Як просунути сайт у ТОП локальної видачі? 7 порад
Локальне SEO — маст-хев для будь-якого бізнесу, що займається наданням послуг, орієнтованих на певну місцевість. Компанії з продажу машин, адвокати, магазини з фізичними представництвами — список тих, кому може знадобитися локальна пошукова оптимізація, величезний.
У цій статті ми розповімо, з чого почати роботи з локального SEO-просування на вашому сайті, які фактори впливають на ранжування у локальній видачі, як вивести свій сайт у ТОП та обійти конкурентів, а також поділимося реальним кейсом, в якому ми застосували на практиці всі наші поради та змогли збільшити кількість відвідувачів на сайті клієнта на 5471%.
Що таке локальне SEO?
Локальне SEO є дуже подібним до звичайної пошукової оптимізації, але з більшим ухилом на географічну привʼязку. Суть локальної пошукової оптимізації в тому, щоб вивести сайт у ТОП саме за локальними ключовими словами та потрапити у видачу певної місцевості.
Локальна видача складається з трьох елементів:
- Блок із платною рекламою (може бути відсутнім).
- Local pack.
- Безпосередньо результати пошуку з сайтами, оптимізованими під ключі з локацією.
Звичайно, головна особливість локальної видачі — це local pack, або map pack. Коли користувач вводить у пошук ‘найкращі ресторани у Маямі’, Google показує йому локальну видачу, яка містить local pack (блок із трьома місцевими компаніями, згенерований пошуковою системою під ваш запит). Компанії з local pack також відображаються на мапі справа.
Чим локальне SEO допоможе вашому бізнесу?
За статистикою, 46% пошукових запитів у Google мають локальну привʼязку, і близько 80% користувачів, які здійснюють пошук за ними, конвертуються у лідів. До того ж 78% людей шукають локальні послуги мінімум двічі на тиждень, а 50% відвідують магазини вже другого дня після пошуку.
Не дивно, чому більшість компаній вкладає гроші у локальне просування, адже, просуваючи свій бізнес на місцевому рівні, ви отримуєте:
- кращу “видимість” сайту у видачі;
- суттєве збільшення трафіку;
- підвищення кількості релевантних заявок.
Як покращити ранжування в локальній видачі?
Локальне SEO працює практично так само, як і пошукова оптимізація загалом, а це означає, що і фактори ранжування воно має практично такі самі, однак з певними особливостями.
Створіть та налаштуйте профіль у Google My Business
Google My Business є чи не одним із найважливіших факторів для ранжування в локальній видачі. Наявність профілю у GMB дає вашій компанії можливість потрапити у local pack, про який ми розповідали раніше. Особливо це важливо для бізнесу, який має фізичні представництва у містах. Багато людей віддають перевагу офлайн-покупкам, тому вони можуть перейти на профіль вашої компанії, подивитися асортимент на сайті, а потім прийти в магазин та здійснити покупку там.
Щоб покращити ранжування вашого профілю у GMB, важливо правильно його оформити: додати ключові слова, правильно вибрати категорію бізнесу, заповнити всі контактні дані, прикріпити фото, а також регулярно додавати новини, повʼязані з життям компанії. Крім того, потрібно постійно моніторити відгуки користувачів і давати відповіді як на хороші, так і на погані.
Додайте географічно-релевантні ключові слова на сайт
Для локального просування важливо, щоб ключі, які ви додаєте на сервісні сторінки, мали географічну привʼязку. Тобто, якщо ви надаєте послуги з продажу вживаних машин у конкретному місті або штаті, вам необхідно додавати ключі тільки зі входженням міста та/або штату. Наприклад, для компанії, яка має бізнес із купівлі та продажу вживаних авто в Торонто, релевантними ключами будуть:
- used cars for sale in toronto;
- used cars in toronto;
- buy used cars in toronto;
- best place to buy used cars in toronto;
- used cars for sale near toronto.
Додавання міста та штату допоможе пошуковій системі правильно ранжувати ваш сайт у пошуковій видачі та показувати його саме тим користувачам, які зацікавлені у ваших послугах.
Закуповуйте беклінки з доменів із локальною привʼязкою
Зовнішні посилання — важливий фактор ранжування для пошукових систем. При плануванні лінкбілдинг-стратегії для локального бізнесу важливо, щоб у плані були домени-донори з географічною привʼязкою. Наприклад, це можуть бути місцеві форуми міст або штатів.
Важливо, щоб список анкорів (клікабельних фраз, які ставляться на посилання) мав ключові слова зі згадуванням локації, в якій бізнес надає свої послуги.
Ви можете використовувати директорії для того, щоб підвищити довіру пошукових систем до вашого домену. Директорії — це різні каталоги, платформи та онлайн-довідники, в яких ви можете додавати інформацію про свій бізнес (контактні дані, послуги, адресу тощо) та розміщувати посилання на ваш сайт.
Серед найпопулярніших директорій можна виділити Yellow Pages, TripAdvisor, Apple Maps, Cylex, Yell та інші. Розміщення посилань (як анкорних, так і безанкорних) на ваш сайт у директоріях має безпосередній вплив на Google My Business. Google збирає аналітику про згадування вашого сайту в директоріях і враховує ці посилання у профілі GMB. Це, своєю чергою, впливає на ранжування вашого сайту в місцевих результатах пошуку та local pack.
