартна частота — 1–2 листи на тиждень. Експериментуйте, щоб визначити оптимальну кількість листів для вашого бізнесу.
- Непомітне або відсутнє посилання для відписки
Обов’язково виділяйте посилання відписки, щоб незацікавлені користувачі могли без проблем відмовитися від листів бренду. По-перше, багато поштових провайдерів відправляють листи до спаму через відсутність у них можливості відписатися. По-друге, незацікавлені користувачі негативно впливатимуть на загальну статистику листів. За відсутності опції відписки їм залишиться лише скаржитися на спам.
Спам — це чутлива тема будь-якої email-розсилки. Універсальної поради “Як ніколи не потрапляти у спам” не існує, але є безліч методів для вбереження листів та вашого домену від маркера спаму, про які ми згадували вище.
Якщо у вас виникли запитання про створення ефективних email-кампаній, на які метрики звертати увагу та які цілі вирішує емейл-маркетинг, радимо ознайомитися з нашою статтею 10 актуальних запитань про email-маркетинг у 2023.
А якщо ви плануєте запуск розсилки, але переймаєтеся потраплянням у спам — звертайтесь до Livepage! Будемо раді допомогти вам отримати високі результати від кампанії та на прикладі вашого бізнесу покажемо, як вибудувати ефективну стратегію, в якій не буде місця спаму!
FAQ
Чи можуть спам-фільтри мати різні критерії визначення спаму?
Так, критерії спам-фільтрів постійно змінюються, оскільки змінюються і підходи спамерів. Також варто враховувати, що кожна країна має локальні спам-фільтри, і те, що не вважається спамом в Україні, може вважатися ним у Німеччині. Тому задля безпеки компанії та домену ретельно вивчайте врегулювання спаму в потрібній вам країні.
Як перевірити лист на рівень спаму перед відправленням?
Для перевірки спаму в листі можна використовувати вибрану вами ESP-систему, якщо у ній є така функція, або ж скористатися спам-фільтрами, які знаходяться у відкритому доступі. Наприклад: MailTester або MailMonitor
Яких правил варто дотримуватись, щоб запобігти потраплянню у спам?
- Обовʼязково налаштуйте аутентифікацію домену.
- Не надсилайте імейли на неперевірені контакти.
- Відстежуйте статистику за кожним листом.
- Переконайтеся, що ваш контент має цінність для аудиторії, на яку йде розсилка.