Локальне SEO для бізнесу без офісу: як виграти локальну конкуренцію
Покращення видимості онлайн і залучення локального трафіку – це два ключові виклики в SEO, з якими стикаються компанії, орієнтовані на певний регіон. Через свою природу та специфіку функціонування локальне SEO для бізнесу з зоною обслуговування має ще серйозніші проблеми.
У цій статті ми розповімо, що таке бізнес із зоною обслуговування, чому SEO для компанії з сервісною зоною є критично важливим, поділимося дієвими порадами щодо створення контент-стратегії під локальне SEO та розглянемо основні проблеми й можливості в просуванні послуг на місцевому рівні.
Що таке бізнес із зоною обслуговування
Основною характеристикою, яка визначає бізнес із зоною обслуговування, є відсутність фізичної точки продажу чи місця надання послуг. Йдеться про доставлення замовлень через службу доставки (наприклад, з інтернет-магазину, який не має офлайн-точок продажу) та надання послуг, що відбувається на локації клієнта: вдома або в комерційних приміщеннях. Ці компанії зазвичай обслуговують певну територію та відсутні в бізнес-каталогах, де обов’язковою є фізична адреса з робочим графіком.
Приклади таких бізнесів: сантехніки, електрики, клінінгові компанії, фахівці з ремонту, майстри з обслуговування систем опалення, вентиляції та кондиціювання, покрівельники, слюсарі, ландшафтні дизайнери, спеціалісти з ремонту гаражних воріт, грумери, дезінсектори тощо.
Деякі з них можуть мати фізичний офіс (тобто бути гібридними бізнесами, як-от ресторани з доставкою їжі або ландшафтні студії), але водночас виїжджають до клієнтів, щоб надати послуги на їхній території.
У цьому контексті надзвичайно важливо грамотно прокачати локальне SEO для компанії без фізичної адреси, а також для гібридних бізнес-моделей, що поєднують взаємодію з клієнтами онлайн і офлайн.
Чому локальне SEO важливе для бізнесу з виїздом до клієнта
Безсумнівно, гібридним компаніям з фізичною адресою трохи легше з просуванням. А от локальне SEO для сервісного бізнесу без офісу може стати справжнім викликом у створенні потужної присутності онлайн і підвищенні видимості вашої організації на місцевому рівні. Чому? Є дві ключові причини.
По-перше, до недавнього часу більшість сайтів-каталогів просто не додавали компанію до списків, якщо вона не мала офіційної адреси. Тобто для пошуковиків сервісні бізнеси фактично не існували, а отже, й у відповідях на запити клієнтів їх не було. Щоб хоч якось потрапити в локальну видачу, таким компаніям доводилося креативити зі стратегіями просування.
На щастя, ситуація починає змінюватись. Наприклад, Google Business Profile дає змогу реєструвати компанії без фізичного офісу, а також самостійно обирати, показувати адресу клієнтам чи ні. Але багато каталогів і досі живуть за старими правилами. Тож якщо ви плануєте SEO-стратегію для B2C чи B2B бізнесу у сфері послуг, враховуйте ці обмеження.
По-друге, через відсутність адреси такі компанії не потрапляють у результати пошуку за запитом «поруч зі мною» й не з’являються в локальному топ 3, через що можуть втрачати 93% користувачів. І це критично, якщо зважати на те, що 82% мобільних користувачів надають перевагу локальному пошуку.
Розв’язати це завдання можливо, якщо забезпечити ефективне локальне просування компанії без офісу.
Дієві локальні SEO-стратегії для бізнесу без фізичної адреси
На основі нашого досвіду з локального SEO рекомендуємо практичні кроки для покращення видимості онлайн бізнесу з виїздом до клієнта.
Заповніть профіль Google My Business
Без присутності на цій платформі важко розраховувати на успіх. Тут є окрема функція визначення «зони обслуговування», де ви можете вказати до 20 локацій, за якими надаватимете послуги. Варто чітко окреслити територію (не більше ніж дві години їзди від вашого офісу) та вибрати відповідну категорію послуг.
Оскільки бізнес із зоною обслуговування не має офіційної фізичної адреси, особливо важливо слідкувати за точністю й узгодженістю контактних даних в локальних посиланнях. Ви маєте надати всю актуальну контактну інформацію (назву компанії, номер телефону, сайт, посилання на соціальні мережі), а також інші важливі відомості (години роботи, доступність, способи оплати, підтримувані мови тощо), щоб допомогти вашому потенційному клієнту отримати повне уявлення про вашу компанію.
