Як використовувати PPC і SEO разом для виведення сайту в ТОП?
Багато компаній використовують тільки один метод просування: або SEO, або PPC. Інші, навіть якщо і віддають перевагу обом, то все одно не замислюються над тим, як ці два види просування можуть працювати разом і яких показників можна було б досягти, якщо використовувати їх як одне ціле.
Читайте в нашій статті про те, чим відрізняються SEO та PPC, що у них спільного, як побудувати стратегію просування сайту за допомогою їх обох та як це працює на практиці. Наприкінці статті ми поділимося реальним кейсом з нашої практики, й ви зможете самостійно вирішити, чи варто використовувати SEO і контекстну рекламу разом.
Чим відрізняються PPC та SEO?
Насамперед SEO (Search Engine Optimization) — це метод просування, під час якого ви працюєте над on-page оптимізацією, побудовою посилального профілю та технічною оптимізацією сайту для того, щоб вивести його у ТОП пошукової системи. Ціль цієї оптимізації – отримати органічний трафік із пошуку, який потім конвертується у лідів.
Тоді як PPC (Pay Per Click) — це контекстна реклама, суть якої полягає у розміщенні платної реклами у результатах видачі (як правило, зверху або знизу). Така реклама має мітку “Sponsored”. Бізнес платить за кожний клік, зроблений користувачем, незалежно від того, став той лідом чи ні.
Подібно SEO, ціль PPC – отримати трафік, який потім конвертується у лідів. Але у випадку з контекстною рекламою за кожного отриманого користувача доведеться платити.
Витрати
Щоб просувати свій сайт за допомогою SEO та PPC, вам потрібен бюджет. З PPC усе зрозуміло – це платна реклама від пошукової системи, а отже, платити треба саме за її розміщення (якщо бути точними – за кліки), а також за послуги агенції або in-house спеціаліста.
Але як щодо SEO? Впевнені, ви чули багато разів про те, що SEO – безкоштовний метод просування. І це якоюсь мірою правда, але тільки якщо ви займаєтеся ним на аматорському рівні.
Для просування сайту за допомогою пошукової оптимізації вам необхідно включити у загальний бюджет витрати на:
- копірайтера;
- спеціальні сервіси (типу Ahrefs, Magestic, SeRanking);
- закупівлю посилань;
- роботу SEO-спеціаліста.
Як бачите, і перший, і другий варіант просування вимагає певних витрат, але на різні речі.
Згідно з дослідженням, у 2019 році американські компанії витратили на SEO-послуги близько $73.38 мільярда, що складає 9,5% від загальної суми, витраченої на діджитал-маркетинг ($776.30 мільярда).
Якщо говорити про PPC, то лише у 2018 році Google отримав $116.5 мільярди доходу від платних рекламних оголошень.
Як бачите, обидва методи просування мають неабиякий попит серед компаній.
Час
Це, мабуть, одна з найголовніших відмінностей пошукової оптимізації та контекстної реклами.
SEO – це завжди про гру в довгу. Щоб побачити перші результати, потрібно декілька місяців роботи. Але результат того вартий, адже навіть після припинення робіт із SEO отримані результати будуть поступово згасати, але ще довгий час приносити користувачів та конверсії.
PPC працює швидко, але результат закінчується, як тільки ви перестаєте вкладати гроші в рекламу. Немає реклами – немає трафіку.
Результат
Коли ви працюєте з SEO, то будьте впевнені – результати, які ви отримаєте, залишаться, навіть якщо ви на якийсь час перестанете вкладатися в оптимізацію (звичайно, за умови, що ви не будете навмисно робити щось, що може їх погіршити).
PPC, як ми вже написали вище, працює, поки ви вкладаєте у нього гроші.
Складність
SEO вимагає комплексної роботи, адже воно не обмежується тільки написанням контент-плану та статей. Пошукова оптимізація включає у себе:
- оn-page оптимізацію;
- оff-page оптимізацію (побудову зовнішнього посилального профілю);
- технічну оптимізацію.
Своєю чергою, усі ці елементи складаються з інших складових. Так, в on-page оптимізацію входить робота з семантикою, контентом, юзабіліті, внутрішньою вагою, мікророзміткою Shema то що.
Для успішної роботи PPC необхідно правильно підібрати кейворди, аудиторію та геотаргетинг, створити рекламне оголошення, вибрати бюджет і запустити рекламу. Найголовніший ризик у цій сфері – ймовірність злити бюджет у разі неякісного налаштування рекламних оголошень.
Чим схожі SEO та PPC?
Попри те, що пошукова оптимізація та контекстна реклама мають багато відмінностей, все ж таки вони мають деякі схожі риси:
- Як для першого, так і для другого виду просування обовʼязково проводиться підбір та аналіз семантики.
- SEO та PPC вимагають постійного аналізу і моніторингу результатів. Але, звичайно, через особливості, про які ми писали раніше, перевірка результативності у сфері контекстної реклами проводиться частіше.
- SEO та PPC можна використовувати для залучення трафіку з певних регіонів, девайсів, мов. Тобто обидва інструменти можуть працювати досить локально і приносити релевантний трафік.
Навіщо поєднувати SEO та PPC?
Пошукова оптимізація та контекстна реклама – два надзвичайно ефективних інструменти, що можуть принести бізнесу багато користі, якщо використовувати їх правильно. А якщо використовувати їх разом, результати можна помножити мінімум на два. Давайте розглянемо, які бенефіти може принести поєднання SEO та PPC-стратегій під час просування сайту.