Чим більше достовірної інформації про свій бізнес ви розміщуєте в директоріях, тим більше довіри набуває ваш бізнес, тим самим покращуючи ранжування вашого сайту. Враховуйте, що інформація, яку ви розміщуєте в директоріях, має збігатися на всіх ресурсах.
Розміщення інформації про ваш бізнес у директоріях покращує видимість бренду для потенційних клієнтів, які шукають послуги саме у вашому регіоні, а також збільшує локальний трафік.
Плюс ви можете розміщувати спонсорські пости на місцевих порталах або блогах, що також збільшуватиме кількість локального трафіку на ваш сайт і підвищить впізнаваність та довіру до бренду.
Звертайте увагу на якість та авторитетність донорів
Під час вибору донорів для вашого сайту потрібно керуватися насамперед якістю та авторитетністю доменів, з яких ви отримуватимете посилання.
Якість — поняття відносне, і у кожного SEO-спеціаліста до неї свої вимоги, але зазвичай під час аналізу звертають увагу на тематичність, кількість та якість трафіку (без різких злетів і падінь), регіон, з якого сайт отримує більшість користувачів, наявність заборонених тематик, періодичність публікації нового матеріалу, а також загальний вид сайту.
Авторитетність домену також не можна виміряти жодними інструментами за типом Ahrefs, Majestic, Serpstat тощо, але важливо розуміти, що якщо на сайт посилається, наприклад, New York Times, Forbes або Washington Post, його авторитетність в очах Google буде більшою.
Просіть клієнтів додавати відгуки на сторонніх майданчиках
Відгуки на інших ресурсах підвищують довіру користувачів. Близько 88% користувачів перевіряють відгуки про локальний бізнес на сторонніх ресурсах, наприклад, сайтах з відгуками (Trustpilot, Trusted Shops), у соціальних мережах (Facebook, Instagram), YouTube, а також на форумах. Крім того, тільки один із пʼяти покупців довіряє відгукам, написаним на сайті компанії, тоді як 70% ставляться до них із підозрою.
Відгуки на сторонніх ресурсах не є прямим фактором, який впливає на ранжування сайту, але він корисний для покращення поведінкових факторів, які, своєю чергою, впливають на те, на якій позиції ваш сайт відображатиметься у пошуковій видачі.
Створіть окрему сторінку для кожної послуги
Важливо, щоб для кожної послуги, яку надає ваша компанія, існувала окрема посадкова сторінка.
По-перше, це додаткова точка входу для потенційних клієнтів. По-друге, наявність релевантних сторінок (тих, що відповідають запиту клієнта) для кожної послуги покращує поведінкові фактори. По-третє, це покращує ранжування сайту, адже, якщо ви правильно розподілите ключові слова за різними лендингами, це збільшить ваші шанси потрапити у ТОП.
Наприклад, ваша компанія займається ремонтом побутової техніки. Замість того, щоб створювати одну сторінку під запит “ремонт побутової техніки”, ви можете створити декілька сторінок з різними видами обладнання: ремонт холодильників, ремонт кавомашин, ремонт кондиціонерів тощо. На кожну окрему сторінку приходитимуть потенційні ліди, яким необхідна конкретна послуга.
Додайте внутрішнє перелінкування
Говорячи простими словами, внутрішнє перелінкування — це коли ми ставимо посилання з одних, менш важливих сторінок нашого сайту на інші, більш важливі. Наприклад, ми можемо ставити посилання зі сторінок блогу на сторінки послуг:
Або зі сторінок послуг на головну:
Наявність продуманого внутрішнього перелінкування важлива не тільки для локальних компаній, а й для кожного сайту. Правильне розподілення внутрішніх посилань допомагає рівномірно розподілити вагу кожної сторінки, покращуючи індексацію та ранжування.
Зробіть ваш сайт mobile-friendly
В еру смартфонів важливо, щоб сайт був оптимізований під будь-який мобільний пристрій. Близько 70% людей здійснюють покупки зі смартфона, а 80% використовують девайс для пошуку запитів з “near me”. Тому, якщо ви не хочете, щоб клієнти залишали ваш сайт через декілька секунд після переходу, важливо стежити за показниками швидкості, а також за тим, який вигляд має ваш дизайн у мобільній версії.
P.S. Не забудьте додати CTA-кнопки, щоб клієнти мали змогу швидко звʼязатися з вами.
Локальне SEO: як це виглядає на практиці?
Усі поради, які ми описали вище, ми регулярно застосовуємо на практиці. Один із таких кейсів у портфоліо нашої компанії — це кейс Fix Appliances CA, канадської компанії, що надає послуги з ремонту побутової техніки в Торонто та найближчих містах.
Завдяки застосуванню порад, описаних вище, за період співпраці з Fix Appliances CA нам вдалося:
- Збільшити кількість відвідувачів на сайті на 5471% (з 7 880 до 431 134 користувачів на місяць).
- Збільшити кількість заявок на сайті до 150+ на день, що у 20 разів більше, ніж було до початку робіт.
- Допомогти компанії вирости у 5 разів.
Підсумки
Використовуючи поради, які ми описали вище, ви зможете вивести свій сайт у ТОП локальної видачі та отримувати більше релевантного трафіку.
Хочете отримати професійну допомогу з локального просування? Зверніться до Livepage! Ми допоможемо вивести ваш сайт у ТОП незалежно від сфери бізнесу та підвищити ваш дохід у декілька разів.