Додавайте фото
Люди люблять очима. Фото викликають довіру та часто говорять більше, ніж десятки рядків тексту. Додавайте зображення результатів вашої роботи, кадри робочого процесу, а також фото вашої команди. Корисно показати фото у порівнянні: до початку роботи й після завершення. Наприклад, якщо ви надаєте послуги з ремонту або ландшафтного дизайну. На ваших потенційних замовників це справить враження. Що більше яскравих й привабливих знімків, то краще. І обов’язково завантажте їх у свій профіль Google My Business.
Прокачайте локальну оптимізацію на сайті
На вашому сайті мають бути цільові сторінки, оптимізовані під локальний пошук. Впишіть локальні ключові слова в метазаголовки, заголовки та описи сторінок, додайте на сайт карту Google з вашою зоною обслуговування та створюйте контент, що стосується конкретної місцевості. Це можуть бути згадки визначних пам’яток поблизу, новини, ініціативи громади, реальні відгуки клієнтів з цього району, кейси, інформація про місцевих працівників і замовників тощо.
Такий контент має з’являтись регулярно, бути актуальним і постійно оновлюватися на сайті, в соцмережах, профілі Google My Business чи email-розсилках.
Взаємодійте з локальними спільнотами
Побудуйте міцний зв’язок з місцевою аудиторією як офлайн, так і онлайн. Офлайн-взаємодія – це спонсорство місцевих заходів, участь у громадських проєктах та форумах, партнерство з іншими бізнесами та співпраця із регіональними інфлюенсерами. Коли ви стаєте частиною спільноти, то отримуєте релевантні локальні згадки, зворотні посилання на сайт і покращення позицій у видачі.
Попросіть клієнтів залишати відгуки
Статистика показує, що 75% людей, які шукають локальний бізнес, читають відгуки. Тож якщо хочете отримувати більше лідів із вашої зони обслуговування, просіть залишати відгуки саме місцевих клієнтів.
Оцінюйте успіх через локалізовану аналітику
Коли аналізуєте ефективність сайту через Google Analytics, не обмежуйтеся лише загальними показниками цільових сторінок, трафіком, поведінкою користувачів чи конверсіями. Сегментуйте дані за регіонами, використовуйте сервіси трекінгу позицій і слідкуйте за локальними метриками. Це допоможе побачити ваші сильні сторони та, головне, виявити слабкі місця, які потребують покращення.
Виклики та можливості локального SEO для бізнесу зі сферою обслуговування
Підсумуємо плюси й мінуси локального SEO для бізнесу без офісу з виїздом до клієнта:
Недоліки | Переваги |
Відсутність фізичної точки продажу Не можна використовувати стандартні інструменти SEO, такі як Google My Business, Google Maps чи оптимізація під запити на кшталт «поруч зі мною», щоб залучати локальних клієнтів офлайн. | Економічна ефективність Відсутність витрат на оренду офісу дає компаніям без фізичної адреси фінансову перевагу над класичними компаніями. |
Висока конкуренція На ринку сфери послуг доводиться конкурувати як з офлайн, так і з онлайн-компаніями. | Гнучкість Зону обслуговування можна легко змінювати залежно від попиту або нових цілей бізнесу. |
Формування зони обслуговування Необхідно чітко визначити територію надання ваших послуг, завоювати там довіру та правильно залучати місцеву аудиторію. Якщо під час розширення ви зайдете на «чужу територію», це може спричинити конфлікти з конкурентами. | Ширше охоплення На відміну від класичних бізнесів, які «прив’язані» до конкретної локації, компанії зі сферою обслуговування не обмежені географією та можуть охоплювати значно більшу територію. |
Щоб ефективно використати свої переваги та подолати SEO-виклики, варто залучити досвідченого партнера. Команда Livepage допоможе створити індивідуальну SEO-стратегію саме під ваш бізнес з урахуванням усіх особливостей. Напишіть нам, а ми допоможемо підняти ваше локальне SEO на новий рівень.
Висновок
Бізнес зі сферою обслуговування – це компанії та фахівці (електрики, майстри з ремонту, ландшафтні дизайнери, клінінгові спеціалісти тощо), які приїжджають до клієнтів додому або в офіс, щоб надати послуги в межах певної території. Вони не мають фізичного офісу, що створює специфічні виклики для їхнього SEO.
Щоб бути видимими онлайн для локальної аудиторії, таким компаніям потрібна продумана стратегія локального SEO. Серед найефективніших рішень для цього є створення та регулярне ведення профілю в Google My Business, публікація локалізованих фото та контенту, побудова зв’язку з місцевою спільнотою (онлайн і офлайн), робота з відгуками клієнтів і постійний моніторинг локальних показників ефективності. Реалізацію цих кроків краще довірити професіоналам, які знаються на локальному SEO.