Фокусування на різних ICP
Використання двох методів просування у тандемі може допомогти залучати різну цільову аудиторію на сайт. Особливо це актуально, якщо у компанії є продукти, що призначені для різних ICP, наприклад, на маркетплейсах.
Збільшення трафіку
SEO допомагає залучати користувачів, які вже знайомі з продуктом або вашим брендом та знаходяться на етапі прийняття рішення про покупку/користування послугою. PPC, своєю чергою, допомагає, крім “гарячої” аудиторії, залучити клієнтів, які ще не знають про продукт або не знайомі з вашою компанією. Крім того, контекстна реклама може допомогти отримати додатковий трафік завдяки звуженню аудиторії та отриманню брендового трафіку конкурентів.
Ремаркетинг
Поєднання SEO та реклами гарно працює, коли необхідно “наздогнати” клієнта. Наприклад, якщо на ваш сайт зайшов потенційний покупець, поклав у кошик товари, але не завершив покупку, ви можете через якийсь час нагадати йому про ці товари, запустивши рекламу, та підвести до того, аби він завершив конверсію. PPC дозволяє показувати рекламу не лише у пошуковій видачі, а й у контекстно-медійній мережі (банери на сайтах-партнерах Google, мобільні додатки), Gmail, YouTube та Google Maps. Ця схема також добре працює для бізнесу, який надає послуги.
Перевірка нових теорій
Поєднання SEO та PPC допомагає зрозуміти, як краще працювати з вашою цільовою аудиторією. Ви можете використовувати контекстну рекламу, щоб тестувати різні варіанти рекламних меседжів, з тим, щоб у подальшому застосувати найуспішніші з них у пошуковій оптимізації.
Тестування нових ключових слів для SEO
Робота з SEO – це завжди про час. Тому якщо ви хочете швидко перевірити, чи підійде вашому сайту конкретний ключ, то можете використовувати контекстну рекламу.
Для цього просто необхідно вибрати ключове слово, яке, як ви думаєте, може принести вам кліки й конверсії, та запустити на нього рекламу. Після цього ви зможете оцінити результативність: якщо реклама була успішною, можете впевнено додавати ключ на сторінку, якщо ж ні – краще не витрачати на нього свій час та зусилля.
Підвищення CTR
PPC допоможе вам підвищити CTR на сторінках, які вже є у ТОП-10 видачі. Всі ми знаємо, як Google любить додавати по декілька блоків з рекламою у SERP. У такій ситуації, навіть якщо ваш сайт має досить гарні показники ранжування, ймовірність, що потенційний лід дійде до вашого сніпета зменшується пропорційно кількості рекламних оголошень, які знаходяться перед ним.
Ось, наприклад, як виглядає видача за запитом “freelance jobs”:
Як бачимо, сайт Freelancer знаходиться на другому місці органічної видачі, але, враховуючи рекламу та розширений сніпет з першого місця, по суті, для користувача він буде на 4 місці. Тому компанія запустила рекламне оголошення, тим самим підвищивши свої шанси отримати ліда.
Тому тут стратегія поєднання SEO та PPC виглядає дуже доцільною. Якщо лід не дійде до вашої сторінки в органічній видачі, то ймовірність, що він все одно прийде на сайт, збільшується за рахунок реклами.
SEO & PPC: як це працює на практиці?
Наша компанія має позитивний досвід поєднання SEO та PPC-просування. До нас звернувся клієнт, який займається наданням послуг із поліпшення мобільного сигналу у Великобританії. Завдяки злагодженій роботі двох відділів, ми змогли досягнути неабияких результатів та вивести бізнес клієнта на новий рівень.
PPC
Перед стартом робіт ми провели аналіз конкурентів, що допомогло визначити стратегію просування та виявити конкурентні переваги. Наступним етапом стало медіапланування, під час якого ми вибирали рекламні канали, через які надалі буде відбуватися комунікація з ЦА. Після аналізу нами було прийняте рішення зупинитися на Google Ads та Facebook Ads, щоб протестувати більшу кількість гіпотез і знайти ефективні точки зростання.
Після створення customer journey map, підготовки аудиторій та проведення базових налаштувань ми приступили до створення пошукових кампаній. Поступово відсіяли малоефективні варіанти ключових слів, геотаргетингу та оголошень.
У КМС (контекстно-медійній рекламі) основна ставка робилася на ремаркетинг для взаємодії з тими, хто вже відвідував сайт, але не залишив заявку.
За результатами роботи спеціалістів PPC-відділу нам вдалося збільшити кількість конверсій на +225%, а середній приріст конверсій на місяць збільшився на +30%.
SEO
Головними викликами, які стояли перед нами у сфері SEO в роботі з цим клієнтом, були:
- недостатня кількість посадкових сторінок;
- майже повна відсутність статей у блозі;
- Технічні помилки на сайті.
Завдяки роботі наших спеціалістів ми за 8 місяців створили новий сайт із правильною структурою, сучасним дизайном та конверсійними елементами, а також провели повну технічну оптимізацію.
За результатами роботи SEO-відділу нам вдалося збільшити органічний трафік сайту на +3650% й отримати ТОПові позиції за високочастотними та пріоритетними для клієнта сторінками послуг.
Крім того, ми отримали зростання за конверсіями на +1300%.
Висновок
Безумовно, SEO та PPC можуть працювати окремо, але якщо ви хочете досягти максимальних результатів, то поєднання їх в одній стратегії просування – завжди гарна ідея.
Бажаєте побудувати якісну маркетингову стратегію та вивести свій бізнес на новий рівень? Довірте цю справу професіоналам. Наші спеціалісти у компанії Livepage готові вам допомогти, тож не зволікайте і зверніться до нас вже сьогодні.